stimas Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hei. Noen som kan hjelpe en fortvilt stakkar? Har nettopp fått i hus en subwoofer som jeg skal koble opp mot mitt gamle Pioneer-anlegg (VSX-405RDS). På denne enheten (Pioneer) så er det eget uttak for nettopp subwoofer. Det er der problemet ligger. Jeg trodde først det var en standard 3,5mm jack, men denne passet ikke. Så prøvde jeg en overgang fra 3,5mm til 2,5mm og den var for "rom". Er det noen der ute som kan fortelle meg hva jeg trenger i Pioneer-enden? På sub'en er det vanglig RCA (hann - rød/hvit). Hvor kan jeg få kjøpt noe slikt? På forhånd TAKK! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Du trenger vel noe ala dette. Du kan også bruke en vanlig RCA-kabel, da du ikke trenger å koble til både rød og hvit på subwooferen. Lenke til kommentar
stimas Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Javel? Den type plugg (RCA) passet i Pioneer-"hullet". Du sier at jeg bruke en vanlig RCA-kabel? Men på sub'en så er det jo to inntak (en høyre og en venstre - Rød/Hvit). I hvilken av disse to skal den i? Se vedlegg for hvordan det ca. ser ut der bak... Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Jeg ser du også har "LFE-input". Da bruker du denne. Det er i LFE-kanalen effekter fra film kommer. Da trenger du bare en RCA-kabel. Lenke til kommentar
stimas Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 Kremt... hadde visst et bilde av en eldre modell.. Her er bilde bak på min sub. Spm.: - det er RCA-plugg som passer i Pioneeren. Du nevner at jeg bare bruker en vanlig RCA-kabel. Dette har jeg. Men hvilken inngang på sub'en skal denne i? Den røde eller den hvite? Eller spiller det ingen rolle? Og hva skal Gain og Freq stå til (anbefalt)? Der er også en bryter som det står Phase på (0 - 180). Vet ikke helt hva den er til... (Er som sagt ganske grønn på dette området).... Takk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Bilde tatt fra Avforum: Lenke til kommentar
stimas Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Ok. TAKK for hjelpen. Har du link til eksakt denne tråden du hentet dette bildet fra? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Her finner du tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå