Mountain Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Jeg har et problem nå, jeg tror at scart/bilde inngangen på min PS3 60GB er defekt, er det noen mulighet å få en "hdmi overgang til scart/vanlig lyd" kabel. Den er også over et år gammel, har garantien utgått? Jeg tok den med bort til en kompis, for å teste den der (den er der fortsatt) pga jeg skal selge den til han. Han har bare scart/vanlig lyd og bilde inngang og med Playstation sin kabel så fikk vi ikke fram lyd eller bilde, jeg prøvde med en xbox scart, bare den enn skal koble de røde, gule og hvite kablene til, men ingen lykke. Jeg tok med meg kabelen hjem, og prøvde der på min PS2.. Og der funka den. Som sagt, er det noen mulighet til å bruke HDMI utgangen på konsollen som en scart, sånn at kvaliteten på bilde og lyd blir standard som ved scartkontakt? Men vi har kanskje en løsning, siden de har HD-TV i kjelleren, med HMDI inngang og jeg har HMDI kabel her hjemme. Det er dog litt dumt om det ikke virker på hans eget TV. Litt vanskelig å forklare, men jeg prøvde så godt jeg kunne. Takker for svar. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) "Taken your PS3 round your mate's house? Or simply moved from living room to bedroom? Unable to see your PS3's picture because you can't change your TV-settings? Simple fix: Shut down your PS3 then restart by pressing and holding the power button. This will reset your PS3 to its most basic 480p graphics mode so you'll be able to see enough to choose RGB SCART, component, HDMI or whatever from here." Lykke til! Endret 18. oktober 2008 av qweac Lenke til kommentar
Blodappelsin Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 qweac har rett. Det er nok ingenting i veien med scartinngangen din, er bare at PS3 prøver å sende ut HD-signaler. Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 Ok, skal teste det når jeg tar en tur bort til han senere. Men hvis det ikke kommer lyd eller bilde når jeg prøver? Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Det gjør det! Ingen grunn til å ta sorgene på forskudd. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Prøv og resette bilde og lyd innstillingene, dette gjør du ved å holde indn av/på knappen på ps3en i noen skunder til du har to pip. Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Ok, det kan godt stemme at den er innstilt for HMDI, for sist gang jeg spilte brukte jeg nettopp et HDTV og HDMI-kabel. Så problemet er nok løst. Jeg kommer med en oppdatering ikveld. Endret 18. oktober 2008 av Narrie Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Prøv og resette bilde og lyd innstillingene, dette gjør du ved å holde indn av/på knappen på ps3en i noen skunder til du har to pip. Jeg fikk plutselig en genial ide! Hva om trådstarter muligens prøver å holde inne av/på knappen til han hører 2 pip nestegang han skrur maskinen på? Det vil resette bilde- og lydinnstillingene. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Prøv og resette bilde og lyd innstillingene, dette gjør du ved å holde indn av/på knappen på ps3en i noen skunder til du har to pip. Jeg fikk plutselig en genial ide! Hva om trådstarter muligens prøver å holde inne av/på knappen til han hører 2 pip nestegang han skrur maskinen på? Det vil resette bilde- og lydinnstillingene. Så ikke at du var før meg Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Prøv og resette bilde og lyd innstillingene, dette gjør du ved å holde indn av/på knappen på ps3en i noen skunder til du har to pip. Jeg fikk plutselig en genial ide! Hva om trådstarter muligens prøver å holde inne av/på knappen til han hører 2 pip nestegang han skrur maskinen på? Det vil resette bilde- og lydinnstillingene. Så ikke at du var før meg Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 Takk for alt. Dere kan vel bare tenke dere hvordan det er når enn skal selge noe og det ikke virker etter at man har fått og brukt litt av pengene selv om konsollen virket hjemme dagen før. Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Nå ble jeg lettet, har nå vært hos min kompis tidligere ikveld og kan bare si at det funket utmerket ved å tilbakestille bilde og lyd. Nå spiller han som bare det. Endret 18. oktober 2008 av Narrie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå