Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Lurte på hvor det er normalt å sette narkotikasprøyter? en jeg kjenner har ofte ''sår'' oppe på hånden.. tidligere narkoman. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Du setter den vell i en blodåre eller muskel hvis det er steroider. Men jeg er ingen ekspert og har ingen planer om å prøve det så jeg kan vell ikke uttale meg om saken Lenke til kommentar
haalo Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Wikipedia har en artikkel om dette: http://en.wikipedia.org/wiki/Drug_injection Lenke til kommentar
Coa Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Du setter det overalt på kroppen, så lenge det er en synelig blodåre der. En kompis satt på trikken, i det ene hjørnet satt det en sliten narkis. Han satt sprøyta i tissen fordi han fant ikke noen andre steder med synlige blodårer... Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Hvis han ikke har noen gode blodårer så er det jo like greit å bare spise det. Poenget er jo å få det i seg på en eller annen måte. Tror dette funker med de aller fleste typer narkotiske stoffer. En kompis satt på trikken, i det ene hjørnet satt det en sliten narkis. Han satt sprøyta i tissen fordi han fant ikke noen andre steder med synlige blodårer... Skulle da tro det var i lysken han satte sprøyten? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Du får vel ikke samme effekten av å svelge det, som å sprøyte det direkte i blodet? Godt mulig at han setter sprøyter oppe på hånda, jeg har iallefall noen synlige blodårer der. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Du får vel ikke samme effekten av å svelge det, som å sprøyte det direkte i blodet? Spørs vel hva slags stoff det er snakk om. Men f.eks. å drikke en kopp kakao med hasj i funger antageligvis sterkere enn å røyke det. Flein og LSD er noe man spiser. Amfetamin kan man både spise, sniffe og ta med sprøyte. Merket ikke noen vesentlig forskjell på å sniffe det eller å spise det selv. Benzodiasepiner kommer jo i tabelett-form og skal spises, selv om jeg tror noen tar de også i sprøyte. Det eneste jeg ikke vet er heroin. Ellers så fungerer vel alt like bra når man spiser det, bare at det kan ta litt lenger tid før det begynner å fungere for fullt. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 hvordan kan jeg finne ut om vennen min driver med det? hvor er det de som oftest oppbevarer sprøytene? og hvordan blir humøret etter ett skudd med heroin? Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 hvordan kan jeg finne ut om vennen min driver med det? hvor er det de som oftest oppbevarer sprøytene? og hvordan blir humøret etter ett skudd med heroin? Aner ikke hvor vennen din oppbevarer brukerutstyret sitt. Sikkert på en lur plass. Humøret etter heroin er at at folk blir ganske sløve og "dopet". Hvis det er amfetamin han bruker så vil han være mer oppgående, gjerne med mye snakking og fikse ideer. Det er stort sett bare disse stoffene som er vanlig å bruke i sprøyte i Norge. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Steroider -> Intramuskulært Narkotika -> Intravenøst Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Har merket at vennen min har fått småe pupiller, og snakker mer enn før Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Har merket at vennen min har fått småe pupiller, og snakker mer enn før Det høres rart ut, for "snakker mer enn før" er jo et ganske klart tegn på amfetamin, men hvis man bruker det så får man større pupiller enn til vanlig. Nesten som folk ser sint ut e.l. og de ser veldig mørk ut i blikket og har en veldig intens oppførsel. Mens med opiater (heroin/morfin) så blir pupillene små og man blir sløv og likegyldig. Så med det du forteller her så ser det ikke ut til å være noen sammenheng mellom sprøytestikk vennen din har og oppførselen du beskriver. Kanskje det er noen andre her som ser en sammenheng i dette. Endret 18. oktober 2008 av Bellicus Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Du får vel ikke samme effekten av å svelge det, som å sprøyte det direkte i blodet? Spørs vel hva slags stoff det er snakk om. Men f.eks. å drikke en kopp kakao med hasj i funger antageligvis sterkere enn å røyke det. Flein og LSD er noe man spiser. Amfetamin kan man både spise, sniffe og ta med sprøyte. Merket ikke noen vesentlig forskjell på å sniffe det eller å spise det selv. Benzodiasepiner kommer jo i tabelett-form og skal spises, selv om jeg tror noen tar de også i sprøyte. Det eneste jeg ikke vet er heroin. Ellers så fungerer vel alt like bra når man spiser det, bare at det kan ta litt lenger tid før det begynner å fungere for fullt. Man injiserer for å få virkningen med en gang. Om man tar det oralt tar det lengre tid før det virker. OP har ikke vurdert om dette kan være medisiner? Jeg vet ikke om noe annet enn insulinsprøyter men går utifra at det eksisterer. Endret 18. oktober 2008 av Mynotir Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Mynotir: Det er nok mange andre medisiner som kommer i sprøyte form Har tatt anti-blod propp sprøyter i en måneds tid, og tar leddgikt medisin i sprøyteform en gang i uka nå.. så det at han har sprøytestikkmerker trenger ikke bety at han bruker narkotika.. Og uansett så er nok det greieste å bare spørre han og prøve å være hyggelig angående det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå