DMATHISEN Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Jeg er 16 år spiller fotball. Jeg trener nesten hver dag, ofte en trening på skolen og en hjemme. Jeg spiller mest fotball og har en dag med styrketrening i uka. Trener styrke sammen med resten av lagkameratene mine. Vi har nettopp begynt med styrketrening så vi har bare en gang i uka, men vi skal øke til kanskje 2 ellerno om et par mnd. Jeg har et sunt kosthold jeg spiser: Brød(kanskje litt for mye) med kjøttpålegg eller ost osv. Havregrøt. En sunn middag med grønnsaker, kjøtt/fisk og poteter/ris. Ikke godteri og brus og sånn på hverdagen, men heller ikke mye i helga. Jeg spiser også mye frukt 5+ hver dag. Drikker også vann og melk. Men det jeg lurer på er om jeg trenger mer proteiner enn det jeg får gjennom maten jeg spiser? Jeg har ikke peiling. Flere jeg har snakket med sier at det er lurt, andre sier at jeg ikke trenger. Hva mener dere? Bare å spørre hvis dere lurer på noe, det er sikkert et litt uryddig innlegg Endret 18. oktober 2008 av DMATHISEN Lenke til kommentar
Star Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Jeg fant utrolig mye nyttige tips i TechNutrition sin "Release your potential" da jeg begynte å trene intensivt Lenke til kommentar
DMATHISEN Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 Jeg fant utrolig mye nyttige tips i TechNutrition sin "Release your potential" da jeg begynte å trene intensivt ble for mye surr i den linken, men takk for svar Noen andre som har noe? Lenke til kommentar
DMN Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Vel, siden du ikke trener så veldig mye styrke så er det ikke så nødvendig. Men det kunne vært greit med en shake den dagen i uka du trener. Men hvis det er du som styrer hva du spiser, så er det bare å kjøre på med kylling/tunfisk/melk osv den dagen. Du burde få i deg nok. Lenke til kommentar
DMATHISEN Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 Vel, siden du ikke trener så veldig mye styrke så er det ikke så nødvendig. Men det kunne vært greit med en shake den dagen i uka du trener.Men hvis det er du som styrer hva du spiser, så er det bare å kjøre på med kylling/tunfisk/melk osv den dagen. Du burde få i deg nok. Ok, takk for svar. Vil det gå fortere å bygge muskler hvis jeg drikke feks proteinshake? Hvis jeg får i meg nok proteiner i maten, og kroppen bare vil skille ut de proteinene som er i shaken. Så trenger jeg vel egenltig ikke bruke penger på shake eller vil de gå saktere da? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Skille ut proteine? Hva snakker du om nå? Når du bygger skal du ligge i kcal overskudd. Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 For å si det slik, du tar ikke skade av å begynne med proteinpulver, men du tar nok heller ikke skade av å ikke begynne Du får vurdere selv, sett kostnadene opp mot effekten du vil få Lenke til kommentar
DMATHISEN Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 Skille ut proteine? Hva snakker du om nå? Når du bygger skal du ligge i kcal overskudd. Jeg snakket ikke om noe, jeg skrev det . Jeg leste det på lommelegen.no det stod: Hvis man spiser mer protein enn man behøver, vil kroppen bare skille det ut. Derfor er det sjelden nødvendig å bruke penger på et proteintilskudd for proteinenes skyld. Det var derfor jeg skrev det, jeg har ikke peiling. Det jeg egentlig lurer på er om jeg får dårligere effekt av styrketreninga uten pulver. Har fått en del svar, men ingen svar som gir meg et ja eller nei. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Hvis lommelegen.no sier at kroppen bare skiller ut det får for mye av tror jeg ikke det går spesielt ut over treninga. Jeg er ikke den som vet mest om dette, men hvis du hadde spurt fastlegen din hadde du nok fått et meget konkret svar. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Du kan gjerne skrive opp kostholdet ditt her. For meg ser det ut som du får i deg altfor lite proteiner, noe du selv skriver da du spiser mye frukt og brød. Lenke til kommentar
DMATHISEN Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Jeg spiser ca dette i løpet av en dag. Frokost: 1 brødskive med kjøttpålegg Lunsj: 4 brødksiver, 2 med kjøttpålegg og 2 med ost+en 0,5l yogurt noen ganger Middag: Kjøtt/fisk med poteter/ris og grønnsaker, vann Kveldsmat: en stor skål med Müsli/2 skåler med havregrøt/4 brødskiver med kjøttpålegg og ost/3 knekkebrød og ca 4 dl melk. Pluss at jeg spiser ca 5 frukt i løpet av dagen. Spiser kanskje litt for mye brød, har tenkt til å begynne å spise mer tunfisk, feks spise litt tunfisk salat på skolen. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Det første jeg legger merke til er at det er altfor lite mat. Frokost er noe av det værste jeg har sett. Så er det vell litt overdrevet med brød. Prøv å legg til 1 eller 2 mellommåltider, enten om det er shake, eller noe annet med proteiner. Du kan starte med Mager Kesam for eks, om du ikke har lyst til å kjøpe en dunk med proteinpulver enda. Lenke til kommentar
DMATHISEN Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Det første jeg legger merke til er at det er altfor lite mat. Frokost er noe av det værste jeg har sett. Så er det vell litt overdrevet med brød. Prøv å legg til 1 eller 2 mellommåltider, enten om det er shake, eller noe annet med proteiner. Du kan starte med Mager Kesam for eks, om du ikke har lyst til å kjøpe en dunk med proteinpulver enda. Hva bør jeg spise til frokost? Tror ikke jeg spiser for lite mat, jeg spiser mer enn de fleste jeg kjenner og er jeg sulten så kjøper jeg meg en yogurt eller en pakke kjeks. Jeg spiser masse middag. Jeg skal begynne å spise mindre brød og mer salat og andre ting isteden for så mye brød. Hva er mager kesam egentlig? kan man kjøpe det i vanlige butikker? Endret 19. oktober 2008 av DMATHISEN Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Synes du det du spiser er mye skal jeg gi deg et lite eksempel på hva jeg spiser i løpet av en dag: 200g havregryn 1liter melk 150g proteinpulver (de dagene jeg trener 5ss olje 3 frukt 150g tunfisk/laks/kjøtt 50g ris 300g cottage cheese 4brødskiver 30g nøtter nutrliett bar og en del grønnsaker Er 17 år, 193cm høy, 89kg og trener styrke 3 ganger i uka. Kjeks er ikke et godt alt. som et mellommåtlid. Er mye carb i det og ser ut som du får nok av det i deg . Frokosten din ser også forferdelig ut. Bytt den ut med havregryn f.eks. Uansett er det altfor lite proteiner i den kosten du har og du bør heller få orden på den før du kjøper inn en bøtte. Hiv på litt havregryn, melk, egg, cottage cheese, så får du kanskje nok proteiner. Kesam mager kan du få kjøpt i vanlige butikker ja. Er et vanlig meieriprodukt som yoghurt og cottage cheese. Skal være et sted i kjøledisken. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Jeg synes du får i deg lite mat jeg Artic Lenke til kommentar
DMATHISEN Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Synes du det du spiser er mye skal jeg gi deg et lite eksempel på hva jeg spiser i løpet av en dag: 200g havregryn 1liter melk 150g proteinpulver (de dagene jeg trener 5ss olje 3 frukt 150g tunfisk/laks/kjøtt 50g ris 300g cottage cheese 4brødskiver 30g nøtter nutrliett bar og en del grønnsaker Er 17 år, 193cm høy, 89kg og trener styrke 3 ganger i uka. Kjeks er ikke et godt alt. som et mellommåtlid. Er mye carb i det og ser ut som du får nok av det i deg . Frokosten din ser også forferdelig ut. Bytt den ut med havregryn f.eks. Uansett er det altfor lite proteiner i den kosten du har og du bør heller få orden på den før du kjøper inn en bøtte. Hiv på litt havregryn, melk, egg, cottage cheese, så får du kanskje nok proteiner. Kesam mager kan du få kjøpt i vanlige butikker ja. Er et vanlig meieriprodukt som yoghurt og cottage cheese. Skal være et sted i kjøledisken. Du spiser serr mye!!! Jeg kan begynne å lage havregryn til frokost, bare setter det i mikron. Jeg kan ta med meg noen egg på skolen og lager tunfisk salat. Det bør vel være greit? Kjeks spiser jeg fordi det er godt :!: Jeg er forresten ca 182cm høy og 62-64kg, det endrer seg hele tia. Har lest noe om 2g proteiner pr kg. Så da trenger jeg vel ca 130g eller noe. Hadde vært fint om du eller noen andre her kunne gitt meg et eksempel på hvor mange gram jeg trenger. av de forksjellige matvarene jeg spiser for å få nok proteiner. Lenke til kommentar
randombob Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 lol du veier altfor lite til å være 180 cm + ... just sayinn.. kjenner en som er 170 cm og veier over 70 kg , svær som faen. du burde spise mer og trene mer. Trene styrke en gang i uken ? Pussy? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå