Gå til innhold

Får ikke koblet til DHCP server

Anbefalte innlegg

Hei. :)

Vi har to pcer i huset, på nr. 1 (kjører XP) funker alt helt fint, mens på nr. 2 (kjører vista x64) funker ikke lenger nettet. Alt sammen funket helt fint for et par dager siden, men når jeg kom hjem i dag ville ikke nettet på den stasjonære funke. Pcene er koblet til samme router (Vood 453W som som vi fikk av ISP).

Routeren er satt opp som DHCP server og skal automatisk gi ip-adresse til begge maskinene.

Problemet er at den stasjonære ikke får kontakt med DHCP server, og har en ip-adresse som begynner med 169.254.xxx.xxx.

Jeg har restartet og resatt routeren utallige ganger uten at det hjelper, og til og med reinstallert OS. Hvis jeg prøver Ipconfig/release og ipconfig/renew får jeg bare opp meldingen "unable to connect to DHCP server". Prøver jeg statisk ip adresse skjer det akkurat det samme, og nettverket blir bare klassifisert som "unidentified network".

Kabelen er det heller ingenting gale med, da den virker helt fint på en annen laptop med 32bit vista. Tviler på det er driver eller hardware relatert, da alt virker som det skulle for to dager siden og drivere virker som de skal i følge windows. Jeg for også pinget 127.0.0.1 uten noe problem.

Spesifikasjoner på pcen er

Intel Q6600

Ati 4870X2

4GB PC6400 ram

Asus P5N32-E SLI 680i.

Noen som har tips om hva som kan hjelpe? :) Si fra hvis det er noe jeg glemt.

Endret av zipp-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...