Hawko Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Okay, har sittet på gjerde en stund ang. flat-tv, og har kommet frem til at tiden var moden for innkjøp, spesielt med tanke på de mørke og kalde dagene som venter oss fremover mot vinteren. Etter å ha søkt gjennom en del forum (spesielt dette her), så har jeg kommet frem til to alternativer som ser ut til å passe bra, disse er: Samsung A559 og Toshiba 37Z3030D (som forøvrig er på tilbud på deal.no, og selges for nærmere 11 000 på komplett.no.) Kommer til å bruke TV'en stort sett kun på HD-materiale, spill og PC-signaler etc. siden jeg ikke har dekoderboks eller kabel til vanlig TV. Jeg heller mest til Toshibaen for øyeblikket, den ser ut til å ha de beste spesifikasjonene på papiret men det er jo sånn at det ikke alltid overfører til praksis. Dessuten ville det vært flott å høre om noen har erfaringer med en (eller to) av de TV'ene! På forhånd takk! Endret 18. oktober 2008 av Hawko Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Jeg hadde klart gått for A559 det er lillebroren til tesvinner over alle A656 og jeg har faktisk bare lest positive ting om A559. Det har i tillegg klart bedre spesefikk som feks over dobbelt så bra kontrastnivå som er vesentlig på alle skjermer idag. Toshiban har aldri vært omtalt som jeg vet om og dette er en eldre modell på vei ut og den er kunstig priset på Komplett Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Z3030 er ikke spesielt gammel, men jeg har hørt rykter om at den blir oppdatert snart. Samsungs 5-serie LCD fikk årets EISA-pris: Mest TV for pengene. Spesifikasjonsmessig mot Toshibaen mangler den 100 Hz interpolering. Toshibaen har også vesentlig bedre lydsystem (produsert av Onkyo) og muligheten for å koble til aktiv subwoofer. Samsung har derimot noe bedre innsynsvinkel, samt litt dypere sortnivå (pga litt blankere panel og noe høyere kontrast). Alt i alt må jeg si jeg liker bildet fra 5-serien noe bedre (selv om den sliter litt med digitalstøy), men Z3030 er absolutt blandt de bedre LCD-TVene. Prismessig vil jeg si deal.no's pris er mye nærmere markedspris enn hva komplett selger den for. Sannsynligvis har ikke Komplett fulgt med på prisingen, ellers sitter de med et eldre parti med høy kost. Det skal også nevnes at Elkjøp har veldig bra priser på Toshiba. Endret 19. oktober 2008 av chrlod Lenke til kommentar
Hawko Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Okay, vil først takke dere som svarte! Jeg gikk en tur i de lokale elektronikkbutikkene og var heldig og fant begge to (dog i forskjellige forretninger). Det var vanskelig (les: umulig) å se store forskjellen for mine øyne der og da, så jeg gikk hjem like klok som jeg var før jeg dro egentlig. Så jeg søkte litt rundt. Fikk bekreftet at Z3030D kjørte 1080P over component (har nemlig en "gammel" Xbox 360 uten HDMI), og at det var mulig med 1:1 pikselmapping via PC (exact scan), så skåla falt fort i retning Toshibaen. Dessuten tok jeg ikke helt sjangs på at "lillebroren" til en dyrere TV var helt det jeg var ute etter, og jeg fant litt lite info av det jeg var ute etter om den. Kanskje dette var dumt, men jeg får isåfall aldri vite. Det falt ihvertfall til slutt på Toshiba 37Z3030D. Fikk den på fredag og må si jeg er veldig positivt overrasket! Nå har jeg ikke så stor peiling, men bildet ser veldig bra ut i 1080P via Xbox 360. Har ikke fått prøvd å koble til en PC enda, regner med å få gjort det iløpet av uka, om jeg tar meg tid. Ikke noe å utsette, egentlig, annet enn at TV'en selvfølgelig bør stilles litt når det kommer til farger og sånn, men har hørt at dette må gjøres med alle TV'er uansett (fant et godt emne på AVForums). Så alt i alt er jeg meget fornøyd med resultatet! EDIT: Det eneste litt sure er at bare dager etter at kredittkortet var sveipet, så falt 42" av samme modell ned i pris til 7995,- hos Amentio. For sent for meg å gjøre noe med det nå, med mindre jeg vil betale dyre fraktkostnader, men dette kan jo være et hott tips til alle dere andre der ute som ser etter ny TV. 37"eren er topp, og jeg tviler ikke på at 42" er like bra (og større, ikke minst). Igjen, takk til dere som svarte! Endret 28. oktober 2008 av Hawko Lenke til kommentar
QHamp Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Hvordan er den på tv-signaler (digitalt)? Vurderer også denne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå