Gå til innhold

BK: Heroes of Bergen.

Earlskruf

Anbefalte innlegg

I sommer har det som kjent vært endel branner i Bergen. Som ny student gikk jeg ofte rundt og tuslet i folkemengden og knipset bilder og rett som det var. Den dagen disse bildene ble tatt, så var det en stor ansamling med brannbiler rett ved fisketorget, jeg er ikke helt den "frekke" typen fotograf ennå, så bildene som ble tatt av hendelsen var relativt få, og tildels brukbare. Jeg har prøvd å manipulere bildene i en stemning jeg liker, med store kontraster, stor "glossyness" og mye dramatikk. Bildet med alle menneskene har endel tekniske feil, dvs Litt små dårlig/bra i utgangspunktet, og selve redigeringer kan man pusse på. Jeg bare lurer på, hvordan er den generelle konsensus for slik type bilder jeg legger ut? Blir det "to much" eller visuelt nydelig? Prøver å utvikle en særegen stil, men som alle andre kan det gå galt og ting kan utvikle seg i feil retning.

Hvis dere som har endel peiling på retouche` kan gi litt innsiktsfull kritikk er det, er det varmt velkomment, inklusive tips til hva som kan forbedres rent photoshopmessig ol.

post-165120-1224281652_thumb.jpg

post-165120-1224281662_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stilen ser for meg ut som "Dave-hill" som florerte på forumet for noen måneder siden.

Men jeg syntes det er en tøff look, og bruker den selv titt og ofte, på bilder som passer den stilen.

Ang dine bilder syntes jeg de blir for mørke.

Effekten er litt over the topp, ser ut som en slags glorie rundt lyse objekter.

Og lyse punkter som stikker seg ut.

Har selv sett det ved bruk av "dave hill" effekten, og ved lucias art plugin til PS om man drar for hardt.

Ville nok prøvd og tone ned.

Endret av Itw
Lenke til kommentar

Enig i at det første bildet er littegranne mørkt. Ellers ser jeg ikke noe problemer med "DH" effekten. Synes dette er langt mindre overdrevett enn David Hill. Gir meg lyst til å prøve det samme. Sånne bilder er ypperlig for veggen på gutterommet. Lyst til å dele din redigeringsmetode?

Lenke til kommentar

Vell, redigeringsmetoden er å gjøre veldig mottakelige for kontraster lys, farge etc. fra RAW til photoshop. I photoshop jobber jeg ekstremt destruktivt med de aller fleste bilder, siden jeg ser på disse, og de fleste bilder som et slags øvingsmedium der man ikke bruker mer tid enn ca 5 til 20 min på hvert bilde, layers kan man begynne med når man blir veldig dyktig(Selvfølgelig satt på spissen)

Redigeringsmetoden er å bruke flere forskjellige brushes, deriblant color dodge, soft light, darken etc. Colorbalance, selektiv saturation osv. Dvs. En slags burn/dodge. Prøver å få til en slags kunstig stemning, der man finner store kontraster i lys og mørke. Har forøvrig holdt på med endel bilder der jeg prøver å få til en slags Tokyo/Harrypotter/bibliotek med dempet lys stemning, som jeg kommer til å poste engang i fremtiden. Hvis noen har noe input angående photoshop er det varmt velkomment.

Lenke til kommentar

Dette falt i smak hos meg, men det ville ikke ha falt i smak hos en fotosjef i en avis. :) Jeg går ut fra at de ikke er ment for pressebruk.

I A-magasinet kunne de fungert på trykk, men på vanlig avispapir hadde det vært fullstendig håpløst.

Disse syns jeg du skal ta noen store utskrifter av, og sørge for å betale mye til de som kan slikt best, hvem det enn er.

Disse er verdt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...