norsemanGrey Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Heisann! Er det noen som kan fortelle meg hvor mange multiplikasjoner og addisjoner det er i en MAC operasjon? Lenke til kommentar
Eppelsin Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Hva er en MAC operasjon? Lenke til kommentar
kurant Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jeg antar at det er en "multiply and accumulate" instruksjon du mener. Utifra navnet skulle det være rimelig enkelt å svare på spørsmålet, nemlig èn av hver Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 mov ebx, eax mul 6 add eax, ebx som skal være det samme som i *= 6; Eller tar jeg feil? lenge siden jeg drev med assembly nå. Men hva er dette i sammenheng med? Lenke til kommentar
kurant Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 mov ebx, eaxmul 6 add eax, ebx som skal være det samme som i *= 6; Eller tar jeg feil? lenge siden jeg drev med assembly nå. Men hva er dette i sammenheng med? Dette er ikke en MAC operasjon, men en kombinasjon av en addisjon og multiplikasjon. en MAC operasjon tar to faktorer som argument multipliserer disse, og legger så dette til en akkumulator i èn og samme instruksjon. Det er vanlig å bruke i digital signalbehandling. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Ah ok. det vet jeg ingenting om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå