Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Daelim S-Five hull i eksos anlegg

HTCthomas

Anbefalte innlegg

HEI!

jeg har fått hull i svanehalsen på min scooter. Greia er at på svanehalsen er det et rør som stikker ut som bare er klemt og sveist igjen. Dette røret har nå knukket av svanehalsen. Noe som har etterleatt ett meget stort hull i eksosen...

Nå har jeg slått det litt igjen med hammer men lurer på og jeg kan sveise det igjen på lav strøm, eller bare bruket noe tettnings middel(fugemasse, gun-gum, silikon o.l) sveisen ville jeg tro hadde fungert best men er usikker! :roll:

Endret av HTCthomas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil nok også tro at sveis holder best..

Ellers så selger de sikkert sånn fikse greie på bensinstasjon.

Så selger de kjemisk metall hos europris hvis det holder.. Tåler opp til 160 grader tror jeg.

Men som sagt, sveis holder nok best. Prøve å bøy til ei lita metallplate, så svesier du den over hullet.

Lenke til kommentar
600 grader? tviler. For det er jo maks temperaturen på varmebestandig lakk.

Og så regner jeg med at det er ikke helt i begynnelsen av motoren det er hull..

650 grader om man skal tro denne:

Stage6 EGT udstødningstemperaturmåleren er et genialt instrument til brug ved justering af motoren. Måleren skal monteres i forrøret på udstødningen og det er på den måde, muligt at se om blandingen er korrekt. Det er vitalt at motoren hverken går for mager eller for fed, den højeste driftsikkerhed og ydelse opnåes ca. midt imellem - hvor tændrøret også har en lys brun farve. Den optimale temperatur, efter et langt lige stykke med fuld gas er ca. 650°. Det er muligt at indstille måleren, så den viser en advarsel hvis temperatur overstiger det tilladte. Der medfølger div. ledninger osv. til montering.

http://www.speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=2958

Svanehalsen blir nok et par hundre grader varmt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...