Glassius Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Har hørt mange som har fundert på å bygge en maskin inn i kjøleskap, men man vil jo få store problemer med kondens. Hva med å kjøpe seg et minikjøleskap, f.eks. 5liter og sette radiator og/eller vanntank inne i kjøleskapet. Vannkjøling under lufttemp. Ikke så dumt det da... Lenke til kommentar
Glassius Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 Setter jo kjøleskapet utenfor, vil neppe gå så langt under romtemp at du får kondens på slanger osv...tror jeg Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Jeg tror nok at vannkjølinga produserer langt mer varme enn et (mini)kjøleskap klarer å kjøle ned. Lenke til kommentar
Glassius Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 men vil jo hjelpe noe på tempen i vannet, iom. at radiatoren er inne i skapet...må jo funke... Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Kjøleaggregatet ville etter hvert gå i stykker fordi det ikke er beregnet for å kjøle ned noe som hele tiden er varmt. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 *Litt* hjelper det nok, men jeg tror (bare tror altså) at det som skjer er at temperaturen inne i kjøleskapet i løpet av en times drift eller to vil ligge veldig nær temperaturen utenfor (eller endog høyere på grunn av varmen fra vannet). Lenke til kommentar
Glassius Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 argh...pokker da! Men det tilføres jo ikke så mye energi til radiatoren... har jo sett før at folk har bygd maskiner inn i kjøleskap, så bør jo funke... Lenke til kommentar
eXa Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 du må vel tenke litt på hvor myeeffekt kjøleskapet har til å kjøle og på hvor mye varme dataen produserer tilsammen... eller no hvis du søker på forumet så er det mange andre som har snakket om dette før, og de har mer peil enn meg. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Kjøleaggregatet ville etter hvert gå i stykker fordi det ikke er beregnet for å kjøle ned noe som hele tiden er varmt. Det er vel ikke vanlig "kjøleskapkjøling" i et minikjøleskap? Lenke til kommentar
Glassius Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2003 Fant faktisk to artikler på overclockers.com som har gjort akkurat det jeg tenkte på! Kan lese disse her: http://www.overclockers.com/tips1030/ og http://www.overclockers.com/tips798/ Så jeg tror nok at det er fult mulig ja... Hadde vært sinnsykt morro å prøve da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå