RMBB Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Mellom 4:05 og 4:08 i lager han en "rar" lyd. Noen som kan fortelle meg hva denne heter og hvordan den lages? edit: flutter? Endret 18. oktober 2008 av Jyztrik Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Rar lyd? For meg bare virker det som om han spiller noter på de mørke strengene høyt oppe (eller lavt nede?) på halsen Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Har lagt ved en fil.. Hører det tydligere der.. lyd.mp3 Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Kan dessverre ikke hjelpe, men råder deg til og spørre her! Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Mellom 4:05 og 4:08 i lager han en "rar" lyd. Noen som kan fortelle meg hva denne heter og hvordan den lages? edit: flutter? Du må slå på whammy-baren, slik at strengen får kraftige vibrasjoner. Det finnes vel effekt-pedaler som kan lage denne lyden å. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Ah, jeg tenkte på fra 4:03 til 4:05 jeg. Vet ikke hvor jeg fikk det ifra, though. Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Mellom 4:05 og 4:08 i lager han en "rar" lyd. Noen som kan fortelle meg hva denne heter og hvordan den lages? edit: flutter? Du må slå på whammy-baren, slik at strengen får kraftige vibrasjoner. Det finnes vel effekt-pedaler som kan lage denne lyden å. Dette er riktig. Steve Vai er svært god på dette. Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2008 Mellom 4:05 og 4:08 i lager han en "rar" lyd. Noen som kan fortelle meg hva denne heter og hvordan den lages? edit: flutter? Du må slå på whammy-baren, slik at strengen får kraftige vibrasjoner. Det finnes vel effekt-pedaler som kan lage denne lyden å. Ok, takker. Slå en tone da og så slå på whammy-baren? Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Mellom 4:05 og 4:08 i lager han en "rar" lyd. Noen som kan fortelle meg hva denne heter og hvordan den lages? edit: flutter? Du må slå på whammy-baren, slik at strengen får kraftige vibrasjoner. Det finnes vel effekt-pedaler som kan lage denne lyden å. Ok, takker. Slå en tone da og så slå på whammy-baren? Du kan å få det til å høres enkelt ut Men i praksis det ja.. Lenke til kommentar
ow Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Sjekk denne youtube videoen, han sammenligner riktignok Kahler og Floyd Rose, men ca. 3 min inn i videoen viser han en fin flutter effekt. Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Sjekk denne youtube videoen, han sammenligner riktignok Kahler og Floyd Rose, men ca. 3 min inn i videoen viser han en fin flutter effekt. Fin:) takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå