Gå til innhold

Hvor får man kjøpt filtre?

Anbefalte innlegg

Min datter ønsker seg stjernefilter (6 eller 8 taggers)og gradient fargefilter til jul. Hun har et Canon 450D med 18-55 objektivet som fulgte med. Det har en diameter på 58mm. Men har søkt en del på nettet, men finner ingen som selger her? Får jeg det opp når jeg søker, så har de det ikke på lager når jeg går inn på nettbutikken. Har søkt på Ebay også, men det er stort sett ukurante "Kina-filtre". Og på grunn av svak krone, så er det litt dumt å kjøpe fra usa nå. Noen som vet hvor jeg kan få tak i slike? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv en god foto-faghandel. Av nicket ditt antar jeg du bor i bergen, så da er jo Ur og Foto et godt tips.

Edit: Ur og Foto har messe i helga, med mye nytt utstyr, gode tilbud og representater for produsentene tilstede.

Endret av onslow123
Lenke til kommentar
Prøv en god foto-faghandel. Av nicket ditt antar jeg du bor i bergen, så da er jo Ur og Foto et godt tips.

Edit: Ur og Foto har messe i helga, med mye nytt utstyr, gode tilbud og representater for produsentene tilstede.

Hmm, sier du det ja. Trodde ikke butikken eksisterte lenger, jeg. Skal jammen ta meg en tur i morgen, jeg da. Takk skal du ha :yes:

Lenke til kommentar

Hva slags filtre vil du ha?

Til digitalkamera er det stort sett polriseringsfilter on ND-filter som ikke kan simuleres i etterkant.

Polafilter er ikke helt problemfritt å bruke på ditt objektiv siden fronten froterer ved fokusering, og da må du justere filteret for hver gang du fokuserer.

Lenke til kommentar
Hva slags filtre vil du ha?

Til digitalkamera er det stort sett polriseringsfilter on ND-filter som ikke kan simuleres i etterkant.

Polafilter er ikke helt problemfritt å bruke på ditt objektiv siden fronten froterer ved fokusering, og da må du justere filteret for hver gang du fokuserer.

Som sagt så er det stjernefilter og gradert fargefilter hun vil ha. For å leke seg, som hun sier. Var på Ur og Foto i Bergen i dag. Fullstendig kaos (mye folk) i en liten butikk, og tomme montre. Det eneste de hadde rikelig av, var Nikon etc. Og to typer filtre som jeg kunne se henge i monteret, og det var Pola og Uv. Så ser ut som det blir USA, lell :dontgetit:

Se der ja. Takk skal du ha Chris :new_woot: . Kanskje det ikke behøver å bli usa lell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...