KrizZzo Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Jeg lurer på om Mandrake 9.1 og xp pro fungerer sammen!!!! Alltså at jeg installerer begge operativsystemene på pcn?????? Kan noen svare PLZ""""§§"!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
^2mMy^ Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 jeg kjører mandrake og xp på samma maskin...de funker sammen de...har ikke prøvd det så veldig lenge da Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 det skal gå perfekt å kjøre XP og Mandrake på samme maskin, men du skjønner sikkert at du må partisjonere harddeisken før du installerer linux, hvis ikke du gjør det så kan hele windows partisjonen din gå rett vest. men ellers så funker det perfekt. når du kjører Windows og linux på samme maskin så kalles det Dualboot, dvs. at XP har sin del av harddisken og linux har sin del. Linux kommer mest sannsynlig til å ha sin egen bootloader (lilo eller grub) så den overskriver NT Bootloaderen. så du trenger ikke å bli redd hvis det kommer opp en ny meny når du starter opp maskina igjen. både Windows og Linux kommer til å være på denne menyen. og du kan selv velge hva du vil starte som standard. Lenke til kommentar
^2mMy^ Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 det stemmer..det funker det.. Lenke til kommentar
KrizZzo Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2003 Skal jeg formatere med NTFS eller FAT32??? Har det noe og si om jeg bruker en vanlig 98 diskett til formateringa??? eller kankje Linux fixer formateringa hvis jeg formaterer????? Har ikke peiling!!! Lenke til kommentar
lperik Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 1. Ikke bruk FET skrift i hele innlegget. 2. Det holder med 1 utropstegn/spørsmålstegn! 3. Vil tippe du har mulighet til å lage en linux partisjon under installasjonen, men da må du kanskje ha upartisjonert plass på harddisken fra før. Du kan evt bruke partition magic 8.0 og lage en linux partisjon. Lenke til kommentar
KrizZzo Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2003 Takk for svar!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå