Gå til innhold

Mest undervurderte spill?

Anbefalte innlegg

må si meg enig med noen her. civilization serien er genial! har dessverre ikke prøvd 3'ern så mye, men 1'ern og 2'ern gir jeg toppkarakter! <mimre> satt vel i gjennomsnitt 3 timer hver dag og spilte bare civilization 1. det var tider det. </mimre>

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Terra Nova fra Looking Glass får min stemme. Squad-basert actionstrategi med robo-drakter på sitt beste! Men stort sett alle spillene til Looking Glass har vært gode spill med dårlige salgstall. Ikke så veldig rart at LG gikk konkurs...

Melding nummer 900..!

Lenke til kommentar
Jeg stemmer faktisk på Colonization. Et utrolig godt spill og en verdig oppfølger til det fantastiske Cilvilization, men som desverre falt litt i skyggen. Jeg drømmer hver dag etter en oppfølger til Colonization. Det hadde vært utrolig bra. Jeg gleder meg til å lure indianerene trill rundt og bytte til meg sølv for en slikk og ingenting, samt utstyre de med hester og våpen og betale dem til å angripe erkefienden Frankrike.

Er det bare jeg som synes colonization var et overvurdert spill? Det er ikke på langt nær like gøy som civilization IMHO, ikke er det den samme menden innblanding, og slossing fra andre nasjoner, noe som iogforseg er greit nok, men det som er drepen er de tåplige unit-limitene, det er liksom ikke noe gøy å prøve å bygge tidenens kuleste USA, når en kunstig grense hindrer deg.

Apropos det, er det noen av de gamle ringrevene her som noen gang fikk over 1000% (dvs du får ikke over 1000% siden skalaen begynner på -trehundre-og-noe igjen et stykke opp på tretallet, men civilization-poeng som tlsvarer 1000%) i civilization 2? Fikk aldri til det, og gadd aldri å prøve så vanvittig mange ganger, siden jeg har spilt civ1 så sjukt mye. Husker ikke hva jeg fikk til, men det var et stykke opp på 800-tallet ihvertfall.

AtW

Lenke til kommentar
Hmm... likte Zelda64 veldig godt jeg, vet ikke om de ble glemt, men nevner det likevel...

Bare kåret til beste spill nesten overalt, og mange anmeldere ville gi det 11 av 10 i karakter :D

(om det er Ocarina Of Time du tenker på)

Det er et sinnsykt bra spill, men så faen ikke undervurdert! :wink:

Lenke til kommentar

Zelda OoT er vel ikke akkurat undervurdert, nei, men det er et genialt spill for det...:) Jeg vil våge meg frempå i den sammenheng med at Majora's Mask derimot, er ganske undervurdert. Jeg synes det var veldig underholdende i alle fall, mange timer med gøy og spennende hjernevridning. :)

Lenke til kommentar
Du roter fremdeles. Spillet er drøye 5 år gammelt. Hvilket annet spill kan skilte med nesten 300,000 spillere 5 år etter lansering? .....

HMMMMMM.. Half-Life..... :-?  

Det har du ingen grunnlag for å si dessverre. Half-Life har sikkert mange spillere, men UO er det eneste som kan gi håndfaste spillertall.

Snabben: Ja, han lager "Tabula Rasa". Det betyr for øvrig "blank tavle". Nytt utgangspunkt, med andre ord. Fresh start. Spennende.

Oioi :)

mitt adrenalin steg akkurat opp fra 10 til 100 :)

Dette kommer til og bli spennende! hjelp gleder meg.. hehe!

*hoppper rundt og er glad som en sau*

Lenke til kommentar

Ok. Undervurderte spill som er helt geniale er

Baldurs Gate/Forgotten Realms-spilla

Dette må være verdens beste spill. Jeg driter i at det er røtten 2d-grafikk, det er liksom noe av sjarmen med det hele. Mulighetene er store og story'n med alle sub-plots er underholdning nok for flere år!

Dette gjelder til dels Icewind Dale 1 også, og så kom jeg Icewind Dale 2 som var en sinnsyk genial oppfølger med enda større muligheter enn i Baldurs Gate. Også har vi jo Baldurs Gate 2 som vel ligger likt som Baldurs Gate. Og nå for et eller to år siden kom Neverwinter Nights, også bygd på AD&D og Forgotten Realms campaign-setting.

Dere bør alle spille litt "papir/pen"-utgave av disse spillene kaldt for Dungeons & Dragons med boka Forgotten Realms til (Avalon i Oslo, Outlands på sentral-jernbane-stasjon i Oslo). Det er dette spillet alle disse spillene er bygd på, meget imponerende!

X-Com: Enemy Unknown

Trenger jeg i det hele tatt å forklare hvorfor dette spillet er genialt? Jeg spiller det enda!

Startopia

Moro moro moro moro moro!!! Er jo genialt gameplay da, en av de beste og mest undervurderte strategispillene. (StarCraft er jo selvfølgelig bedre da).

WarCraft II

Ok, dette spillet er ikke undervurdert, men jeg måtte nevne det.

Alpha Centauri

Jeg har hørt masse folk snakke om spillet, men aldri sett noen spille det, dette er virkelig genialt! Det er jo også Civilisation spillene for den saks skyld, men Alpha Centauri er bedre!

Duke Nukem 2

Godt gammel sidescrollerspill. Skyt skyt skyt!

Abuse

Et annet utrolig bra sidescrollerspill, fortjente absolutt bedre og mer omtale enn det fikk etter min mening.

Throne Of Darkness

Et virkelig artig spill, men føltes litt som et "wannabe" Diablo spill og man mistet dermed litt av trangen til å spille det, men bra var det. Er misfornøyd med at man er for nærme folka også da. Ved mindre det da er en mulighet for å zoome ut, da er jeg egentlig veldig fornøyd med dette spillet!

Men, det spillet som absolutt har fått for lite omtale er Baldurs Gate! VIRKELIG genialt spill. Dette må alle prøve å spille, kan være vanskelig å sette seg inn i til og begynne med, men har man først gjort det så er man hekta! :yes:

Lenke til kommentar

Reptilen - du er langt ute i perferien. Først: Bladur's Gate-spillene er blant de mest populære rollespillene noensinne. De er selve definisjonen på rollespill. Disse er _ikke_ undervurderte. Det samme gjelder til dels X-Com-spillene.

Alpha Centauri var ikke undervurdert. Hvorfor? Det var ikke spesielt bra, etter min mening.

Lenke til kommentar
Alpha Centauri var ikke undervurdert. Hvorfor? Det var ikke spesielt bra, etter min mening.

Skriver under på den. Jeg ble aldri noen fan av Alpha Centuri selv om jeg digger Civilization-serien. Med all den gode kritikken dette spillet høstet mener jeg det heller er overvudert enn undervurdert.

Lenke til kommentar
Civ var veldig gøy i MP, men jeg synes liksom ikke det strakk til når det ikke hadde noen slags oppdrag. Nå eier jeg bare Call to Power, er noen andre Civ-spill som kan gi meg mer utfordring i SP?

Synes jo civ2 var relativt utfordrende på deity, ihvertfall om du prøver å gjøre det på litt forskjellige måter, også er det jo den gyldne 1000%-grensa jeg snakket om over da. Men den har jeg aldri slått, nærmeste for meg var å ta over verden skikkelig fort på deity, om jeg ikke husker feil.

AtW

Lenke til kommentar
Sverger fortsatt trofast til Civilization 1. Mye bedre enn alle andre senere spill i serien.

Synes egentlig civ1 ble litt for lett etterhvert, men det er enklere å gjøre "sjuke" ting på civ1 da, det er jo litt vittig (ta over verden på 1500 år, med sju fiender, finne opp kruttet 1000 BC osv). Men for all del, det er kanskje det spillet jeg har spillt mest av alle spill.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...