FreeZeMan Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Jeg bruker Macromedia Dreamweaver MX 2004 bare for å nevne det og har oppdaget at jeg sliter litt med å bruke CSS. Har som sagt kjøpt meg en egen bok der jeg lærer meg å bruke det, men har oppdaget nå at selv om jeg skriver en fin script i css, så virker den ikke når jeg kjører siden på browseren. Men den vises når jeg ser på designet før jeg kjører siden. Klarer ikke å forstå hvorfor. Kan forklare mer nøyaktig, holder for øyeblikket med på å lage en registreringsside. I .css. filen som jeg kaller for Stil.css så har jeg skrevet følgende: -------------------------------------------------------------------------------- .legend { padding: 0 10px; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; color: #000000; background: #ffffff; text-transform: uppercase; } .formField { border: 1px solid #333333; background-color:#0099FF; padding: 2px; } ---------------------------------------------------------------------------------- På Registrering.php så står følgende så langt: ---------------------------------------------------------------------------------- <form method="post" action="Hovedside.php"> <fieldset> <legend class="legend">Registrering</legend> <p><label for="realname"><strong>Navn</strong></label><br> <input class="formField" tabindex="11" type="text" id="realname" name="realname" size="30" /> <p><label for="realname"><strong>Etternavn</strong> </label><br> <input name="realname" type="text" class="formField" id="realname" size="30" /> </p> </fieldset> </form> ---------------------------------------------------------------------------------- I går så skrev jeg bare ".formField", men den nektet å virke da, før jeg satte på maskinen i dag igjen. Da oppdaget jeg at den virket nå, så skrev jeg ".legend" og oppdaget at den heller ikke virket nå. Skrudde av maskinen for å sjekke den igjen, men virket fortsatt ikke, hehe... Men den vises når jeg ser på designet på siden, så jeg forstår ikke helt. Hvilken feil er det jeg egentlig gjør her, håper noen kan hjelpe meg med dette problemet, er helt ny på bruk av css, men føler at det er noe jeg må bruke for å få sidene til å se perfekte ut Lenke til kommentar
pan100 Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Jeg bruker Macromedia Dreamweaver MX 2004 bare for å nevne det og har oppdaget at jeg sliter litt med å bruke CSS. Har som sagt kjøpt meg en egen bok der jeg lærer meg å bruke det, men har oppdaget nå at selv om jeg skriver en fin script i css, så virker den ikke når jeg kjører siden på browseren. Men den vises når jeg ser på designet før jeg kjører siden. Klarer ikke å forstå hvorfor. Kan forklare mer nøyaktig, holder for øyeblikket med på å lage en registreringsside. I .css. filen som jeg kaller for Stil.css så har jeg skrevet følgende: -------------------------------------------------------------------------------- .legend { padding: 0 10px; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; color: #000000; background: #ffffff; text-transform: uppercase; } .formField { border: 1px solid #333333; background-color:#0099FF; padding: 2px; } ---------------------------------------------------------------------------------- På Registrering.php så står følgende så langt: ---------------------------------------------------------------------------------- <form method="post" action="Hovedside.php"> <fieldset> <legend class="legend">Registrering</legend> <p><label for="realname"><strong>Navn</strong></label><br> <input class="formField" tabindex="11" type="text" id="realname" name="realname" size="30" /> <p><label for="realname"><strong>Etternavn</strong> </label><br> <input name="realname" type="text" class="formField" id="realname" size="30" /> </p> </fieldset> </form> ---------------------------------------------------------------------------------- I går så skrev jeg bare ".formField", men den nektet å virke da, før jeg satte på maskinen i dag igjen. Da oppdaget jeg at den virket nå, så skrev jeg ".legend" og oppdaget at den heller ikke virket nå. Skrudde av maskinen for å sjekke den igjen, men virket fortsatt ikke, hehe... Men den vises når jeg ser på designet på siden, så jeg forstår ikke helt. Hvilken feil er det jeg egentlig gjør her, håper noen kan hjelpe meg med dette problemet, er helt ny på bruk av css, men føler at det er noe jeg må bruke for å få sidene til å se perfekte ut Hvilken browser er det du forsøker å vise det i? Lenke til kommentar
FreeZeMan Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 Firefox! Lenke til kommentar
FreeZeMan Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 Heisann, nå plutselig virker det. Jeg klarer ikke å skjønne dette, har ikke forandret på noe. Jeg klarer bare ikke å forstå dette. Ps: Hvordan klarer jeg å fikse til at det står at denne tråden er klart? Lenke til kommentar
FreeZeMan Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Har begynt å oppdage hvorfor det er slik, men det må bety at innstillingene er feil skal jeg tro. Det er slik at jeg har oppdaget nå at det samme skjer hele tiden, så det virker som om det samme er lagret, skal prøve å forklare litt bedre. Dette kommer litt utenom CSS igjen forklaringen, men det angår jo CSS uansett. Jeg laget en innloggings script, der man må skrive inn brukernavn og passord, så blir databsen sjekket ut om det er riktig og logger deg på hvis det er rett. Men nå trenger jeg ikke å skrive inn noe, bare jeg trykker på logg inn, så kommer all informasjon av en viss person frem, selv om jeg ikke har skrevet noe som helst. Hvorfor er det slik? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Feil cache-innstillinger? Lenke til kommentar
FreeZeMan Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Feil cache-innstillinger? Hva er cache innstillingene, er det innstillingene rundt Macromedia Dreamweaver som jeg bruker? Har ihvertfall funnet ut at det er noen problemer der rundt innstillingene, men skal få fikset det i løpet av dagen her Endret 21. oktober 2008 av FreeZeMan Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Nei, jeg mener bare at nettleseren laster inn sida fra cachen sin isteden for å kjøre scriptet ditt. Søk på cache på Google. Lenke til kommentar
FreeZeMan Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Nei, jeg mener bare at nettleseren laster inn sida fra cachen sin isteden for å kjøre scriptet ditt. Søk på cache på Google. Jeg slettet alt av lagringen på Firefox og prøvde, men fungerte ikke. Jeg tror det er noe av oppsettet mitt, for som jeg ser så blir det flere mapper av det samme som jeg bruker. Det har noe med side innstillingene tror jeg på Macromedia Dreamweaver. Oppdaget at det samme skjedde da jeg begynte å bruke en registreringsside der de samme opplysningene blir lagret i databasen selv hva jeg skriver inn. Det er slik at mappen jeg bruker heter for "Kunstbutikken". Deretter dukker det opp enda en mappe som heter for "Kunstbutikken i mappen "Kunstbutikken". Den inneholder de samme filene som jeg brukte i den første mappen. Det har nok noe med "Local root" og "Testing Server" å gjøre regner jeg med. Men har enda ikke klart å forstå helt sammenhengen her, hehe. Forandrer jeg f.eks 3 filer i den første, så dukker de 3 filene opp i den andre mappen. Håper du kan hjelpe meg litt med dette Lenke til kommentar
FreeZeMan Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Dropp alt jeg har skrevet her, så gjennom en film rundt dette på internett, så nå vet jeg alt, eller det meste da håper jeg, hehe... Så bare la denne få synke ned Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå