1915 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) har en lenovo n200 3000 med en 160 gb hd som er 5400 rpm på mandagen kommer ny harddisken jeg har bestilt til laptopen (320 gb 7200 rpm) skal sette den i og jeg lurer på om jeg skal kjøre kunn vista eller vista og linux, jeg spiller aldri. men synes det er kjekt å ha windows også da hva synes dere jeg burde ha ? dualboot med vista og linux?(kom med forslag til linux distro da) eller bare linux ? eller bare vista ? er ikke ny med linux btw. har linux mint på den atm Endret 20. oktober 2008 av Danielsm Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Kjør linux og virtualiser windows dersom du ikke skal spille likevel. Da slipper du reboot. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 personlig syntes jeg det er smart å ha både linux og windows. har selv dette fordi det hender jeg finner et program som linux ikke kjører. anbefalt distro til en fersking er egentlig ubuntu siden denne er meget brukervennlig og et stort nett med andre brukere som kan hjelpe. andre distroer jeg kan nevne er debian, ubuntu(basert på debian), ubuntu studio(basert på ubuntu og følger med noen ekstra programmer og plugin) og linux mint (basert på ubuntu men mer likt utsende som windows har og medfølgt plugin) personlig vil jeg anbefale ubuntu, selv på ubuntu har du flere valg.... vanlig ubuntu følger det med skrivebordsystemet gnome (meget brukervennlig) kubuntu følger med skrivebordsystemet kde som er mere avansert og vanskeligere etter min mening hvis du er usikker har nesten alle distroer en live-cd som du kan kjøre rett fra cd'n og teste systemet Lenke til kommentar
1915 Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 har hatt ubuntu før. var noe smo ikke funket der som funket i mint, var derfor jeg gikkk over til mint engang ja. synes mint er helt okei jeg. jeg sitter ikke akkurat å g33ker da. bruker pcn til, download,musikk,film og skole. og det er ikke akkurat tunge programmer vi kjører da. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 har en lenovo n200 3000 med en 160 gb hd som er 5400 rpmpå mandagen kommer ny harddisken jeg har bestilt til laptopen (320 gb 7200 rpm) skal sette den i og jeg lurer på om jeg skal kjøre kunn vista eller vista og linux, jeg spiller aldri. men synes det er kjekt å ha windows også da hva synes dere jeg burde ha ? dualboot med vista og linux?(kom med forslag til linux distro da) eller bare linux ? eller bare vista ? er ikke ny med linux btw. har linux mint på den atm Vist du klarer deg fint med berre linux på maskina no, så fortsett med det. Når det gjelder ditro, så kjem det ann på kva du bruker laptopen til, kor mykje kontroll du vil ha og kor mykje automatisering du ønsker. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå