EspenE Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Jeg må snekre sammen en "nødpc" for å dekke et midlertidig behov. Jeg har en eldre maskin stående bygget over hovedkortet nevnt i topic. Det som er igjen av den maskinen i dag er: Chieftec ATX kabinett. NorthQ 500W strømforsyning. 512 Mb PC2100 DDR ram AMD Athlon 2200+ prosessor Abit KX7 333 hovedkort Maskinen skal brukes til epost, msn, internett og skal gjerne kunne spille spill som er mindre krevende. Budsjettet er stramt så jeg er ute etter forslag til gode men rimlige komponenter som kan bidra til at maskinen kan brukes til nevnte oppgaver noe tid til. På forhånd takk for gode forslag. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Du får en viss ytelsesøkning ved å oppgradere til 1GB RAM, og enda litt til med 2GB. Det finnes fortsat minnebrikker å få kjøpt som passer til hovedkortet ditt: F.eks 2 stk Apacer DDR333 512 MB, eller Corsair Value Select DDR400 2048 MB (2x1024). Skal du ha ny prosessor må du på bruktmarkede. Et brukbart skjermkort kan være Radeon HD 2600 Pro Lenke til kommentar
EspenE Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Prosessoren lar jeg stå, den har vært kraftig nok til å kjøre Counterstrike, så da er guttungen min fornøyd. TAkker for tilps om RAM og skjermkort. Ordrer legges.... :-) Lenke til kommentar
EspenE Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Forøvrig, jeg kom på at jeg har 4 stk Corsair CMX256A-3200XL liggende i en skuff. Kan disse kunne brukes? De passer på kortet..... Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Var litt rask med anbefaling av skjermkort. Ser at hovedkortet bare har 4x hastighet og ikke 8x på AGP-porten. Båndbredden kan bli for lav for HD 2600. Så du kan vurdere å kjøpe HD 2400 hvis du finner det, eller GeForce 7600 GS eller GT. Andre her på forumet kan mer om dette en meg. Det går an å prøve de minnebrikkene du har, selv om de er PC3200 (400MHZ) så vil de kjøre med PC2700 (333MHz) hastighet. Men du kan oppleve ustabilitet da ikke alle hovedkort liker å ha fylt opp alle minnesporene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå