All Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Jeg vurderer å kjøpe meg pc som jeg vil skal være en god pc med tanke på gaming. jeg har desverre veldig lite peiling på slike ting, og lurer på om dere har noen gode råd. det jeg ser etter er en gaming pc på rundt 17 000, trenger ikke være så dyr, men det er det jeg har til rådighet. angående prosessor, grafikkort, ram, eller noe annet så stiller jeg helt fritt, så lenge det er bra. pcen burde ha skjerm, tastatur og mus, men er ingen nødvendighet da jeg kan også kjøpe dette separat. Endret 18. oktober 2008 av All Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Skal du bygge selv? EDIT: utifra innlegget tror jeg ikke du skal det. Ta utgangspunkt i denne, men konfigurer til: 1 stk. Antec Performance One P182 (velg selv, men dette er bra) 1 stk. Corsair strømforsyning 750W bulk 1 stk. ASUS Rampage Formula X48 (har hørt at MSI ikke er så bra) 1 stk. Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz (bra prosessor) 1 stk. Mushkin DDR2 4096MB extreme Performance XP2-8000 (rask RAM, kan velge billigere) 1 stk. Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 (trenger du ikke så mye, velg en mindre) 1 stk. Asus HD4870X2 (råeste skjermkortet på markedet) 1 stk. Optiarc / NEC DVD-brenner 1 stk. Labtec Stereo høyttalere Pulse-685 5.1 (velg andre om du vil) 1 stk. MIST tastatur, "Oghma" (velg andre om du vil) 1 stk. Logitech RX250 (velg andre om du vil) 1 stk. Microsoft Windows Vista Home Premium 64 bit norsk (64 bit for full utnyttelse av RAM) 1 stk. Samsung 24"LCD 245B+ (fin 24" skjerm) 1 stk. Multikortleser 3.5" = 15 897,- Alt er ikke på lager, dog. Endret 18. oktober 2008 av Knewt Lenke til kommentar
All Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 Skal du bygge selv? oh, der sa du noe. jeg har mulighet til det, men tjener jeg noe på det? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Det kan være du tjener på det, men ta en titt på oppsettet over. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 vist du kan bygge selv sparer du masse penger. har satt opp et forslag her, skjerm, tastatur og mus har jeg ikke valgt siden det er noe som går på smak og bedre om du velger det selv. kort begrunnelse av det jeg har valgt i oppsettet: CPU: Q9550 istedefor 8500, selvom 8500 yter minimalistisk bedre i spill nå, er q9550 mer framtidsrettet for neste generasjons spill, har også valgt OTZ cpu kjøler. Skjermkort : Råeste på markedet, men til sin pris. Blir også veldig varmt. Minne: Raskt med medfølgende vifte Hovedkort: X48 chipset for støtte med DDR2 og medfølgende lydkort. Kabinett: NZXT Tempest er et sykt bra kabinett som ikke alle har. Strømforsyning: Bra, kan eventuelt bytte den i Corsair sin 750w. OS: 64bit Vista for å yte max av ramet, står at amentio ikke har det, noe de har (bug på HW sin side) Harddisk : Bra med god plass, bytt til mer eller mindre etter ditt behov. DVD: Bra og billig Eneste som ikke er på lager er Skjermkortet, men det kan du bytte til et annet 4870x2 (ikke MSI) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå