Kani Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Hei. Har akkurat bestilt dette hovedkortet. Så kom jeg plutselig til å tenke på: Er det trådløst nettverk på dette kortet? Eller må jeg bruke ledning fra routeren til maskinen? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Dette Missing Something Inside kortet MÅ ha kabel ja om du ikke har ett eget trådløst nettverkskort. Men da igjen, kabel slår trådløst... ALLTID. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Dette Missing Something Inside kortet MÅ ha kabel ja om du ikke har ett eget trådløst nettverkskort. Kan du ikke heller forklare hva som mangler på kortet da, enn og komme med dette usakelige "MSI-mantra" ditt... Hvis BIOS f.eks. ikke tilfredsstiller en overklokkers drøm, så betyr jo ikke det at trådstarter vil savne noe der som du evt. synes er en mangel. (BTW, Amentio skriver: Produktet er ikke lenger i vårt sortiment) Men da igjen, kabel slår trådløst... ALLTID. Vi vet jo hvor praktisk det er med trådløst vs. kabel i en del situasjoner - slik sett er det ikke alltid at kabel slår trådløst. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Nei det er ikke noe WIFI til det kortet. Dessuten er det meg bekjent ingen hovedkort (ATX) som har WIFI innebygget ("onboard"). Enkelte modeller kan leveres med WIFI som tilleggsutstyr men det er alikevel ikke "onboard" - men tilleggskort / aksesspunkt levert i bundelen. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Dette Missing Something Inside kortet MÅ ha kabel ja om du ikke har ett eget trådløst nettverkskort. Kan du ikke heller forklare hva som mangler på kortet da, enn og komme med dette usakelige "MSI-mantra" ditt... Hvis BIOS f.eks. ikke tilfredsstiller en overklokkers drøm, så betyr jo ikke det at trådstarter vil savne noe der som du evt. synes er en mangel. (BTW, Amentio skriver: Produktet er ikke lenger i vårt sortiment) Men da igjen, kabel slår trådløst... ALLTID. Vi vet jo hvor praktisk det er med trådløst vs. kabel i en del situasjoner - slik sett er det ikke alltid at kabel slår trådløst. Zink... Tror det var du som var med i den tidligere tråden som dedikert MSI fantast, i så fall henviser jeg deg tilbake til den tråden siden jeg allerede har levert hva jeg mener, andre MSI fiaskoer finner du også i P45 testen HW.no hadde av MSI, noe mer om den saken trenger ikke jeg å uttale meg om. Ellers slår kabel ALLTID trådløst men hva som er praktisk er ikke alltid bra, trådløs har dessverre en stygg uvane å forårsake pakketap pluss lavere hastighet og for å ikke snakke om trådløs nettverksbugget som ligger i Windows som Microsoft selv har innrømmet finnes men som de ikke vet hvor problemet ligger. Dette bugget gjør at selv om du har 100% signalstyrke så kan du plutselig bare falle ut uten noen form for advarsel, har vært der selv og sett det hele i aksjon velger selv derfor kabel om det er mulig. Lenke til kommentar
Kani Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 Hmm... er det slik å forstå at jeg har kjøpt et dårlig hovedkort? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Dette Missing Something Inside kortet MÅ ha kabel ja om du ikke har ett eget trådløst nettverkskort. Kan du ikke heller forklare hva som mangler på kortet da, enn og komme med dette usakelige "MSI-mantra" ditt... Hvis BIOS f.eks. ikke tilfredsstiller en overklokkers drøm, så betyr jo ikke det at trådstarter vil savne noe der som du evt. synes er en mangel. (BTW, Amentio skriver: Produktet er ikke lenger i vårt sortiment) Men da igjen, kabel slår trådløst... ALLTID. Vi vet jo hvor praktisk det er med trådløst vs. kabel i en del situasjoner - slik sett er det ikke alltid at kabel slår trådløst. Zink... Tror det var du som var med i den tidligere tråden som dedikert MSI fantast, i så fall henviser jeg deg tilbake til den tråden siden jeg allerede har levert hva jeg mener, andre MSI fiaskoer finner du også i P45 testen HW.no hadde av MSI, noe mer om den saken trenger ikke jeg å uttale meg om. Det jeg etterlyser er sakelighet, også når det gjelder MSI. Jeg har ikke selv MSI p.t., og er slett ingen slik fantast. Men jeg har bygget mange på hovedkort fra den produsenten, med god erfaring, og er opptatt av at forumet ikke blir korrupt av usakelige generaliseringer. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Hmm... er det slik å forstå at jeg har kjøpt et dårlig hovedkort? MSI er litt sånn hit and miss, før nForce til Intel kom og ASUS og Nvidia sine partnere (EVGA og XFX) begynte å produsere så hadde MSI de kortene som oftest var problembarn, altså mange kort som gikk i retur. Dette har jeg dessverre ikke sett noen bedring med årene, renner fortsatt inn en masse rapporter om MSI hovedkort som krangler allerede fra dag 1. De er som Amerikanske biler, de er bygd ALT for billig og i ett forsøk på å ta konkurrentene så har kvaliteten på selve produktet gått ned for å være rå på pris, personlig legger jeg heller litt mer penger i ett kort og får noe som er bygd på kvalitetsprinsipper enn billigst mulig svingklippingsprinsipper slik som MSI bruker i sin produksjon. Om kortet funker så er det bra, da har du som oftest ett ok kort for noen år i allefall men ikke noe nevneverdig, dessverre. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Må si meg enig med 007CD her, rent erfaringsmessig så har MSI kortene ikke vært noe å satse på i de siste 7 årene, men hovedsakelig så har jeg sett et par kort peke seg ut pga problem : Msi : Byggekvalitet og dårlig bios. Nforce Sli : Mange problemer med minne og generelt lite for pengene (et par unntak). Asus : Generelt opplevt mye ustabilitet og features som ikke fungerer som de skal. I de fleste tilfeller har modding av kjøleløsningen (sørge for kontakt mellom NB og kjøler) eller bytte av minnebrikker vært løsningen. Abit : R.I.P. , jalla kjøleløsninger på Nforce 2 kortene (men veldig bra når moddet) , opplevde en del problemer med manglende QA (gjenganger var at pci spor ikke fungerer). Men som sagt det var langt oftere at Msi har dukket opp med problemer enn andre kort selv, ting som at for eksempel pci sporene ikke var ferdigloddet , Caps som datt av enkelt ved den minste berøring og til og med en og annen socket som rett og slett datt av ved montering av en 600-700g kjøler. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Hmm... er det slik å forstå at jeg har kjøpt et dårlig hovedkort? Det tror jeg ikke. Legg merke til at ingen her har uttalt seg negativt om MSI P31 Neo-F spesielt, men om MSI generelt. Man finner innlegg i hvilket som helst forum om data, kritiske bemerkninger om enhver produsent. Iblant er de vel begrunnet og handler f.eks. om hovedkort med alvorlige feil, mangel på muligheter /feil i BIOS eller ofte rett og slett brukerfeil. Man bør ha litt peiling og være litt pålest for å bygge nytt og gjøre ting riktig. Dog, kun et mindretall er like usakelig som 007CD når det kommer til MSI. Medlemmet prøver klassisk hersketeknikk (dvs. stemple meg som dedikert MSI fantast...) for å ta poeng og stoppe sakelige innvendinger. Det er imidlertid ikke noe problem å finne forskjellige MSI-kort som hevder seg i toppen på seriøse tester, også mtp. kvalitet og ytelse. Det gjør ingen til fantast å registrere faktum Lykke til med nytt hovedkort! Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Hmm... er det slik å forstå at jeg har kjøpt et dårlig hovedkort? Det tror jeg ikke. Legg merke til at ingen her har uttalt seg negativt om MSI P31 Neo-F spesielt, men om MSI generelt. Man finner innlegg i hvilket som helst forum om data, kritiske bemerkninger om enhver produsent. Iblant er de vel begrunnet og handler f.eks. om hovedkort med alvorlige feil, mangel på muligheter /feil i BIOS eller ofte rett og slett brukerfeil. Man bør ha litt peiling og være litt pålest for å bygge nytt og gjøre ting riktig. Dog, kun et mindretall er like usakelig som 007CD når det kommer til MSI. Medlemmet prøver klassisk hersketeknikk (dvs. stemple meg som dedikert MSI fantast...) for å ta poeng og stoppe sakelige innvendinger. Det er imidlertid ikke noe problem å finne forskjellige MSI-kort som hevder seg i toppen på seriøse tester, også mtp. kvalitet og ytelse. Det gjør ingen til fantast å registrere faktum Lykke til med nytt hovedkort! Mitt første spørsmål til deg er: Spiller du Lotto? Om ikke så burde du det for du har enten maksimalt med flaks med dine MSI hovedkort eller så har du ikke rørt noen i det hele tatt. Mitt siste treff med MSI var her i helga, faren min sin PC oppførte seg merkelig, og i den står det ett Socket AM2 MSI hovedkort, etter litt feilsøking ble synderen funnet... MSI hovedkortet og det ble byttet ut med kvalitet fra Gigabyte. Tidligere har faren min hatt ett MSI hovedkort i Socket A, billig basert på KT400 brikkesettet, hva skjedde med det kortet idag? Det er dødt, ligger fortsatt på "kirkegården" min av en eller annen merkelig grunn har jeg ikke kastet det enda. MSI har toppkort? Hvor får du den fra? Du har vell ikke sjekket ut hva brukertester sier om de etter en stund? Har tittet litt på problemposter her og der og majoriteten domineres av MSI når det er relatert til hovedkort problemer. De er billige, men det er der problemet og styrken til MSI ligger, de er for billige og med lav dollarkurs så sier det seg selv at den siste tiden har ikke vært snill med MSI og deres hovedkort har fått lide ekstra. Så det er ingen problemer å dra fram møkkakort fra MSI og det er vanskelig å finne gode hovedkort, om du da ikke tar ABIT, ASUS, DFI, Gigabyte, EVGA og XFX ut av kalkuleringen, straks kvalitetsaktørene ikke er med, da er MSI gode hovedkort, noe ala Asrock som bygger billig og merkelig noe som gir dem problemer. Jeg er ingen usaklig Anti MSI, jeg deler MINE erfaringer og jeg ser at majoriteten som har peiling på hovedkort føler det samme ovenfor MSI slik som Malvado her og de som postet i kommentar tråden til HW.no's anmeldelse av ett MSI P45 hovedkort. Grunnen til at MSI snakkes dårlig om GENERELT er at ALLE hovedkort de produserer lider av samme sykdom, om du ikke rydder opp i feil i orginalen så sprer det seg på kopiene dine også... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Skulle gjerne ha kommet med et par bilder fra et hovedkort som jeg måtte bytte nylig, produsert i 2008 og med manglende kondensatorer (lå i esken det kom i), disse av typen Solid Caps som vistnok skal være langt bedre enn det jalla dritten Msi brukte i 2001-2004. Det var heldigvis ikke noen innvendiger fra webshoppen med å bytte kortet da de lett så selv at det ikke var noe loddepunkt på disse så de har aldri vært festet ordentlig på hovedkortet. Tipper at om produsenten (gjett hvem ) hadde hatt ordentlig QA så hadde denne ikke gått igjennom. Uansett så er det hovedsakelig det jeg har problemer med MSI, rett og slett manglende QA sikkring, produktene i seg selv kan være gode, men det hjelper da ingen verdens ting når det er vesentlige mangler som at siste pci sporet ikke fungerer / ramler av , underdimensjonert festing av sokkelen så at den enkelt ryker ved innstalasjon av ikke stock kjøler og mange andre genialstrek MSI har kommet med. Det er mulig jeg er kravstor, men når jeg gang på gang må hjelpe bekjente og venner ut av MSI fella da begynner man å få nok erfaring med merket. Mange av problemene er rett og slett banale og kunnet vært enkelt løst av MSI, men kortene er preget av at de rett og slett er for billige og at man har kuttet ned på kvaliteten og prøvd å pakke mest mulig features til minst mulig pris. Selvsagt Genialt om man er heldig, men utrolig kjipt når man sitter der og sliter uten at man finner synderen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå