Gå til innhold

Hvor kan jeg kjøpe erstatnings DVD-drive til 360?

Stigma

Anbefalte innlegg

Hey,

Jeg har fått det kjennte problemet med at diskene mine scratches i stykker at DVD-driven min på min 360. Det er kjennt problem forårsaket av mangel på beskyttende pads inni spilleren på noen av drivene. Desverre er det hakket værre for mitt drev enn mange andre - da mine discer blir scratchet selv når maskinen står helt stille og stbilt horisontalt.

Jeg skal kontakte xbox support for å høre om jeg kna en et nytt drev derfra selvfølgelig, men jeg vil gjerne også undersøke hva det koster for et nytt drev siden jeg vet hva som er problemet og jeg kan nok til å reparere feilen selv. Jeg vil selvfølgleig helst unngå en situasjon der jeg blir sittende og vente i ukesvis på at xboxen min repareres :(

Så spørsmålet er: Hvor man jeg kjøpe et nytt drev for en rimelig pris, med rask levering?

I tillegg vil jeg gjerne vite fra de som har erfaring med xbox support hvor lang tid reparasjoner fra microsoft tar her i norge. Har noen erfaringer dere kan dele? Support er ikke åpen før mandag igjen desverre :(

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ebay, tar sikkert 1 uke før du får dem da.

og husk det er visst ikke bare å bytte sånn uten videre

Er det noe key-matching man må gjøre eller noe sånt da? Noen som har en link til prosedyren?

Og som sagt, om noen har info om hvor lang tid det tar i praksis å fikse via garantien, så vil jeg gjerne vite :)

-Stigma

Lenke til kommentar

Det er veldig enkelt å bytte 360 dvdrom. Har gjort dette mange ganger selv.

Anbefaler at du kjøper en samsung ms25 fra ebay. Det er mine øyne den klart beste dvdrommen til 360. For at den nye dvdrommen skal virke må ha den gamle keyen. Bare følg disse punktene så skal det virke:

1. Last ned alt du trenger: Iprep og hacket firmware. lag en bootbar usb pinne i iprep.

2. Koble din nye dvdrom i xboxen og gjør som om du skulle flashet en ny xbox.

3. Boot opp usb pinnen. Les firmwaren (dSam) og programmet lager en hacket firmware som vanlig.

4. Nå kommer hele cluet: Når alt er lest og programmet har laget en hacket firmware. Isteden for å gå videre. Skrur du av xboxen og går inn i windows, åpner Maximus firmware tool. Så åpner du "SAM-CFW.BIN" fra minnepinnen. Kopierer inn din gamle key og spoofer firmwaren til den dvdromtypen du hadde før. Lagrer og lukker.

5. Nå er det bare å boote opp minnepinnen og flashe (fSam) dvdrommen som vanlig. Du har nå en ny dvdrom som spiller backups.

Lykke til og si ifra hvis noe var litt uklart. Det gikk litt fort :p

Lenke til kommentar

Det virker som x-box support ikke er så treige nå, utrolig nok. Jeg ringte de sist fredag og rapporterte begge mine 360'er ødelagt. Fikk snakke med ei hyggelig svensk høne som faktisk forstod hva jeg sa (i motsettning til første gangen jeg ringte, hvor jeg fikk snakke med en av sverige sine nye landsmenn som ikke hadde lært seg språket engang...)

Tirsdag kveld kom DHL på døra med eskene som boxene skulle sendes tilbake med. Irriterende nok gadd ikke sjåføren fra DHL og vente i 2 minutt så han kunne få de med seg igjen. Ringte DHL onsdag for opphenting av boxene, og torsdag kom de (på jobben min) og hentet begge. Fikk mail fra xbox i dag (lørdag) at de er mottatt på reperasjonssenteret nede i uzbekistan (eller hvilket uland det er de utnytter billig arbeidskraft fra for og reparere disse)

Sist jeg hadde en box på reperasjon sendte de meg bare en annen enn den jeg sendte ned, så hvis det fortsatt er metoden de bruker så burde vel 2 boxer være på vei hjem mot meg i løpet av uka som kommer håper jeg, for det er ikke like gøy med playstation 3. Jeg savner xbox live!

Lenke til kommentar

ja, men selv 2 ukers tid blir litt i lengste laget for min del, spesiellt nå som det kommer så vanvittig mange gode spill ut, Fable2, Fallout3, GOW2 osv. osv.

Jeg skal høre med support på mandag, og se om jeg på en eller annen måte kan orden med kryss-sending av en erstatningboks eller noe sånt. Jeg kan jo forklare nøyaktig hva som er problemt med bevis i form av både bilder og testresultater, så forhåpentigvis trefer jeg på noen som har noenlunde peil og som kan hjelpe meg å ordne noe. Vi får se :)

Tusen takk til J0ppe for instruksjonene. Da har jeg ihvertfall en backup mulig løsning på problemet.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...