Unlimited LTD Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Vil Asus P5Q greie å kjøre mine fire 1GB Crucial BallistiX minnebrikker? Mitt gamle hovedkort Asus P5KPL greide vist ikke å kjøre alle fire, bare to, selv om det skulle støtte 4 gb ram, og hadde fire porter, som alle virket hver for seg. Og hva er lurest? Kjøpe nytt hovedkort eller kjøpe 2x2GB ram? Endret 19. oktober 2008 av Fluesoppen Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 2x2 Gb RAM blir jo billigere. Jeg regner med Asus P5Q støtter 4x1 gb, iom. at den har 16 Gb som maks. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 2x2 blir nok billigere ja, men når jeg ser på minnevelgeren til komplett så kommer ingen 2x2 opp når jeg velger P5KPL, så jeg har mine mistanker om at den kanskje ikke støtter det heller.... Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Ok, ser på nytt kort, Asus P5Q-E, støtter det mine fire Crucial Ballistix 1GB? Noen som har erfaringer fra det? Hvor kan jeg finne ut hvilket kort støtter hva? Oj.. Ser jeg har skrevet 4x2GB ram brikker over.. Skal være 4x1GB... endret nå. Endret 19. oktober 2008 av Fluesoppen Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Har kun testet 4x1GB Ballistix på P5Q Deluxe (i P5Q-serien), der det fungerer utmerket. 1100+ på 1,8V med 4 brikker. (PC8500) Sjekk at du har oppdatert BIOS, at du gir brikkene høy nok spenning, samt at timings og frekvens er korrekt. Hvis du har kjøpt brikkene i to omganger, kan du ha fått to forskjellige versjoner som ikke er 100% kompatible. Sjekk serienr. på brikkene. Gode gamle slutter på .16Fxx De nye slutter på .8Fx Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Har nye på .8Fx. Men da tar jeg å kjøper P5Q-E kortet, da det bare er en nedstrippa versjon. Takker for innspill. På mitt gamle P5KPL, så kan jeg ikke endre spenning, timing eller frekvens... Billigkort. Endret 19. oktober 2008 av Fluesoppen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå