Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er tegn på når variatorvekter er for utslitte?

Anbefalte innlegg

Hoy!

Scooter'n min (Aprilia sr50 Ditech) har gått 11.000KM og eneste som er blitt byttet er variatorreim (7.000KM) og tennplugg (6.000KM)

Syns nå at scooteren bare drar dårligere og dårligere. Plomberingen er tatt og den er gameboychippet, og har hatt en bakke der jeg har brukt å teste fart, der gjorde den 65 km/t og holdt det hele veien opp.

Nå derimot, daler den helt ned til 50 når jeg kjører opp der. Er ca. 300KM (3 dager kjøring for meg) siden den drog godt slik den alltid har gjort.

Det jeg lurer på er; hva er det slags slitedel som kan forårsake dette? Syns motorgangen er god og tomgangen er like fin som den alltid har vært, får tydelig uttrykk av at det er utveksling det er noe galt med, får den ikke opp i 80 på flata lengre og før var det ikke noe problem for å si det sånn.

Kan slitte vekter ha så utrolig mye å si for ytelesen eller kan det være clutchfjæra som er gåen?

Skulle egentlig har byttet variatorvekter for en stund siden, men har blitt noen bomturer til mc-deler siden jeg ikke finner passende størrelse...

Mods; skyt meg hvis dette havner under ulovlig trimming.. :fun:

Endret av Daniel_91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...