wiberos Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hvis jeg forstår det riktig, så det var 32MB i autotetect, og at den forandrer seg oppover når du endrer cylinder? Hva vil den vise i Windows hvis du forandrer til feks. 57461? Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Hvis jeg forstår det riktig, så det var 32MB i autotetect, og at den forandrer seg oppover når du endrer cylinder? Hva vil den vise i Windows hvis du forandrer til feks. 57461? stemmer, men det er fremdeles 32 MB når jeg går inn i Device Manager. Skal sjekke det og! Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Hvis jeg forstår det riktig, så det var 32MB i autotetect, og at den forandrer seg oppover når du endrer cylinder? Hva vil den vise i Windows hvis du forandrer til feks. 57461? 32MB fremdeles... Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Du må aktivere disken i datamaskinbehandling før du kan partisjonere og/eller formatere den. Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 har du prøv å sette jumpern på disken for å sette den til sata 150? kan oppstå problemer å disken din har juper for å bremse den til 1,5gb i stedet for 300. står på disken. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 Du må aktivere disken i datamaskinbehandling før du kan partisjonere og/eller formatere den. da må du nesten fortelle meg hvor dette gjøres, for jeg har enda ikke funnet noen slik mulighet har du prøv å sette jumpern på disken for å sette den til sata 150? kan oppstå problemer å disken din har juper for å bremse den til 1,5gb i stedet for 300. står på disken. såvidt jeg kan se har den ingen slik jumper. Det finnes dog 4 pinner, men uten en slik jumper som det er på IDE diskene Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Det er vel ikke mulig å arbeide med det der nå, uten å arbeide direkte mot den modellen du har. Når detection er feil i Biosen, blir umulig uansett. Dvs= Produsent website. Det er sikkert software som kan lastes derfra, for både å forandre til 1,5, hvis nødvendig, og ellers for å ordne LBA saken. At det mangler en jumper for mekanisk justering, betyr ikke at du kan ikke bruke en jumper fra noe andre. Dog er det ikke alle like store, så ikke bruke makt. Men hvis du bruker software til det, så er det ikke nødvendig. Så ,arbeide direkte mot modellen du har, fra produsenten først. ............................... en produsent, skriver for en modell slik: A special jumper is provided for use of connecting to legacy SATA host which has problem of accepting SATA 3.0G speed negotiation. This jumper can be used only when the SATA interface connection can not be established Det er ikke din problem vedrørende disken din, ser ut til. Den blir jo detectert. Det er capacity du har problemer med. Endret 18. oktober 2008 av wiberos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå