Gå til innhold

Ps3 mediaserver, oppsett.


eradicatus

Anbefalte innlegg

Trenger man ruter på lokalnettverket for at DNLA-servere skal fungere skikkelig?

 

Jeg har prøvd uendelig mange programmer, og jeg har kommet nærmest med Simplecenter.

PS3 finner serveren og kan vise video fra den, men problemet er bare at serveren presterer å sende streamen gjennom internett.

 

Jeg tror faktisk streamen fra Simplecenter går denne veien:

PC (mediaserver) - switch - ADSL-modem - ISP DHCP-router (eller hva de nå bruker/jeg kobles opp til..) - ADSL-modem - switch - PS3.

 

Forøvrig, WMP11 vises i PS3, men PS3 dukker ikke opp i listen i WMP, hvor man skal velge ting man vil dele med, så det opplegget er også ubrukelig.

 

Det ser virkelig stygt ut for mediaservere her i gården.

 

På Playstation-siden er UPnP ikke tilgengelig, og NAT er type 1.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

at du ikke finner noe på ps3en har ikke noe med tversity å gjøre, det har med routeren eller brannveggene på pcen din å gjøre, enkelt og greit. Jeg har satt opp tversity på 6 forskjellige ps3 maskiner så det..

 

Framgangsmåte for å finne feilkilde:

 

1. Slå av alle brannvegger, virusprogram osv osv og se om det er noen forbedring

 

2. Slå routeren over i bridged mode slik at den fungerer som en switch og ikke router (glem det, du hadde vel switch)

 

Det er bare router eller brannvegger som kan lage trøbbel etter min erfaring.. om du kjører norton er det viktig å ikke bare slå av antivirus, du må inn og slå av "inntrengningsforhindring" for å være sikker på at den ikke lager trøbbel.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
<snip>

 

På Playstation-siden er UPnP ikke tilgengelig, og NAT er type 1.

Det er nok der feilen ligger, på PS3-en din. Prøv å konfigurere nettverkstilkoblingen på PS3-en manuelt. Medieserveren er avhengig av at UPnP er aktivert på klienten den skal finne, hvis det ikke er aktivert så finner ikke serveren klienten. 

 

TVersity skal fungere meget godt hvis du bruker Windows, ville tørre å påstå bedre enn de fleste medieservere faktisk. Den klarer å transcode der og da hvis du har en grei PC som media streames fra, noe de fleste andre medieservere ikke klarer sånn rett uten videre.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Ved å legge til en egen adresse i nettverksinnstillingene så fungerer WMP11, men nå har jeg ikke internett på Ps3-boksen.

TVersity fungerer også.

 

Vel, man kan åpenbart ikke få både pose, sekk og bag her i verden.

 

Forøvrig, alle plasser jeg har søkt opp sier det samme, "aktiver upnp i ruteren"

Jeg har ikke ruter, så på det området er jeg rimelig boned.

Men man trenger visst ikke upnp likevel. Kun hvis man vil ha full tilgang til ting.

Lenke til kommentar

Ga opp alt.

PCn går i stå hver gang tversity streamer/transcode/etc, selve programmet er i flash (*spy* Nesten like ille som å bruke et Java-program) som heller ikke hjelper på ressursene i min eldgamle PC. Ting er generelt treigt og irriterende.

 

WMP11 fungerte i nøyaktig tre sekunder, før alt frøs og når jeg startet programmet igjen, ville ikke biblioteket legge til filene mine, så jeg fikk ikke delt dem. *happy*

 

Får ta til takke med å bruke en USB-pinne, det fungerer i hvertfall knirkefritt :)

 

Takk for alle forslag.

Endret av eradicatus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...