Gå til innhold

skjønner ikke feilen....

Da9eL

Anbefalte innlegg

jeg skrur på maskina mi... så kommer den med en melding der det står: "No Drive attached to FastController, the BIOS is not installed." -noe må jo være galt, men jeg skjønner ikke hva, hvorfor eller hvordan jeg kan ordne det... noen som kan hjelpe? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å ta ut batteriet til bios og vent 5 minutter, så setter du det inn igjen. Så formatert pcen og recover. Burde funke

hvilke innstillinger blir borte da? det skjedde forresten når jeg kjøpte nytt HK, CPU, minne, og HDD... et MSI KT4 Ultra kort.. jeg kan jo bruke windows og greier, men hvorfor er feilen kommet? - hva betyr det? - hvor alvorlig er det?

Lenke til kommentar

får samme feilmelding med et MSI KT4ULTRA-FISR kort.

Tror det er noe serial-ATA (evt raid) greie, og egentlig ikke noe å bry seg om, sålenge du ikke har slike disker.

(tror også det går an å fjerne den, ved å "disable" raid i BIOS.)

Lenke til kommentar
Du sier du kjøpte nytt utstyr, puttet du den gamle harddisken med operativsystem i den nye maskina?

ja, jeg har den gamle 6.02GB HDD'n min med Win ME innstallert.. har dette noe å si?

noen som veit hvor vi BOIS jeg disabler RAID?

Lenke til kommentar

Det er som regel windowsXP som ikke takkler hardware bytte av den slag, spesielt hovedkort. Men det hender at det fungerer med operativsystem som windowsME, windows98. Ellers må du formatere partisjonen med operativsystemet, eller eventuelt instalere OS på nytt å boote fra det. Jeg hadde også problemer med oppstart når jeg oppgraderte pc'n min. Formaterte, men det fungerte fortsatt ikke. Jeg rotet litt i BIOS å fant etterpå ut RAID var aktivert, men jeg hadde verken to like store harddisker, eller koblet kablene til RAID. Så med RAID deaktivert fungerte alt glatt. Og som jevel sier er dette en normalt. :)

Pentium4 Northwood 2.53Ghz

1024 DDR-PC266MHz

MSI 845E MAX2-BLR

GeForce4 Ti4600 128MB DDR

Lenke til kommentar

Alle OS bør formateres ja, det er enten anbefalt eller nødvendig, jeg har selv et par kompiser som har sluppet dette med operativsystem som win98 og winME. winXP er slik at det fungerer på bare maskin (der det er instalert ivertfal). f.eks du tar med harddisken din med XP instalert til en kamerat som har annet hovedkort, får du neppe bootet det operativsystemet, du kan jo sette den som slave å boote fra en annen, men det er en anna sak. XP kan man ikke gjøre en slik handling med uten å formatere, men hvordan win98 og winME fungerer her er jeg ikke helt sikker på :wink:

fred ut?

Pentium4 Northwood 2.53Ghz

1024 DDR-PC266MHz

MSI 845E MAX2-BLR

GeForce4 Ti4600 128MB DDR

Lenke til kommentar
Du sier du kjøpte nytt utstyr, puttet du den gamle harddisken med operativsystem i den nye maskina?

ja, jeg har den gamle 6.02GB HDD'n min med Win ME innstallert.. har dette noe å si?

Her kommer oppskriften på hvordan å skru av den FastTrack-meldingen:

I BIOS (AMI 3.31a)

=>Integrated Peripherals

=>Onboard PCI Controller

=> Serial ATA -> Sett den til "Disable"

Da skulle du slippe å se denne meldingen.

Lenke til kommentar

Her kommer oppskriften på hvordan å skru av den FastTrack-meldingen:

I BIOS (AMI 3.31a)

=>Integrated Peripherals

=>Onboard PCI Controller

=> Serial ATA -> Sett den til "Disable"

Da skulle du slippe å se denne meldingen.

Det var et bra tips. For i tilegg til å fjerne FastTrack meldingen. Fikk jeg ikke Error 100 når jeg skulle åpne P.Magic 8. Så nå virker det også. :lol:

Lenke til kommentar

JAADAA!

nå funker den nye HDD'n min - etter jeg innstallerte Win XP Pro og formaterte den via Diskbehandling eller.no :D

skaffa meg 2 partisjoner der, og klarte å disable raid, så da får jeg ikke den trøbbelmeldinga heller

takk folkens :woot:;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...