Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Velger dere venner etter utseende?

Anbefalte innlegg

Det er noe jeg har tenkt på i det siste, ettersom jeg har flytta til helt ny by og måtte skaffe meg nye venner. De fleste pene folk jeg ser, særlig jenter, henger nesten kun med jenter som er like pene som de selv. Er det noe dere tenker på? Er vennene dine på ditt nivå, eller over/under?

Jeg merker at jeg tør å prate mer med de "mindre tiltrekkende", føler at de ikke dømmer meg for mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er to grunner til at det er sånn.

Nr. 1 - folk er overfladiske. De vil ikke bli sett med "stygge" mennesker, for de er redde for at det kan synke dems egen sosial status.

Nr. 2 - ofte (merk: ofte, ikke alltid), har pene mennesker mer til felles med hverandre, enn det de har med "stygge" mennesker, fordi pene mennesker har ofte mer selvtillit enn de mindre pene. Mennesker med god selvtillit er mye kulere å være med enn sjenerte, kjedelige mennesker. Også, pene jenter/gutter er ofte mer opptatte av sitt eget utseende, noe de mindre pene ofte ikke er.

Lenke til kommentar
Utseendet er (selvfølgelig) det første man ser

Det går ikke an å SE andre ting enn utseendet da.

Men det er ikke alltid det første du legger merke til. Kjenner jo folk man har truffet på nettet og blitt kjent med før man faktisk vet hvordan de faktisk ser ut :thumbup:

Derfor ”ser” i kursiv.

Jeg har ofte snakket med jenter og gutter med meget høy selvtillit og selvironi uten at utseendet var i verdensklasse.

Lenke til kommentar

Jeg tror de fleste av venna mine er penere enn meg :p

Vel, de er kjekkere i alle fall ^^

Evt. deiligere. Prater om begge kjønn her :p

Men har stort sett mista kontakten med de 'vennene' som er svært attraktive, det gjelder begge kjønn.

Vanskeligere å prate med attraktive mennesker fremfor mennesker som ikke er like attraktive.

Slipper lettere skitne tanker og ufrivillig boner også :p

Lenke til kommentar
Utseendet er (selvfølgelig) det første man ser

Det går ikke an å SE andre ting enn utseendet da.

Men det er ikke alltid det første du legger merke til. Kjenner jo folk man har truffet på nettet og blitt kjent med før man faktisk vet hvordan de faktisk ser ut :thumbup:

Derfor ”ser” i kursiv.

Jeg har ofte snakket med jenter og gutter med meget høy selvtillit og selvironi uten at utseendet var i verdensklasse.

Åja, trodde du hadde det i kursiv for å understreke at det var kun den bokstavelige meningen du mente - derfor skjønte jeg ikke helt hva det skulle bety siden det er innlysende. Greiere hvis du gjør "sånn" kanskje :ermm:

Lenke til kommentar

Man velger ikke venner basert på utseende, men pene mennesker har bedre selvtillit og er ikke stille og sjenerte.

Da trekker de også til seg flere mennesker og får flere venner.

Men så er det også de pene menneskene som er overlegne og jævlige. De er ikke noe å samle på.

Endret av twisted_
Lenke til kommentar
Det er to grunner til at det er sånn.

Nr. 1 - folk er overfladiske. De vil ikke bli sett med "stygge" mennesker, for de er redde for at det kan synke dems egen sosial status.

Nr. 2 - ofte (merk: ofte, ikke alltid), har pene mennesker mer til felles med hverandre, enn det de har med "stygge" mennesker, fordi pene mennesker har ofte mer selvtillit enn de mindre pene. Mennesker med god selvtillit er mye kulere å være med enn sjenerte, kjedelige mennesker. Også, pene jenter/gutter er ofte mer opptatte av sitt eget utseende, noe de mindre pene ofte ikke er.

Du sier noe der..

Lenke til kommentar

Har kun hatt et tilfelle hvor jeg har dømt noen på utseende, nå var det ikke venn da.. Jeg bare så H*n og tenkte,,det liker jeg ikke, og etterhvert fant jeg ut at jeg hadde rett fordi jeg ikke likte oppførselen o.l. ved den personen.. jeg pleier alltid å danne meg et bilde av en person men hvis bilde er feil kaster jeg det bort med en gang.

Lenke til kommentar

Så lenge det bare er venner har utseendet ingenting å si. Husker dagen jeg traff de som kom til å bli mine beste venner gjennom hele barneskolen. Jeg hadde flyttet fra et annet tettsted i samme kommune og grunnen til at jeg ble venner med akkurat dem var vel fordi de bodde like i nærheten og var ute og lekte med duplo-figurene sine kvelden jeg flyttet dit. Veldig tilfeldig.

Grunnen til at vi forble bestevenner var at jeg kjente dem litt dagen jeg begynte på den nye skolen og hang med dem i friminuttet da alle andre spilte fotball. Hadde jeg ikke truffet dem den kvelden hadde sikkert jeg også spilt fotball og hadde hatt helt andre venner de neste sju årene. Uavhengig av utseende.

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om så har jo alle vennene mine bra utsende, men det kan jo være fordi av en eller annen grun så finnes det nesten ikke stygge folk her på skolen blant guttene. Driter langt i utsende når det kommer til venner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...