Klossmajor Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Hei. Vil laste inn filer fra en mappe som ligger på mitt domene. Getfiles("http://mittdomene/katalog") Men får feilmelding: URI formats are not supported. Getfiles("c:\katalog") fungerer. Mvh Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Hva er det feilmeldingen ikke forklarer godt nok? edit: Det står temmelig klart hva problemet er, og etter det jeg vet er det ingen måte å liste innhold på servere innebygget i HTTP protokollen. Uten at jeg er noen ekspert på webutvikling, så tenker jeg det kan fikses ganske enkelt ved å lage en side som genererer en XML fil som representerer innholdet på serveren din. Endret 18. oktober 2008 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Hvor finner du Getfiles() funksjonen? Hva er det snakk om? Vi har dessverre ennå ikke blitt tankelesere... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Jeg tror han mener System.IO.Directory.GetFiles Uansett så er problemet akkurat som feilmeldingen sier; GetFiles støtter ikke URI formater og kan kun lese fra det lokale filsystemet. Er du interessert i å få listet innhold på en HTTP side, må du lage en tjeneste på den siden for å liste innholdet. Jeg ville laget en XML fil fra serveren. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Bare det at den ligger i System.IO.Directory bør jo gi et hint om at den ikke funker på internett da! Så ja, det beste er nok som GeirGrusom skriver. Lenke til kommentar
Klossmajor Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 OK! Takk for hjelp, da må jeg lese enda flere bøker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå