orjack Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Det er lett å være etterpå klok, men nå når min hd har tatt kvelden, har jeg bestemt meg for å kjøpe en extern HD for backup. Den skal stå i nettverk med de andre pcene i huset, og brukes som felless backup for disse. Hadde i tilleg tenkt å bruke denne som en felles HD for deling av filer. Har tenkt på prisklasse 2-3000. Trenger sikkert +- 1TB med tiden. Kan jo være greit å litt i "banken" Hva skal jeg se etter? Hva er de beste diskene? Ekstern Hardisk, NAS, Hjemmeserver hva er nå foskjellen på dette, og skal jeg velge? Endret 18. oktober 2008 av orjack Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Les hva jeg har skrevet her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1022581 Lenke til kommentar
Anv Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Hvorfor ikke se på f.eks denne? Komplett Windows Home Server Kan enkelt bygges ut med flere disker. Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Hvorfor ikke se på f.eks denne?Komplett Windows Home Server Kan enkelt bygges ut med flere disker. For min del, gjelder det å spare plass (fysisk), og da er en QNap NAS et alternativ, men for de som vil ha en PC som NAS, hvorfor ikke. Lenke til kommentar
orjack Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Har ikke så mye greie på hva forskjellene er på de forskjellige løsningene. Hvorfor ikke bare bruke en ekstern harddisk som f.eks LaCie 2big Network 1,5 TB? Hva er fordelen med å bruke en NAS server? Hva er bakdelen med å bruke en ekstern harddisk? Lenke til kommentar
orjack Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Ingen gode forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå