trillebår Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Hoi. Jeg har fulgt veldig lite med i utviklingen på tv'er, derfor søker jeg råd her. krav: 32", pris<4000 Jeg skal kjøpe meg ny lcd tv, den skal brukes hovedsaklig til tv-titting og film (ca 50/50), men også noe pc bruk. Takker for tips Endret 18. oktober 2008 av super_kalle2 Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Det er et krav at den skal koste over 4000 kroner? Hvis du mener under 4000, anbefaler jeg Tatung, se mitt innlegg i annen tråd. Lenke til kommentar
trillebår Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 gikk litt fort i farta takk for tips Lenke til kommentar
dabear Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Jeg er veldig fornøyd med min Samsung LE32A330 32" jeg kjøpte for ikke mange ukene sia. I motsetning til tatungen(?) støtter denne eksternlydinngang samtidig som du får bilde fra HDMI-2-inngangen. Kjekt for oss som bruker dvi til hdmi koverter. Du bør bruke noe annet enn den innebygde tuneren for analoge signaler da, den er ikke så altfor god. https://prisguiden.no/fritekst_sok.php?p...=&pricemax= Hvordan er denne mot tatungen? Samsung Merkelig at du skulle spørre om det der altså, spesielt i dag. Jeg kjøpte LE32A330 hos Elkjøp Leangen i dag til den prisen (+galvanisk skille), så langt så bra. Litt dårlig på analoge sendinger, og lyden er ikke den beste, men for all den OK for den prisen. Jeg kobler til eksterne 2.1-høyttalere fra logitech til 400 kr. Det som er synd, er at lyden er noe treigere på TVen enn på de eksterne høyttalerne, så det blir som et ekko dersom du har på begge samtidig. Enkelt å løse ved å skru av tv-lyden da, men det er dessverre ingen mulighet til å justere volumet på de eksterne høyttalerne fra TVen. Jeg må da gå bort til høytalersettet og justere manuelt. Jeg bruker en phono(male) til minijack(hun) adapter som jeg kobler til henholdsvis phono ut fra tv, og til høyttalersettet. Har enda ikke fått prøvd noe annet enn analoge sendinger, men jeg venter på at noe utstyr skal ankomme min postboks. Jeg rekner med jeg kommer til å koble til macbooken min via dvi->hdmi og minijack-til phono inn på TVen. TVen støtter altså ekstern lydinngang samtidig med hdmi bilde (for de av oss som ikke har hdmi med lyd, fordi dvi->hdmi-adapteren kun gir bilde) dersom du bruker HDMI port 2. På nettet står det at elkjøp er tom både i nettbutikk og på begge butikker i trondheimsregionen, men de hadde altså tre igjen på Leangen i dag. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor NB! Disse bildene gjengir ikke TVen heeelt korrekt, men Endret 18. oktober 2008 av dabear Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) NB! Disse bildene gjengir ikke TVen heeelt korrekt, men Nei, det får vi endelig ikke håpe. Så unaturlige bilder som det av Ciljan med rødfiolett tryne tror jeg ikke det er mulig å få til på noen Tatung. I denne tråden er det noen bilder av min Tatung. Heller ikke disse bildene yter full rettferdighet, særlig interferensmønstrene på noen av bildene er noe som skjer ved fotograferinga, ikke noe som man ser på skjermen med øynene. Endret 18. oktober 2008 av Svinks Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Kjøp deg LG3000 dette er en klart favoritt og den beste tv-en i denne prisklassen.. https://prisguiden.no/product.php?productId=94992 Lenke til kommentar
gunnern Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Hoi. Jeg har fulgt veldig lite med i utviklingen på tv'er, derfor søker jeg råd her. krav: 32", pris<4000 Jeg skal kjøpe meg ny lcd tv, den skal brukes hovedsaklig til tv-titting og film (ca 50/50), men også noe pc bruk. Takker for tips Gå for denne: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...a4AAAEO7cks9Q5D Lenke til kommentar
Xboxftw Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 NB! Disse bildene gjengir ikke TVen heeelt korrekt, men Nei, det får vi endelig ikke håpe. Så unaturlige bilder som det av Ciljan med rødfiolett tryne tror jeg ikke det er mulig å få til på noen Tatung. I denne tråden er det noen bilder av min Tatung. Heller ikke disse bildene yter full rettferdighet, særlig interferensmønstrene på noen av bildene er noe som skjer ved fotograferinga, ikke noe som man ser på skjermen med øynene. Fine bilder du hadde av Balsfjorden:P Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Gå for denne:http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...a4AAAEO7cks9Q5D Hvorfor? Har du gode erfaringer med den? Samsung lager både gode og dårlige TV-er, og dette er deres billigste 32", den får ikke akkurat god omtale av dabear litt lenger opp i tråden. Hvis man først vil ha Samsung, kanskje man bør sky de med A3 i modellnavnet og legge i litt mer for å få en A4. Og hvis man vil ha best mulig kvalitet for penga under 4000, finnes det andre merker der man ikke betaler for Samsung-navnet. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Gå for denne:http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...a4AAAEO7cks9Q5D Hvorfor? Har du gode erfaringer med den? Samsung lager både gode og dårlige TV-er, og dette er deres billigste 32", den får ikke akkurat god omtale av dabear litt lenger opp i tråden. Hvis man først vil ha Samsung, kanskje man bør sky de med A3 i modellnavnet og legge i litt mer for å få en A4. Og hvis man vil ha best mulig kvalitet for penga under 4000, finnes det andre merker der man ikke betaler for Samsung-navnet. Men for all del, disse tvene er GODE NOK om du ikke er veldig kresen på det. Bildet over hdmi er knallbra, og det er godt nok for meg; forventer også at bildet på tvsendingene blir betraktelig bedre når jeg går over til en ekstern tuner fra canal digital. Lyden er som sagt ikke den aller beste heller, men jeg bruker uansett 2.1-settet mitt nå. Å anta at du får en krystallklar tv med alt mulig innebygd, full-hd og lyd tilsvarende et 5.1-anlegg på en tv til 4000 er vel litt mye å håpe på; men tven er såpass god at jeg fortsått vil kalle det for et godt kjøp til den prisen. Iallefall har ikke jeg angra noe på kjøpet så langt; men jeg bruker den altså primært som en PC-skjerm. Akkurat det klarer den iallefall rimelig bra! Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 (endret) Gå for denne:http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...a4AAAEO7cks9Q5D Hvorfor? Har du gode erfaringer med den? Samsung lager både gode og dårlige TV-er, og dette er deres billigste 32", den får ikke akkurat god omtale av dabear litt lenger opp i tråden. Hvis man først vil ha Samsung, kanskje man bør sky de med A3 i modellnavnet og legge i litt mer for å få en A4. Og hvis man vil ha best mulig kvalitet for penga under 4000, finnes det andre merker der man ikke betaler for Samsung-navnet. Men for all del, disse tvene er GODE NOK om du ikke er veldig kresen på det. Bildet over hdmi er knallbra, og det er godt nok for meg; forventer også at bildet på tvsendingene blir betraktelig bedre når jeg går over til en ekstern tuner fra canal digital. Lyden er som sagt ikke den aller beste heller, men jeg bruker uansett 2.1-settet mitt nå. Å anta at du får en krystallklar tv med alt mulig innebygd, full-hd og lyd tilsvarende et 5.1-anlegg på en tv til 4000 er vel litt mye å håpe på; men tven er såpass god at jeg fortsått vil kalle det for et godt kjøp til den prisen. Iallefall har ikke jeg angra noe på kjøpet så langt; men jeg bruker den altså primært som en PC-skjerm. Akkurat det klarer den iallefall rimelig bra! Hvorfor skal han gi 4000,- for denne da han får en LG3000 som er en klart bedre skjerm for bare 300,- ekstra? Skal man gi råd ut i fra man selv har eller skal man gi det beste rådet for trådstarter...Jeg sier det igjen at LG3000 er den beste skjermen uten tvil i denne prisklassen og den kan trådstarter faktisk bruke som en tv også ikke bare som en pc skjerm. De beste Samsung lcd er veldig gode men de billige er forferdelige. Endret 20. oktober 2008 av Jada-jada Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå