Gjest medlem7055 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Jeg ønsker å finne noe mer fornuftig å bruke sommerferiene mine på, og har funnet ut at sommerstudier vil være et fint alternativ da det gir meg både ekstra kunnskap og studiepoeng. Det jeg derimot lurer på er hvilke høgskoler/universiteter som tilbyr kurs eller studier på somrene, og hva det evt. koster? Jeg har forsøkt å Google litt, og det beste jeg fant på emnet var denne artikkelen. Problemet er bare at det har vist seg vanskelig å finne noe særlig god informasjon utover dette (enkel oversikt). Da spesielt med tanke på norske sommerstudier beregnet på norske studenter. Har også funnet denne siden, men det virker også mer beregnet på utenlandske studenter. Jeg ser helst for meg ikke-realfaglige kurs som for eksempel økonomi og ledelse, da dette er fag som omtrent ikke inngår i den utdannelsen jeg allerede tar (fysikk), og som jeg kan få bruk for senere. Jeg er åpen for både innland og utland (helst utland), bare det ikke koster for mye penger ( < kr. 20 000). Derfor spør jeg dere: Har dere noen gode erfaringer eller tips om sommerstudier, evt. noen linker til noen gode oversikter? Og hvilke høgskoler eller universiteter tilbyr sommerstudier rettet mot norske studenter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå