Erling E. Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Heisann alle sammen, Tenkte jeg skulle starte en liten diskusjon her på forumet. Det jeg lurer på er hva dere mener er tidenes mest undervurderte spill? Altså et spill som dere mener var svært bra, men som aldri fikk den oppmerksomheten enten i media eller blant deres likestilte spillvenner. Jeg stemmer i første omgang på "Master of Magic" - et strategispill likt "Master of Orion"- og "Civilization"-spillene, satt i en fantasy-verden. Det liknet kanskje mest på "Colonization" når det gjaldt grafikk, men var ellers helt likt "Civilization"-spillene. Jeg syntes dette hadde en fortryllende atmosfære, fengende og trofast gameplay, samt en setting jeg som regel faller pladask for - nemlig fantasy. Spillet ble utgitt i 1993, en tid hvor "Civilization" fremdeles var populært, men skapte lite vannringer på markedet. Her finner du litt informasjon om spillet: http://www.the-underdogs.org/game.php?id=687 La diskusjonen begynne. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Jeg stemmer Teranova. Solgte visst dårlig, men fy faan det var et fett game. edit: Oh Oh Oh også Star Control 2 Lenke til kommentar
Punjab Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Jeg stemmer faktisk på Colonization. Et utrolig godt spill og en verdig oppfølger til det fantastiske Cilvilization, men som desverre falt litt i skyggen. Jeg drømmer hver dag etter en oppfølger til Colonization. Det hadde vært utrolig bra. Jeg gleder meg til å lure indianerene trill rundt og bytte til meg sølv for en slikk og ingenting, samt utstyre de med hester og våpen og betale dem til å angripe erkefienden Frankrike. Lenke til kommentar
storeelg Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 MoM er jo en klassiker for oss som digger turnbased strategi. Masse fine spells å researche der Ellers går min stemme til Operation Flashpoint - tidenes mest gjennomførte spill. Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2003 Jeg stemmer faktisk på Colonization. Et utrolig godt spill og en verdig oppfølger til Cilvilization som falt litt i syggen av det fantanstiske Civilization. Jeg drømmer hver dag etter en oppfølger til Colonization. Det hadde vært utrolig bra. Helt enig. Nydelig spill. I likhet med Master of Magic, har det en veldig god atmosfære. Vanskelig å finne i strategispill av nyere dato. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 hmm, der er så utrolig mange å velge mellom, er der ikke? så mange en skulle hatt frem i lyset? men hvis det skulle bli ett er jeg ganske sikker: Outcast. Spillet handler om et eksperiment som gikk galt (okaj, hørt den før, men dette var før HL), nærmere bestemt et eksperiment på å kunne finne andre dimensjoner. Dette ender i at det åpner seg et dragsug som sluker opp Jorden, og et team på tre forskere og en eks-marinesoldat (gjett hvem du skal styre) drar til den andre verdenen for å forhindre den totale katastrofen. Skal spillet puttes i en sjanger blir det vel tredjepersons adventure. Det som jeg synes var så flott med dette spillet var blandt annet at brettene var gigantiske og fulle av både venner og fiender, og en kunne spasere rundt hvor en ville, eller ri på Twon-Ha'en sin (FF-spillere: les vanskapt Chocobo). Alle folkene en snakket med hadde sin egen stemme og dialekt (disse folkene liknet i utseende litt på Protoss fra SC - bare ikke så aggressive og avanserte, hvis jeg skal plassere dem), det var massevis av flotte miljølyder og musikken var lagd av Moskva Symfoniorkester. Fantastisk god stemning altså. Egen ordbok til språket deres fulgte også med. Spillet hadde veldig fin grafikk med tanke på at den høyeste oppløsninga som var mulig var 512*384, husker ennå jeg holdt på å steile når jeg så maskinkrava (var anbefalt med hele 300 MHz prosessor :o ). Jeg har knapt hørt noen snakke om dette flotte spillet som kunne fortjene mer oppmerksomhet fra alle som liker gode eventyr. Lenke til kommentar
zeoman Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 hmm, der er så utrolig mange å velge mellom, er der ikke? så mange en skulle hatt frem i lyset? men hvis det skulle bli ett er jeg ganske sikker: Outcast. Spillet handler om et eksperiment som gikk galt (okaj, hørt den før, men dette var før HL), nærmere bestemt et eksperiment på å kunne finne andre dimensjoner. Dette ender i at det åpner seg et dragsug som sluker opp Jorden, og et team på tre forskere og en eks-marinesoldat (gjett hvem du skal styre) drar til den andre verdenen for å forhindre den totale katastrofen. Skal spillet puttes i en sjanger blir det vel tredjepersons adventure. Det som jeg synes var så flott med dette spillet var blandt annet at brettene var gigantiske og fulle av både venner og fiender, og en kunne spasere rundt hvor en ville, eller ri på Twon-Ha'en sin (FF-spillere: les vanskapt Chocobo). Alle folkene en snakket med hadde sin egen stemme og dialekt (disse folkene liknet i utseende litt på Protoss fra SC - bare ikke så aggressive og avanserte, hvis jeg skal plassere dem), det var massevis av flotte miljølyder og musikken var lagd av Moskva Symfoniorkester. Fantastisk god stemning altså. Egen ordbok til språket deres fulgte også med. Spillet hadde veldig fin grafikk med tanke på at den høyeste oppløsninga som var mulig var 512*384, husker ennå jeg holdt på å steile når jeg så maskinkrava (var anbefalt med hele 300 MHz prosessor :o ). Jeg har knapt hørt noen snakke om dette flotte spillet som kunne fortjene mer oppmerksomhet fra alle som liker gode eventyr. kunne ikke fått sakt det bedre selv Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Jeg stemer på Star Trek: Voyager Elite Force. Ble ikke solgt mye av det i norge Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Humm, System Shock (?) spillene. Skikkelig gode, men solgte dårlig... Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Tenkte jeg for en gangs skyld skulle nevne Divine Divinity! Svært undervurdert spill, ble også nominert (av Gamespot tror jeg) til det mest undervurderte spillet i 2002. Flere eldre spill også, slik som: Screamer II, TOCA 2, M.A.X., ++ Lenke til kommentar
Sepo Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Falt colonization i skyggen? Mange jeg vet om hadde fått det. Men så var det på en diskett å lett og kopiere :-? Lenke til kommentar
Csfrik Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Silver var jo konge !!!! også di dere LBA spillene (little big adventurer tror jeg det var) Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2003 hmm, der er så utrolig mange å velge mellom, er der ikke? så mange en skulle hatt frem i lyset? men hvis det skulle bli ett er jeg ganske sikker: Outcast. Spillet handler om et eksperiment som gikk galt (okaj, hørt den før, men dette var før HL), nærmere bestemt et eksperiment på å kunne finne andre dimensjoner. Dette ender i at det åpner seg et dragsug som sluker opp Jorden, og et team på tre forskere og en eks-marinesoldat (gjett hvem du skal styre) drar til den andre verdenen for å forhindre den totale katastrofen. Skal spillet puttes i en sjanger blir det vel tredjepersons adventure. Det som jeg synes var så flott med dette spillet var blandt annet at brettene var gigantiske og fulle av både venner og fiender, og en kunne spasere rundt hvor en ville, eller ri på Twon-Ha'en sin (FF-spillere: les vanskapt Chocobo). Alle folkene en snakket med hadde sin egen stemme og dialekt (disse folkene liknet i utseende litt på Protoss fra SC - bare ikke så aggressive og avanserte, hvis jeg skal plassere dem), det var massevis av flotte miljølyder og musikken var lagd av Moskva Symfoniorkester. Fantastisk god stemning altså. Egen ordbok til språket deres fulgte også med. Spillet hadde veldig fin grafikk med tanke på at den høyeste oppløsninga som var mulig var 512*384, husker ennå jeg holdt på å steile når jeg så maskinkrava (var anbefalt med hele 300 MHz prosessor :o ). Jeg har knapt hørt noen snakke om dette flotte spillet som kunne fortjene mer oppmerksomhet fra alle som liker gode eventyr. Jeg kjøpte Outcast rett etter det kom ut, og jeg innrømmer gjerne det var interessant og morsomt. Men fin grafikk? Nei, dette var spy-aktig voxel-grafikk. Interessant grafikk, ja, men pen var den ikke. Det irriterte meg også at PC-en jeg hadde da mer enn oppfylte kravene, men jeg måtte kjøre det i et lite vindu midt på skjermen for at det skulle gli OK. Lenke til kommentar
J_Irenicus Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 LBA spillene ja, dvs Twinsen's Odyssey og Relentless hvis jeg ikke husker feil... Ellers må Blaze and Blade nevnes, skikkelig bra om man spilte 2-3 samtidig.. Lenke til kommentar
Stian B. Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Deathtrap Dungeon var et meget bra og spennende spill! Skulle ønsket det kom en oppfølger av det. Lenke til kommentar
Outlook Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 For min del må nok det være: Little Big Adventure spillene. Lenke til kommentar
GeirBrandal Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Eg må vel nemne Overseer, oppfylgjaren til The Pandora Directive. Kom kun på DVD, såvidt eg veit. Eg har sett minimalt til det her til lands iallefall. (Det er så uglesett at ein ikkje finn artikkel om det på www.the-underdogs.org eingong!) Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Silver - Runda det 6 ganger, er lei no da, men dæven så det har underholdt meg Startopia - har ikkje sett så veldig masse om det, men det er jo så genialt! Operation flashpoint (med expansions) - Ingen liker det pga dårlig grafikk.. sukk... grafikken er seriøst ikkje SÅ dårlig? dessuten er jo spillet så overfylt av muligheter! og med editoren kommer du langt i MP med et par tre spillere [/b] Lenke til kommentar
HappyStabby Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Min stemme må vel gå toø ground Controle, fantastisk spill... Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Jeg stemmer Teranova. Solgte visst dårlig, men fy faan det var et fett game.edit: Oh Oh Oh også Star Control 2 Skal prøve å poste noe ordentlig her når jeg blir ferdig med Freelancer omtalen jeg skulle ha levert i går... men uansett, ville bare hoppe på sjansen til å anbefale Star Control 2. Det er utvilsomt ett av de aller beste PC-spillene jeg noensinne har vært borte i. Det spillet tok fullstendig over livet mitt i en periode, og det var i tankene mine omtrent hvert våkne sekund. Tror nesten aldri jeg har opplevd noe liknende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå