kabelkroell Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Har kjøpt ny platespiller, forsterker og høytallere. Men får kun skikkelig lyd på den ene høytalleren. Først fikk jeg nesten ikke noe lyd i det hele tatt, bare skurr. Var i butikken med forsterkeren da jeg trudde at det var noe feil med den, men den funka bra der (på cd-spiller iallefall). Han i sjappa klipte til kabelen på nytt og sa at det kunne være grunnen til skurringa. Da jeg prøve igjen så ble det umiddelbart fet lyd i den ene høytalleren, men den andre er like dau som før, og jeg har prøvd alle mulig koblinger fra forsterker og til høytallere. Jeg prøvde også å bytte om høytallere, og da virket den andre helt bra, men da ble den som først virket bra, like dårlig som den andre. Jeg får altså ikke lyd i begge høytallerne samtidig! Jeg har som sagt prøvd det meste jeg kan, er ingen ekspert på dette, har hørt med noen kompiser men ble ikke noe klokere av deres hjelp. Jeg tenkte først at det kunne være jordinga, men det er ikke jording på platespilleren, så da er det jo ikke det... noen som har en anelse hva feilen kan være?!? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Sjekk at pickupen på platespilleren er ordentlig tilkobla. Selve pickuphuset festes gjerne med skrutilkobling, og selve stiften skal sitte godt i huset. Det neste er å bytte venstre/høyre plugger inn til forsterkeren fra platespilleren. Følger feilen side er det noe med spilleren din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå