alec1 Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Vi skal ha en historiefaglig presentasjon på fem minutter på skolen om ikke lenge, og trenger derfor tips om tema. Kriterierne er at det skal være histore etter 1900 og siden presentasjonen kun skal være i 5-10 min, så må det være et ganske lite tema. WW2 blir for eksempel ALTFOR stort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132 Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Andre verdenskrig på 10 minutter ala Raske menn? Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Du kan jo raskt ta for deg de landene som har blitt borte og som har oppstått/fått selvstendighet de siste 50-100 årene. Er nok mange som blir overasket over hvor mange det er Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 ta en del av WW2 eller en annen krig da. ta for deg D-dagen, eller kampen om italia? eller ta noe fra vietnam krigen, tet offangsiven eller noe Lenke til kommentar
SheikFyFazan Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Folkemordet på armenerne? Bare pass på at du ikke har noen tyrkere i klassen din. Endret 18. oktober 2008 av SheikFyFazan Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 5-10 minutter? Hva slags dust setter sånne rammer? Sist jeg hadde foredrag måtte jeg snakke over dobbelt så fort som vanlig for å holde meg under et kvarter... tror ikke jeg klarte det heller. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Cuba-krisen er jo et intressant vendepunkt i historien, på samme måte som atombombe-angrepe i Japan, berlinmurens fall, skuddene i sarajevo o.l. Sånne ting kan jo kokes ned til et ganske kort foredrag, samtidig som det omhandler emner som er av stor historisk betydning. Endret 18. oktober 2008 av Bellicus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå