Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bestemor er et merkelig individ!

Anbefalte innlegg

Min bestemor er så merkelig... dere vil tatt fram den usynlig revolveren deres og liksomskutt dere. Så ille er det.

Engang... så var det masse døde unger og sultne negere på TV, på nyhetene. Det var om korrupsjon etc. Hun sa følgende:

"Se! Se! Alle tenker på seg selv! Ingen tenker på meg!".

Den setninga er brent i alle våres hoder. Ingen lo, alle var sjokkert, nei! Vent vi var ikke det. Fordi det er ikke så overraskende.

Hun er ekstremt selvopptatt, hun er ekstremt utspekulert! Og mamma fortalte meg at hu var 102342394 * værre før. Jeg tror henne.

Men! Jeg må si jeg føler enkelte trekk fra henne! Og det seriøst! Skremmer meg. Jeg vil så hjerne ikke ha et fnugg av et gen fra henne! Ingenting! Hvordan blir man sånn!?

Men! Jeg kjenner igjen enkelte tanker hun har etc.! Skremmer meg seriøst! Er sånn tanker/noe atferd virkelig genetisk!??!

Jeg kan ikke bli som henne! Hvordan skal jeg blir mer observant på min egen atferd? Tydlig at hun ikke er det, så det er ikke rart jeg spørr...

Takk! Hvis du har ille tanker om denne dama nå, ja... så har du faen meg ikke tenkt feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å lev gjennom en krig, så bygger du deg opp igjen fra intet, men steinalder-politikk, ingen pengestøtte, korrupsjon osv osv.

Så pensjonerer du deg, og lever i et hus, men muligens en samboer av en mann/kvinne som har opplevd det samme som deg. Du er vant med å ikke få info fra tv, internett og radio. Så plutselig klarer du ikke følge med. Det ligger der men du får ikke tak i det.

Jeg ville ikke blitt som denne bestemoren uansett hva jeg fikk, men jeg kan på en måte se hvordan man blir sånn.

I tillegg til at bestemødre blir ofte litt surrete i toppen, + at hun sikkert er litt "gammeldags", som gjør mennesker litt anderledes enn oss moderne, eller oppdaterte mennesker.

Konklusjon: Ingen kan forklare eller se for seg en faktisk grunn til at man blir sånn. Men har en bestemor selv, og jeg tror både min og din bestemor lider av "grandparents-syndrom"

Lenke til kommentar

Du må forstår... dette kvinnemennske har blitt bedre! Etter som hun har blitt eldre. Før var hu klin gal. Trua mamma med at hun skulle hoppe utfor broa etc. stakk av og trua med det. Kan du tenker deg mora mi var redd? Bestefar var ikke mannen i huset...... hu var en tyrann! Men hu har blitt snillere påstår mamma. Jeg kan bare bli noe i nærheten av henne. Hun er hos oss nå! Jeg er redd hun dør i huset. Jeg er helt sikker på at det vil spøke som et helvete her da! Jeg drar med engang da.

Lenke til kommentar
Du må forstår... dette kvinnemennske har blitt bedre! Etter som hun har blitt eldre. Før var hu klin gal. Trua mamma med at hun skulle hoppe utfor broa etc. stakk av og trua med det. Kan du tenker deg mora mi var redd? Bestefar var ikke mannen i huset...... hu var en tyrann! Men hu har blitt snillere påstår mamma. Jeg kan bare bli noe i nærheten av henne. Hun er hos oss nå! Jeg er redd hun dør i huset. Jeg er helt sikker på at det vil spøke som et helvete her da! Jeg drar med engang da.

Ok. Skal ikke si jeg vet mye om denne oppførselen. Er hvertfall ikke normalt. Skjønner godt at du engster deg. Hadde sikkert ikke digga det selv. Hva med å få hun innlagt?

Lenke til kommentar

Vi er redd psykologene henger seg. Av hensyn til dem... de kunne sikkert jo analyser av henne årvis! Det skjer konstante forandringer!

Hu er gammel nå, hva skal vi liksom legge henne inn for :p ? Selvopptatt? Egoist? Faen, jeg har ikke ord! Jeg er seriøst ordfattig! Det er bare at enkelte ting rimer faen ikke med henne

Men jeg har fått kommentar fra pappa om at jeg har gjort ting som bestemor gjør! Jeg ble jo helt redd. Er av pappa jeg har lært at dette menneske er gal. Og i dag innser jeg at den atferden stemmer ikke med hvordan normale mennesker er! Så... ja... jeg vil bli kvitt alt av henne, alle snakker jo om henne. Kan bare ikke bli sånn....

Lenke til kommentar

Vet dere hva hun sier VÆR FUCKINGS dag?!

"Kunne ønske jeg vant masse penger så jeg kan gi bort!" HAHAH!! faen for ei latterlig kjerring. Men hun vil aldri gi bort flaxlodd! livredd andre får penger! Hu vil være julenisse! Kan ikke være snill på noen annen måte enn å gi bort penger å leke gud. Bitch.

Jeg tar fram revolveren snart....

Lenke til kommentar

what you resist persist.

det er mange som sverger at de aldri skal bli som far, mor eller noen andre i familien... dessverre så er det ofte at akkurat dette skjer.

det blir en selvoppfyllende profeti. nøyaktig hvorfor det blir slik, vet jeg ikke. jo mer du fokuserer på det du ikke vil ha, dess større sjanse er det for at du vil få akkurat dette. det er ofte derfor barn som blir mishandlet ender opp med å skade andre mennesker de og ( correct me if i'm wrong ), til tross for at de sverger 'jeg skal aldri bli som pappa!'.

jeg er oppvokst i en familie hvor jeg trygt kan si at min mor er et selvopptatt og ødeleggende menneske. jeg og min søster er dødsredde for å bli som henne... min søster har gjentatt det så lenge jeg kan huske 'jeg skal ikke bli som mamma!'... dessverre er det nettopp dette som skjer. jeg ser mer og mer tydelig at hun får den samme oppførselen som min mor... reagerer på den samme måten, tenker på den samme måten.

og jeg kan se at det samme skjer med meg. jeg blir påvirket, og jeg begynner å se likhetstrekk mellom meg og min mor. gode kvaliteter, ja, men også dårlige.

så hvordan unngå dette? mitt råd ville være å gjøre det til vane å reflektere over deg selv og din oppførsel, måten du behandler folk på, måten du tenker på, måten du handler på... alle disse tingene. ikke la din egoistiske side ta overhånd; gjør så godt du kan for å kunne se ting fra andres ståsted.

hold deg mentalt og fysisk frisk... vær god mot deg selv så du kan være god mot andre, inkludert dine fiender.

ikke døm, prøv heller å forstå

peace out

Lenke til kommentar

Trådstarter, consider yourself as lucky... bestemora mi tror hun er kongen av verden, og overhode av slekta. Hun lyger om ting, og har ødelagt forholdet som jeg engang hadde. Hun har glemmt to bursdager, tre julaftener og konfirmasjonen min... Skal jeg være ærlig, så kunne hun like godt vært død :thumbdown:

Lenke til kommentar

Trådstarter, det virker som bestemoren din er sosiopat (hvis hun alltid har vært slik). De kan ikke kureres og vil aldri innrømme at de har et problem, eller retteres sagt, de vet ikke at de har et problem. Alt handler om dem og hva de vil. De er veldig flinke til å manipulere. Jeg vil tippe din mor hadde en ganske vanskelig oppvekst.

Lenke til kommentar

Hvor gammel er du? Er du over atten og enda ikke er slik så er sjansen liten for att du blir som ho, og er du over 25 er det minimal. De fleste sykiske lidelser skjer føre eller akuratt i overgangen til man er ferdig vokst. Så glemmer vi dem som kommer av alderdom , traumer og sykdom, de er ikke så viktige i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...