Joachim_F Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 For over 40 år siden startet arbeidet med det som skulle bli tidenes første spillkonsoll. Les mer Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Elsker artikler som dette. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Morro lesestoff ja ^^, Lenke til kommentar
sp0ck Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Veldig fin artikkel, jeg husker faktisk at vi hadde en Odyssey 2 hjemme, før NESen kom i hus. Gode, dog ganske vage minner Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Har fortsatt min Odyssey 2 som jeg spiller på fra tid til annen. "Gunfighter" er rett og slett faen så artig å spille sammen med en kompis. Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Historie om spillkonsoll og TV/Dataspillets utvikling igjennom tidene bør dere skrive mer om! Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Den første Odyssey er i grunn en skamlekker konsoll imo (utseendemessig). Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Besteforeldrene mine har en gammel pong-boks som jeg tror ble kjøpt i USA. Den hadde fire varianter av pong og var sort med noe orange på. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Utrolig kos med disse artiklene. Lenke til kommentar
HooligaNs117 Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Herlig! Kan faktisk selv huske jeg spillte på Odyssey 2. Husker ikke hva spillene het men husker det var et med noen katapulter og borger, (skulle knuse motspillerens borg). Og et simpelt bilspill der man så alt ovenifra, mener og huske at det bare var en bane der men man kunne velge om det skulle være noen hindringer i veien (oljeflekker, vegger og noe sånt). Er vel alt jeg kan huske fra den konsollen. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 gøye artikler men var ikke noe jeg ikke hatt fått med meg i I, videogame kort serien føler jeg Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Jeg hadde og spilte på Philips Videopac G7000 når den var ny. Jeg husker fortsatt når far kom hjem med denne og vi spilte bowling og de første space invaders. Herlige minner hehe. Flotte artikler Etter denne ble det litt Atari og Spectrum(husker ikke modellnavnene) Men så ble det litt titting på VIC20 og deretter C64 og C128. Endret 19. oktober 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
SirRobert Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Jeg må bare si at jeg elsker disse featuresene dere har. Veldig artig nostalgi for en gammel gamer Mer av slikt!! Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Sånne artikler som dette er det som er med på å gjøre Gamer.no til Norges beste spillnettside! Keep up the good work Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Elektroniske spill har eksistert mye lengre enn de fleste er klar over. I 1951 lagde britiske vitenskapsmenn en datamaskin de kalte Nimrod – den var stor som et monster, og dens eneste funksjon var å spille det enkle spillet Nim Kuult;) Nå kan jeg begynne å si at jeg er oppkalt etter verdens første spillmaskin? Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Oioi naa ble jeg meget sentimental. Husker ogsaa min G7000 med glede. Aa saa mange kule spill. Syntes "Space Invaders" var bedre aa spille paa kroa (fra Atari?)for en krone spillet. Mine favoritter var Gomlerne og katapult mannen som skulle sprenge masse ballonger. Saa var det ogsaa ett spill hvor du spilte to personer mot hverandre - ett ellera nnet om at du skulle tjene mer enn den andre. - sukk hadde vaert artig aa ha den dag i dag! Lenke til kommentar
bholmsen Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Herlig! Kan faktisk selv huske jeg spillte på Odyssey 2. Husker ikke hva spillene het men husker det var et med noen katapulter og borger, (skulle knuse motspillerens borg). Og et simpelt bilspill der man så alt ovenifra, mener og huske at det bare var en bane der men man kunne velge om det skulle være noen hindringer i veien (oljeflekker, vegger og noe sånt). Er vel alt jeg kan huske fra den konsollen. Husker også jeg hadde en G7000, katapulter, bowling, cowboysspill.. I det fjerne husker jeg at det var noe med bowling spillet, at det var en bug, slik at man fikk strike hver gang, når man hadde "ballen" uriktig plassert i banen. NAME Videopac G7000 MANUFACTURER Philips ORIGIN Europe YEAR 1979 BUILT IN SOFTWARE / GAMES None CONTROLLERS Two 8-directions self-centered joysticks with fire button CPU Intel 8048 microcontroller SPEED 1.79 MHz CO-PROCESSOR Video Display Controller (VDC): Custom Intel IC generating all audio & video RAM 64 bytes (8048 internal RAM) + 128 bytes ROM 1 KB (system BIOS) GRAPHIC MODES 154 x 100 COLORS 12 SOUND Beeper I/O PORTS Cartridge slot MEDIA Cartridges NUMBER OF GAMES More than 60 cartridges POWER SUPPLY External power supply PRICE 140£ Så tok vic20 og commodore64 over. Lenke til kommentar
bholmsen Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Her finner dere alle 60 spillene, med skjermbilder og cover. Å som minnene strømmer på. http://museodelvideojuego.com/category/car...opac-caratulas/ Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Her finner dere alle 60 spillene, med skjermbilder og cover.Å som minnene strømmer på. http://museodelvideojuego.com/category/car...opac-caratulas/ Meget bra bholmsen Lette faktisk etter det samme for ca en time siden. Erindrer naa at jeg faktisk hadde mer enn halvparten av spillene - mener ogsaa aa huske at det var ett ganske bra bytte marked for kasettene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg