pierce007 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Har to SATA disker, og har nå koblet til en 3. Men maskinen finner denne ikke på sett og vis. Under Device Manager (husker ikke dette på norsk) og disk drivers finner jeg alle diskene. Under Disk Management finne jeg og alle, disk 0,1 og 2. Men under disk 2 som er den nye, står det bare 32 MB unallocated. Høyre trykker jeg museknapper får jeg frem New simple Volume, New Spanded Volume og New Stripped Volume. Men ingen av disse fisker disken. Dette er en 1TB disk. Hva gjør jeg? Kan ikke ha noe med hvor SATA kablene er plassert på HK eller noe slikt? Eller må det kanskje gjøres noe i BIOS? Endret 17. oktober 2008 av pierce007 Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Har du husket å aktivere disken? Har du formatert den? Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Har du husket å aktivere disken? Har du formatert den? finner ikke hvor jeg kan gjøre dette? Vet jeg må formatere...men hvor? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Klikk "Start" og velg "Kjør", skriv deretter "control", og du befinner deg nå i kontrollpanalet. Velg "Administrative verktøy" og klikk "Dishbehandlig", herfra kan du formatere og aktivere den nye harddisken din... Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Klikk "Start" og velg "Kjør", skriv deretter "control", og du befinner deg nå i kontrollpanalet. Velg "Administrative verktøy" og klikk "Dishbehandlig", herfra kan du formatere og aktivere den nye harddisken din... og dette er Disk Management på engelsk såvidt jeg vet....og finner ingen format funksjon....som jeg trodde.... Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Sjekket at BIOS finner harddisken? Sjekk også strømkabelen til harddisken sitter skikkelig hvis denne sitter løst kan det bli mye krøll. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Sjekket at BIOS finner harddisken? Sjekk også strømkabelen til harddisken sitter skikkelig hvis denne sitter løst kan det bli mye krøll. Finnes i BIOS...og den kan jo og se den i Device Manager Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Sjekket alle kabler? Hadde en slik problem selv, at harddisken bare viste en liten del av kapasiteten da satt ikke kablene skikkelig! Men rart at du ikke kan velge formater. Er dette en helt ny disk? Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Sjekket alle kabler? Hadde en slik problem selv, at harddisken bare viste en liten del av kapasiteten da satt ikke kablene skikkelig! Men rart at du ikke kan velge formater. Er dette en helt ny disk? Helt ny disk. Jo fikk vel delvis til noe formatering nå. Men bare 30MB!!!!! Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Mulig Windows har problemer med 1000GB disker, prøvd og partisjonere disken i feks. 2x500GB? Går det? Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Mulig Windows har problemer med 1000GB disker, prøvd og partisjonere disken i feks. 2x500GB? Går det? Ikke klart å partisjonere mer enn 30mMB!!!!sålangt.... Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Jeg har en tera USB-disk som er en partisjon, ikke noen problemer med det her. (WinXP) Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Mulig Windows har problemer med 1000GB disker, prøvd og partisjonere disken i feks. 2x500GB? Går det? kan det ha noe med at jeg tror maskinen er SATA150, men disken er 300, men de er jo bakoverkompatibel. Men at en må gjøre noe med oppsettet? Mener jeg har lest noe om dette en gang. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 se om du finner noe nyttig der Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Jeg hadde også en hovedkort med S-ATA 150 i sin tid som jeg brukte en S-ATA2 (300) disk på, riktignok ikke så stor som den, var 200GB, men som du sier er denne bakover kompatibel og det gikk som en kule. Så dette burde ikke være noe problem. Er faktisk ikke helt sikker på hva dette skylles E: Ser ut som wiberos sendte deg en god link Endret 17. oktober 2008 av roberteh™ Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Jeg hadde også en hovedkort med S-ATA 150 i sin tid som jeg brukte en S-ATA2 (300) disk på, riktignok ikke så stor som den, var 200GB, men som du sier er denne bakover kompatibel og det gikk som en kule. Så dette burde ikke være noe problem. Er faktisk ikke helt sikker på hva dette skylles E: Ser ut som wiberos sendte deg en god link ja:-) derimot at jeg ikke får til å boote fra dvd'en.....Bruker MagicIso Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Ble litt nysgjerrig med den der. Du sier at disken kommer som disk 2 i diskebehandlingen. (kontrollere igjen..viktig å velge riktig disk) (ikke ha diskbehandling og diskpart i cmd åpen samtidig. -kjør cmd -diskpart -select disk 2 -clean exit og gå til diskbahandlingen igjen. Disken skal initialiseres nå. Får du den samme verdien igjen? Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Ble litt nysgjerrig med den der. Du sier at disken kommer som disk 2 i diskebehandlingen. (kontrollere igjen..viktig å velge riktig disk) (ikke ha diskbehandling og diskpart i cmd åpen samtidig. -kjør cmd -diskpart -select disk 2 -clean exit og gå til diskbahandlingen igjen. Disken skal initialiseres nå. Får du den samme verdien igjen? samme verdi ja.... Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Ved neste reboot, entre biosen og gå til der disken blir vist. Den står vel på ..autodetect. Hvis du forandrer til ...manuelt..og forandre verdien for cylinder, eller hva det er, vil disken forandre capacity? og står det som 32mb der, før du forandrer til noe? Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Ved neste reboot, entre biosen og gå til der disken blir vist.Den står vel på ..autodetect. Hvis du forandrer til ...manuelt..og forandre verdien for cylinder, eller hva det er, vil disken forandre capacity? og står det som 32mb der, før du forandrer til noe? Ja hvis jeg endrer feks cylinder til 1024, blir capacity 528MB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå