Gå til innhold

Anmeldelse av spillmusikk


Anbefalte innlegg

Kom over denne artikkelen her om dagen:

 

http://www.nrk.no/magasin/spiller/1.6261719

 

"1/6:

 

Metal Gear Solid 2, Nintendo World Cup, Halo, Final Fantasy VI, Lost Odyssey, The Legend of Zelda.

 

 

2/6:

 

Megaman 3 - Snake theme, Mass Effect, Morrowind, Lost Odyssey - A Return indeed, Final Fantasy X, Lotus III - spor 3.

 

 

3/6:

 

Battlefield 1492, The Curse Of Monkey Island, Halo 3 – Unforgotten, Final Fantasy VII – Aerith’s Theme.

 

 

4/6

 

Portal - Still Alive, Gothic 3 – Vista point, World of Warcraft - Legends of Azeroth, Final Fantasy IX - Not alone.

 

 

5/6:

 

Zelda: A Link to the Past – Dark World, Monty On The Run, Super Mario Galaxy, Super Mario Bros."

 

 

 

Musikken til mange av favorittspillene mine ble slakta :| Men mye bra også.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3/6: Det står Battlefield 1492, jeg antar at de mener 1942 ? Uansett - BF1942 musikken er noe av det beste og mest nostalgiske man kan høre når man sitter å spiller det på LAN med kompiser. For ikke å snakke om når alle bruker radio i kjøretøyene og hører på hver sin klassiker.

 

Midt på treet du liksom, pøh :p

Synes også trackene du får slengt i trynet når du spiller igjennom Half-Life 2 er verdt å nevne, fordeom de kanskje ikke er "mainstream", så er de rimelig fete og fangende :)

 

Hva med Megaman 2 theme til NES? :) Ser ikke det noen plass på lista, he he.

 

edit: leif

Endret av kenzuke
Lenke til kommentar

Faen dette ødela humøret mitt.

Såpass mye bra STORSLAGEN spillmusikk de har hørt, så har de nerver til å kalle det for "pompøst".

 

Jeg synes personlig at mange innen spillmusikkbransjen har forstått noe veldig viktig inne komponering, som mange vanlige musikere ikke har skjønt.

 

Det er flott med stabile rytmer og en viss forutsigbarhet. Det gjør at lytteren klarer å følge med i sporet uten å bli kastet av vognen siden noe totalt uventet kommer i veien.

 

Å gi Nobuo Uematsus beste verk terningkast 3 synes jeg virkelig demonstrerer at de ikke kan faget sitt riktig. Og Metal Gear Solid temamelodien terningkast 1?

 

Dette er musikk som ER klassikere i spillmiljøet, grunnet enormt bra kvalitet komposisjonsmessig og arrangement. Isteden, i typisk musikkanmelder stil, drar de frem noen gamle syntetiske drittsanger og skal ha det til at det ingen vet hva er - er den beste musikken.

Lenke til kommentar

Spillmusikk er i mine øyne særdeles godt knyttet opp til spillet, dvs. minner fra spillet. Hører jeg på Oblivion-soundtracket så får jeg straks minner tilbake til tiden hvor jeg spilte det. Disse to kara har sannsynligvis ikke spilt alle disse spilla og ikke knyttet de samme båndene til musikken som vi fans har gjort. Å si at noe blir feil, blir rett og slett feil fordi vi er nostalgiske. Nostalgi "ødelegger" i mine øyne, vår handlekraft i forhold til å anmelde en ting på en objektiv måte.

Lenke til kommentar
Faen dette ødela humøret mitt.

Såpass mye bra STORSLAGEN spillmusikk de har hørt, så har de nerver til å kalle det for "pompøst".

 

Jeg synes personlig at mange innen spillmusikkbransjen har forstått noe veldig viktig inne komponering, som mange vanlige musikere ikke har skjønt.

 

Det er flott med stabile rytmer og en viss forutsigbarhet. Det gjør at lytteren klarer å følge med i sporet uten å bli kastet av vognen siden noe totalt uventet kommer i veien.

 

Å gi Nobuo Uematsus beste verk terningkast 3 synes jeg virkelig demonstrerer at de ikke kan faget sitt riktig. Og Metal Gear Solid temamelodien terningkast 1?

 

Dette er musikk som ER klassikere i spillmiljøet, grunnet enormt bra kvalitet komposisjonsmessig og arrangement. Isteden, i typisk musikkanmelder stil, drar de frem noen gamle syntetiske drittsanger og skal ha det til at det ingen vet hva er - er den beste musikken.

 

 

Er ikke FFIX - Not Alone Uematsu? Den fikk 4/6.

Lenke til kommentar

Det dårligste er jo at de ikke gir noen gode begrunnelser på de fleste låtene som de gir lave scores til.

 

Hvordan kan de mene at MGS2 sin theme song er 1/6? Jeg synes den passer helt perfekt til spillet, gir akkurat den rette "patriotiske" stemningen.

 

1/6 på FFVI?

2/6 på FFX?

3/6 på FFV Aerith’s Theme???

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...