NextoN Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hei jeg har nettopp kjøpt meg en ny bærbar PC med digital utgang(spdif). Pcen sier at den sender ut lyd, men det kommer hvertfall ingen lyd. Noen som har noen forslag? Har prøvd å installere driverene på nytt og lastet ned nye, men ser ut som det er noe annet som er problemet. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hva har du koblet TIL utgangen da? En av digital-inngangene på en forsterker eller? SP/DIF inn? Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Jeg har koblet en slik en; Toslink Denne går fra digitale SPDIF utgangen (3.5mm minijack). Til optiske inngangen på forsterkeren min. En ting jeg la merke til, om jeg kobler kablene i utgang fra forsterkeren får jeg et rødt lys i enden av minijacken. Lenke til kommentar
tevil Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 husket å endre hvilken lydenhet du bruker i "Lyd"? Husket å endre til SPDIF i det medieavspillingsprogrammet du bruker? Under settings - output kanskje. Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Selvfølgelig har jeg gjort det, men er liksom "defekt", står t.o.m at den spiller av lyd. Finnes det forskjellige digetale utganger fra minijacken? Eksemel elektrisk og optisk utgang? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Hvilken bærbar er det du har? Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Jeg har ; Multicom Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Og du er sikker på at denne har TOSLINK og ikke Coax? Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Nei det vet jeg faktisk ikke, regnet med at den hadde TOSLINK. Men jeg regnet med at den var TOSLINK. Hvordan finne ut? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Send e-post til multicom, eller prøv en coaxkabel. Går fint ann å bruke en vanlig sånn (hvis du ikke har noe annet): http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=108381. Men da må du kun koble hvit eller rød inn i forsterkeren din. (ikke på vanlig stereo! Men på en SPDIF/Coax). Jeg har faktisk aldri sett TOSLINK minjack på en laptop, men nå har jeg kanskje ikke sett alt. Endret 19. oktober 2008 av BeFs Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Ja skal prøve det. Men jeg har hørt at det er normat å bruke toslink til laptop, at det mest sannsynlig valg idag av produsentene. Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Fikk det til slik som du sa, da er det vel coax som skal til. Men må jeg kjøpe en coax kabel? Er det bedre kvalitet? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Spiller ingen rolle. Digital er digital. Enten fungerer det ikke, eller så gjør det. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Ganske vanleg med optisk minijack på laptop ja, eg har sett fleire av den typen enn coax. Lettaste måten å finne ut av dette på er å trykke ein minijackplugg litt inn i utgangen, eventuelt in binders elns. og sjå om det er eit raudt lys inni der. Lyset vil være der uansett om utgangen er aktiv eller ei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå