amdorintel Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Trenger en repeater for og forsterke nettet fra mine foreldre så jeg får det bedere i mitt hus..noen forslag på noe bra/billig? Lenke til kommentar
p10 Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Er så frekk at jeg slenger meg på denne! Har samme problemet, og har funnet følgende mulige produkter: http://www.ps.no/artdtl.aspx?i=113184 Vil denne D-Link DWL-G710/E løse problemene våre? Eventuelt noen av de andre produktene under fanen tilsvarende produkter? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Den vil fungere fint til å videresende 11b eller 11g signaler. Ulempen med en repeater er at hastigheten på trådløsnett halveres. Lenke til kommentar
Qosmio Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Sjekk www.signalforsterker.no Lenke til kommentar
p10 Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Ulempen med en repeater er at hastigheten på trådløsnett halveres. Vil den halvere hastigheten over hele nettet, eller bare den delen repeateren sørger for? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Primært den delen som repeateren sørger for. Har du f.eks 3Mbit internett så vil den kanskje greie å videreformidle det i full hastighet. Det er først når det blir høye hastigheter at problemet blir merkbart. Årsaken er at repeateren må gjenta operasjoner når den skal snakke både til router og til sluttbruker. Snakker aksesspunktet med både repeater og en direktebruker vil det bli mindre ledig 'on air' tid for direktebrukeren mot aksesspunktet, så det er litt avhengig av hvem som bruker nettverket og hvor mye :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå