Gå til innhold

Anmeldelse: Littlebigplanet (PS3)

Anbefalte innlegg

Ja, det har jeg fått med meg.

Men HVORFOR var ikke det populært? Leste sitatene på Dagbladet og selv om den kanskje var av det vagt makabre så er det ingenting hårresiende med dem.

Nei, min intuisjon sier meg at dette bare er et utfall av ignoranse fra kristne fanatikere som ikke vil at "gode kristne amerikanere" skal bli besudlet av fremmede ideer.

Kan være lurt å sette seg inn i saken først. Dette var et utfall fra muslimer som ikke satte pris på koblingen mellom vers i koranen og musikk. Det er visst veldig fornærmende. Forstå det den som kan, men sånn er det. Sony har tatt hensyn til dette, og spillet er litt utsatt.

Jepp.

Dette koster nok Sony en del penger hvis det faktisk er så at alle disker sendes tilbake til dem mens de trykker opp en haug med nye BD-plater som skal sendes ut på nytt. Og det var nok en gjennomtenkt avgjørelse.

Playstation og Littlebigplanet skal være underholdning, moro for alle! Da er det ikke noe særlig hvis en god del av jordens befolkning faktisk føler seg tråkket på. For enten hedningene liker det eller ei, så ville det vært det som hadde skjedd. Jeg tror neppe utgiver hadde fattet denne dyre beslutningen hvis de ikke så det som en reel fare eller konsultert nøye med folk med viten om hvordan det ville oppfattes hos mange muslimer.

Ei heller ville det vært bra hvis da en pitte pitte liten del av jordens befolkning i aller værste fall ville hauset saken opp som en ny "muhammed-karikatur fornærmelse". Det ville skape negativ oppmerksomhet rundt LBP. Og LBP ble nok aldri laget for å provosere noen eller teste ut grensen for ytringsfriheten, da ville de laget noe helt annet enn en hyggelig liten Sack boy.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forhåndsbestilte spillet fra Deal, og idag lå det i posten!? Har Deal tabbet seg ut her?

Dersom spillet er utsatt, og det må lages nye versjoner har kanskje vi som har bestilt og fått fra Deal fått tak i noen samlerobjekt her..

Så er det alltid en liten j... som må skryte av å ha fått det i hus.HEHE

Dette dukka opp i posten hos meg i dag også.

Thank you deal . (angrer nesten for at jeg ikke kjøpte flere eksemplarer) til 299-'

også skulle det vært et bilde her , men det gikk ikke å laste opp for øyeblikket a gitt.

Lenke til kommentar

Ikke tro på noe han sier? Er ikke poenget med anmeldelser å motta en persons subjektive mening for så å selv avgjøre hvorvidt dette er noe en liker eller ikke? Posten min var en kommentar til hans tirade om at mange anmeldere er redde for å gi tiere. Jeg mener at spill som Phantom Hourglass, Uncharted og Crysis er spill som ikke fortjener den absolutt beste karakteren en kan gi. De er ikke dårlige spill - for all del - men det levner lite albuerom for fremtidige utgivelser å være så løssluppen med karakterene.

Dette er igjen bare mitt syn på ting, og knapt relatert til tema, så jeg tror vi er bedre tjent med la de konstruktive kommentarene få slippe til. Jeg fortsetter gjerne denne diskusjonen på privaten om du er interessert i det, dog :)

Lenke til kommentar
Posten min var en kommentar til hans tirade om at mange anmeldere er redde for å gi tiere.

Ok, fikk hvertfall inntrykk at du ikke trodde på noe han sa i det store og hele fordi han ga Crysis 10/10, men hvis du bare mente at du er uenig i at han ga Crysis 10/10 så er jo det greit nok.

Dog føler jeg av og til at denne artikkelene fra Gameplayer kunne vært pensum hos anmeldere.

Han mister all kredibilitet hos meg når han ramser Crysis som et 10/10 spill, i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Kostet spillet virkelig bare 299,- fra deal.no?

Ser at de har fjernet LBP fra siden :(

jupp, det stemmer. Har prøvd det litt nå, bare det første brettet , en slags tutorial, artige greier(jeg er 30+) minste jenta danset rundt i stuen til musikken, herlig. Har de engelske stemmene selvom det er nordisk utgave.Kommer heller ikke inn på lbp sidene via ps3.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...