bjer Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 For et par måneder siden fikk jeg problemer med at den bærbare pc-en plutselig gikk av. Dette ble raskt verre, og endte opp med at jeg ikke får liv i den lenger. Tidligere var det to lysdioder som viste om den ladet, eller om den var på, men nå lyser ikke disse. Jeg leverte inn pc-en, og fikk beskjed om at batteriet måtte skiftes. Er det normalt at en bærbar pc ikke fungerer uten et fungerende batteri? Batteriet står i, så etter min logikk burde pc-en få strøm fra laderen. Nå har jeg kjøpt nytt batteri fra kina, men det er enda ikke liv i den. Hvordan kan jeg feilsøke? Det første jeg tenker er om batteriet jeg fikk i posten ikke fungerer. Det er en kopi, men det skal passe. Pc-en ble kjøpt for 3,5 år siden: Cinet SmartBook 1200C HJEMMEPC 2GHz. Orginalbatteriet er SMP, delenummer 916-2750, SQU-202. Batteriet jeg kjøpte fra kina finner du her: http://cgi.ebay.com/Battery-For-Acer-916-2...p3286.m20.l1116 Det passer fint, og ser ut som det originale batteriet. Lenke til kommentar
bjer Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Nå fikk jeg liv i pc-en. Batteriet jeg kjøpte viste seg å være i orden. Men så døde plutselig pc-en igjen på samme måte som tidligere. Jeg mistenker dårlig kontakt en plass. Kanskje det er mellom batteriet og laptopen? Det kan også være senere i kretsen? Jeg har prøvd å få kontakt mellom batteriet og laptopen ved å ta batteriet inn og ut flere ganger, men ingen reaksjon. Finnes det en måte jeg kan koble meg utenom batteriet på? Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) De bærbare jeg har hatt, fungerer greit med batteriet fjernet og kun strøm adapteret. Da vil du ivertfall utelukke dårlig kontakt mot batteriet. Er vel heller mer sansynlig at kontakten hvor du kobler til laderen er skadet. Endret 17. oktober 2008 av Sigurd2 Lenke til kommentar
bjer Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 De bærbare jeg har hatt, fungerer greit med batteriet fjernet og kun strøm adapteret. Da vil du ivertfall utelukke dårlig kontakt mot batteriet. Er vel heller mer sansynlig at kontakten hvor du kobler til laderen er skadet. Da burde den fungere greit med det nye batteriet, noe den ikke gjør. Jeg klarer ikke å få liv i den nå. Men når den startet siste gangen, ladet den som normalt når jeg koblet til strømadapteren. Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Det er nok laderen, på min laptop har måtte skifte den 4 ganger på 2 år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå