RattleBattle Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Prøvde å søke etter info om oppdatering angående Creative X-Fi, men ble ikke så mye klokere om det faktisk fungerte eller om man måtte gjøre mye hacks for å få det opp. Om ikke det fungerer, er det noen andre lydkort som er gode og som fungerer ved stappe den inn i PC-en? Jeg tenkte å koble det til et greit stereoanlegg. Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Du får prøve å se her: https://wiki.ubuntu.com/HardwareSupportComponentsSoundCards Der er en liste over mange lydkort og hvis du klikker på de får du fårhåpentligvis infoen du trenger. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 Takk for den, men den så litt utdatert ut? Har du eller noen andre noe gode, konkrete erfaringer? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Jeg kjører M-Audio 2496, fungerer knall. Men får betydelig kvalitetstap dersom jeg skal ta opp direkte fra utgangen (what-you-hear is). Ikke at det er noe problem, men litt irriterendes. Men dersom jeg skulle kjøpt noe nytt tror jeg nok at jeg hadde satset på ekstern DAC. Og kople til med SPDIF/TOSLINK eller en annen form for digital overføring. Da kan den også brukes mot andre pcer og alt av lydkort uten kvaliteststap. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 Mener du noe sånt som dette? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=345982 Vil det altså si at den kobles mot nettverket og anlegget og at jeg gjennom DAC'en kan spille av lokalt med for eksempel Banshee på min PC? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Fikk testkjørt Squeezecenter og "virtualisert" med Squeezebox. Ingen tvil, dette kjøper jeg, så får jeg ordenlig lyd på anlegget Takk for godt tips! Dette hadde jeg faktisk ikke hørt om en gang. Endret 19. oktober 2008 av RattleBattle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå