Mamboo Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Jeg bare lurer på hvordan førsvaret fordereler folk etter ønsker. Jeg søkte Hæren, mye pga at jeg likter og jakte og det er mange hytter man kan låne av forsvaret oppe og dette sa jeg på sesjonen. Men jeg havna i Garden, men det var i april så da ble det luftforsvaret. Fikk ikke vite hva jeg fikk på iq testen, men jeg kom jo inn i garden og det har jeg hørt er vanskeligst å komme inn i? Jeg er egentlig sykt klar for å teste meg selv og vet at Hæren er hardt. Men jeg kom jo inn inn i Garden som er veldig seriøst, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke kom inn i Hæren? Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Tja, ikke vet jeg hva de driver med. Jeg ønsket meg marine eller kystforsvar men havnet i hærens artilleri. Tilbrakte store deler av tjenesten på hjerking som ligger omtrent så langt fra vann du klarer å komme i norge. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Søkte sjøforsvaret, kom inn på det. Men det var i januar, så da ble det luftforsvaret i stede for. Vil tro sesjon kun er for å plukke ut de med spesiell kompetanse. Jeg hadde seilt tidligere, og har dykkersertifikat, så det er sikkert grunnen til at jeg fikk hva jeg ønsket. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Sesjon har sånn ca. 0 å si. Det vil si, resultatene teller, men hva du ønsker har ingenting å si. Det som hjelper er å ringe 03003 og si at du vil inn der du vil. Ringer du noenlunde tidig, går det i orden. Forøvrig er ikke garden vanskelig å komme inn i overhodet. Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Men jeg kom jo inn inn i Garden som er veldig seriøst, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke kom inn i Hæren? Garden er en del av hæren, så du har jo kommet inn i hæren (selv om det kanskje ikke er hæren sånn som du hadde forestilt deg). Lenke til kommentar
Mamboo Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Jepp.. Det er noe dritt... Skulle ringt vettu, men det er vel forseint nå? Jeg har vært inne i 3mnd så det går vel ikke. Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Jepp.. Det er noe dritt... Skulle ringt vettu, men det er vel forseint nå? Jeg har vært inne i 3mnd så det går vel ikke. Det er nok for seint nå ja.. Lenke til kommentar
cantwo Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Tja, jeg sa jeg ønsket meg inn på noe som var en god vei å gå for å komme på intops. Nå skal jeg inn i panserbataljonen i januar, så vil si at de hørte på meg der da. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Tja, jeg sa jeg ønsket meg inn på noe som var en god vei å gå for å komme på intops. Nå skal jeg inn i panserbataljonen i januar, så vil si at de hørte på meg der da. Da er du i mindretall. Lenke til kommentar
Gjest medlem-75284 Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Jeg var nå nylig på sesjon, og på slutten satt jeg inn og sa hva jeg ville ha på første-, andre- og tredjevalg. Har ikke disse ønskene noe og si? Vil gjerne inn i jegerkompaniet, det var også førstevalget mitt. I så fall må jeg ringe 03003 og si at jeg vil inn i jegerkompaniet? Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Tja, jeg sa jeg ønsket meg inn på noe som var en god vei å gå for å komme på intops. Nå skal jeg inn i panserbataljonen i januar, så vil si at de hørte på meg der da. Da er du i mindretall. De hørte på meg også. Opplyste også om at jeg er veldig motivert for IntOps, så kan hende de ser litt ekstra på det da de gjerne vil ha så mange søkere som mulig dit. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Er mulig de er flinkere ved noen sesjonskontorer enn ved andre. Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Er mulig de er flinkere ved noen sesjonskontorer enn ved andre. Kan hende. Var på sesjon i Oslo, men det er da ikke sesjonskontorene som til slutt bestemmer hvor folk skal tjenestegjøre. Det er det vel VPV som gjør. Og om de da kanskje ser at folk er motiverte for IntOps at de da lar de få førsteønsket sitt. Ikke vet jeg Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Sesjonskontoret sender videre hvor du skal være. VPV tar avgjørelsen, men avgjørelsen baserer seg på hva sesjonskontoret sier. Og de sier én ting, og ikke de tre valgene, så vidt jeg forsto på hun som jobbet der når jeg sendte mail. Lenke til kommentar
Eric_Cartman Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 såvidt jeg veit så fordeler forsvaret etter deres behov først og fremst men har du spesielle kvalifikasjoner (lastebil lappen hvis du vil på transport feks.) er det nok lettere å havne der du vil Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Forsvaret har behov for motiverte soldater. Ringer du og spør om å komme til en viss avdeling, er det et tegn på at du er motivert for å være der, og dermed plasserer de deg der. De har bruk for veldig, veldig, veldig mange personer uten spesiell kompetanse, og det er umulig for dem å vite hvor du passer best. Det vet du best sjøl, og dermed prøver de så fremt ikke bataljonen er full, så havner du der du vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå