Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ekstern skrivebord over internett med Speedtouch 510

Anbefalte innlegg

Jeg har en windows server 2003 som jeg gjerne skulle nådd over internett via eksternt skrivebord.

Modemet er et Thomson Speedtouch 510i fra Tele2

Problemet er at jeg skjønner ikke helt bæra av den routeren her, hvis jeg har automatisk ip, gir den ut ip`er som er eks. 193.216.138.xx

Da får jeg ikke kontakt med modemet i det hele tatt verken via telnet, internett browser, cmd eller kjør. for å få kontakt må jeg sette statisk ip:

ip: 10.0.0.xx

nettverksmaske: 255.255.255.0

Gateway: 10.0.0.138

Og hvis jeg aktiverer DHCP på modemet så får jeg 10.0.0.xx ip, men da fungerer ikke internett, jeg kan imidlertid logge med på modemet uten å sette statisk ip på pcen.

Har heller aldri satt opp dette så hvis noen har en liten guide som dette står hvordan man gjør eller noen hadde giddi å skrivi det så hadde det vært genialt!;)

skulle gjerne hatt den opp og gå i løpet av kvelden for drar i morgen og blir borte en stund og trenger tilgang til den mens jeg er borte.

Endret av gaarder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Be modemet og motta ip automatisk fra ISP.

Slå på dhcp i modemet.

Sjekk om NAT er enablet i modemet..

Eventuelt kjør veiviseren i grensesnittet.

Om du skal nå en maskin via RDP (remote desktop protocol) (eksternt skrivebord), må dette være enablet på din maskin og port 3389 må forwardes til denne maskinen.

Lenke til kommentar
Be modemet og motta ip automatisk fra ISP.

Slå på dhcp i modemet.

Sjekk om NAT er enablet i modemet..

Eventuelt kjør veiviseren i grensesnittet.

Om du skal nå en maskin via RDP (remote desktop protocol) (eksternt skrivebord), må dette være enablet på din maskin og port 3389 må forwardes til denne maskinen.

Ok, veiviseren fungerer bare hvis det ligger en template inne, og det gjør det ikke...

På modemet mitt er det bare mulighet for å konfigurere NAPT, dette har vel ikkeno å si iogmed at man da sansynligvis bare konfigurerer Porter og IP samtidig?

Og nå fungerer ikke serveren over nettverket heller, tror det er pga ip`en fra modemet som da ikke er en lokal men en internett IP, hvis jeg har skjønt det rett...

Endret av gaarder
Lenke til kommentar
Det virker som du har nett fra Tele2, og har en Speedtouch 510 som står som bridge.

193.216.138.xx er offisiell adresse som du får fra Tele2, så om serveren din har en slik adresse så er den nåbar fra internett.

Det stemmer det, bridge veit ikke men det stemmer sikkert.

Ok, hvordan får jeg koblet til den fra internett? eksternt skrivebord pålogging, browser eller kjør?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Der skal være med en cd til den routeren også. Derfra kan du kjøre veiviseren også. Hvilken autentisering har du imot Tele2? PPoE??

I allefall bør den ikke være bridged modus, men heller velge NAPT...

Lenke til kommentar
Ok, hvordan får jeg koblet til den fra internett? eksternt skrivebord pålogging, browser eller kjør?

Hvis du har aktivert eksternt skrivebord (remote desktop) på serveren så er det bare å bruke eksternt skrivebord-klienten mot den IP-adressen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...