Gå til innhold

Den allmektige achievement-tråden!


Anbefalte innlegg

Diverse feats jeg har skaffet meg opp igjennom tiden som jeg er litt stolt av;

 

Amani War Bear

Ashes of Al'ar

Champion of the Naaru

Hand of A'dal

Reins of the Raven Lord

Vengeful Nether Drake

Vengeful Gladiator

Thunderfury, Blessed Blade of the Windseeker

 

Har mh glaive, men man trenger visst begge for å få achievmenten

Jøss. Har tilbrakt dine timer i det virtuelle universet kalt WoW du da ser jeg :p

 

man trenger ikke ha brukt lang tid i wow for å få det meste der. En god porsjon flaks og man har 90% av alle feats of strength...

 

 

Diverse feats jeg har skaffet meg opp igjennom tiden som jeg er litt stolt av;

 

Amani War Bear

Ashes of Al'ar

Champion of the Naaru

Hand of A'dal

Reins of the Raven Lord

Vengeful Nether Drake

Vengeful Gladiator

Thunderfury, Blessed Blade of the Windseeker

 

Har mh glaive, men man trenger visst begge for å få achievmenten

Jøss. Har tilbrakt dine timer i det virtuelle universet kalt WoW du da ser jeg :p

 

man trenger ikke ha brukt lang tid i wow for å få det meste der. En god porsjon flaks og man har 90% av alle feats of strength...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Point is, det er umulig å ha så flaks, så det er tilbrakt mye tid i de achievmentene der. Noe annet blir bare verdiløst mulighetsspekulasjon :p

Veldig synd at noen achievments er "umulige" å få gjort med div klasser :(

 

Har du ikke typ 1000+ spelldamage som holy priest nå da?

 

Har du prøvd å pvp'e som holy priest? Har 1100 spellpower, men det hjelper lite når man 90% av gangene blir nuket pga at man healer i pvp. Og de 10% som er igjen "proccer" ikke 20 ganger på rad :p

Endret av bandreas
Lenke til kommentar
hm, fikk en fisk i IF som ga meg en acihievement : P

artig ^^

 

Sikkert Old Ironjaw eller noe som mange klager over at de aldri får :p

 

Den kan være et rent helvete å få på kroken.

Hadde 225 i fishing og fikk den først etter å ha fiska meg opp til 355. Er nesten like greit å trene fishing mens man prøver å få den. :)

Tok 8 timer sånn ca. Derimot var andre heldige og fikk den etter ca 10 og 20 kast.

Lenke til kommentar
De pvp achievmentene er så utrolig latterlige. Som holy priest er det klin umulig å få gjort dette med mindre du får med deg 15 stk i av mens alle sitter på vent og samorder at du skal få killing blows. /wrist

Ikke alle achievents er for alle. Heala 300k i AV i går med min druid (og fikk achievement), kan ta tid før jeg får til de på min warr :) På samme måte som jeg sannsynligvis ikke får masse killing blows med druiden da. Men sånn er vel livet.

Lenke til kommentar
De pvp achievmentene er så utrolig latterlige. Som holy priest er det klin umulig å få gjort dette med mindre du får med deg 15 stk i av mens alle sitter på vent og samorder at du skal få killing blows. /wrist

Ikke alle achievents er for alle. Heala 300k i AV i går med min druid (og fikk achievement), kan ta tid før jeg får til de på min warr :) På samme måte som jeg sannsynligvis ikke får masse killing blows med druiden da. Men sånn er vel livet.

Bare vent til Blizz får implementert 2 speccs og gratis bytte mellom disse. Da kan alle dere healere ha en dps specc i tillegg til den vanlige healing-speccen dere bruker. Med generisk spellpower som funker til både dps og healing er gearet også i boks (ja, dere blir litt gimpet med for mye spirit og for lite crit uten at det egentlig vil ha så mye å si). Da kommer nok denne achivementen til å bli gjort i en håndvending av dere. Eller er achivements epeen så viktig at det må gjøres nå?

 

Husk, det er masser av achievements som ikke kan gjøres før på 80 uansett.

Lenke til kommentar
[..]

Bare vent til Blizz får implementert 2 speccs og gratis bytte mellom disse. Da kan alle dere healere ha en dps specc i tillegg til den vanlige healing-speccen dere bruker. Med generisk spellpower som funker til både dps og healing er gearet også i boks (ja, dere blir litt gimpet med for mye spirit og for lite crit uten at det egentlig vil ha så mye å si). Da kommer nok denne achivementen til å bli gjort i en håndvending av dere. Eller er achivements epeen så viktig at det må gjøres nå?

 

Husk, det er masser av achievements som ikke kan gjøres før på 80 uansett.

Jeg er fullstendig klar over hvordan det ligger an, og det er helt greit for meg. Alle healere kan specce dps. Ikke alle dps kan specce heal. Så om noe kan man si at kun healingklassene har sjans til å få en del av disse achievementsa. Meeeeeen, jeg gir egentlig blanke. Har kikka igjennom achievemnts-listene og de er maaaange jeg aldri kommer til å gidde å stresse med og/eller ha mulighet til å klare. Så du skal ikke bekymre deg for min epenis, den er nok nedprioritert uansett i forhold til den skikkelige :cool:

 

Fikk forøvrig 30 HK's uten å dø med restodruiden min i samme AV.. mens warrioren min (som jeg spiller mest) har seriøse problemer med det. Blir ofte litt revet med og havner langt inni den gjengen med rød tekst over hodet. Og der lever ikke gnomer lenge..

Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er hvorfor i all verden det ikke er bedre reward for achievement. Føler at jeg kaster bort tiden på dem:( Joda....gjør achievement som alle andre pga hypen, men er så meningsløst å gjøre det:(

 

Må jo for pokker være mulig å ha bedre reward for slikt...slik at man ikke kaster bort tiden sin unødig. Jeg spiller jo ikke wow for å tulle. Jeg vil ha bedre gear og andre fysiske ting i wow! Det er et spill og da skal man belønnes som i et spill.

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på er hvorfor i all verden det ikke er bedre reward for achievement. Føler at jeg kaster bort tiden på dem:( Joda....gjør achievement som alle andre pga hypen, men er så meningsløst å gjøre det:(

 

Må jo for pokker være mulig å ha bedre reward for slikt...slik at man ikke kaster bort tiden sin unødig. Jeg spiller jo ikke wow for å tulle. Jeg vil ha bedre gear og andre fysiske ting i wow! Det er et spill og da skal man belønnes som i et spill.

epeen er vel egentlig svaret på det. Vise hvor mye du har lag ned i spillet utove å vise fram epic gear (spesielt siden folk får epics så snart de dinger 70/80 i WoW nå til dags).

 

Jeg er egentlig kjempeglad det kun er slike kosmetiske rewards fra achivements. Andre spill som LOTRO har forbedringer i ulike skills som reward i deres achivement-system. Da må en grinde achivements for å bli best mulig. Jeg synes det er nok grinding allerede, så det får holde med litt titler og kule mounts.

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på er hvorfor i all verden det ikke er bedre reward for achievement. Føler at jeg kaster bort tiden på dem:( Joda....gjør achievement som alle andre pga hypen, men er så meningsløst å gjøre det:(

 

Må jo for pokker være mulig å ha bedre reward for slikt...slik at man ikke kaster bort tiden sin unødig. Jeg spiller jo ikke wow for å tulle. Jeg vil ha bedre gear og andre fysiske ting i wow! Det er et spill og da skal man belønnes som i et spill.

Noen av dem har jo titler og mounter og denslags da. Men om man skulle fått gear måtte det jo vært relevant til achievementen, og tilsvarende vanskelig. Kan ikke få 70/80 epics av å explore Eastern Kingdoms, eller fiske 25 fisk.

 

Noe av begrunnelsen var vel at det skulle være for morro skyld, ikke sånn at guilds kan si "DU MÅÅÅÅÅÅ explore hver eneste dungeon i hele verden, og alle karta, OG ha max fiskeskill for å være med å raide, for da får du +10 strength på beltet ditt". For det hadde det fort gjort blitt.

 

Men er du 70, og har gjort alle 70 raids og fått achievement for det kunne du kanskje fått ett eller annet gear-ish. Men det bør du vel ha fått på veien uansett :)

 

Mange har flere chars også. Jeg har gjort en del av Classic Dungeon achievemnta på min warrior med kompiser de siste dagene, men jeg gidder ikke å gjøre det samme igjen med min druid. Ser da helst ikke at jeg går "glipp av gear" på grunn av det heller, da dette er <60 content, og vi snart dinger 80 alle mann.

Lenke til kommentar

men jeg liker å grinde rep for reward:( Syntes det er en fin måte å få reward for tid man bruker i spillet. For grinding = sikker reward...raid = usikker og mulig reward. Jeg hater å tape tid på gambling....

 

EDIT: Ja men det er ikke "morro" å ikke få reward....

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
men jeg liker å grinde rep for reward:( Syntes det er en fin måte å få reward for tid man bruker i spillet. For grinding = sikker reward...raid = usikker og mulig reward. Jeg hater å tape tid på gambling....

Raid = sikker reward i form av badges of justice (og tilsvarende i wotlk). Og achievemnts er ikke det samme som rep. Men jeg er enig i at det kunne vært flere "sikre" måter å skaffe seg gear på, men tror ikke achievements er veien å gå.

 

Lange questchains (som i laaange) med fett loot på slutten, bedre rep rewards fra flere factions etc kunne fungert bra. Kanskje rep i dungeons også (som i SSC rep f.eks. hvor man etter å ha vært der 1000 ganger uten å få det man vil ha, i alle fall kunne shoppet en trøstepremie (kunne godt hatt samme itemlevel));end if.

 

I alle fall sånn achievement systemet er nå, er det veldig mange av dem som ikke har noe med skill å gjøre, og bør da heller ikke gi noen enorm belønning i form av gull og dubloner. Så kan man selvfølglig st at å grinde ikke nødvendigvis krever så mye skill det heller da, men psht :)

Lenke til kommentar

godt og stødig kult gear bør man få etter så og så mange timer i wow. Dvs man jobber for noe....ikke spes god jobb, men man gjør det hver dag...og bruker tid på det. Dvs lønn for arbeid man putter i det. Uber og kongegear bør man få om man utmerker seg i denne "jobben" (alla raid-boss loot fra dem gjeveste instancene og det beste arena gearet).

 

Achievemnt mener jeg burde vært en av metodene på å skaffe seg ok gear..som et alternativ til å pvpe og raide.

 

Top gear bør kun komme til dem som er spes dedikert og bruker masse tid og innehar spes gode "skills".

Lenke til kommentar

Jeg er litt enig i det du sier, men ikke enig i at achievements er veien å gå. Men jeg synes helt klart at det kunne vært ting man kunne gjort/grindet for å være SIKRET et godt, grunnleggende PVE sett, på samme måte som man kan grinde seg til PVP honor gear nå. (man har jo crafting, men for det)

 

Min warrior er exalted med lower city, mest pga. shadow labs, men jeg har FORTSATT IKKE sett Bold skuldrene droppe der. Så det er litt sjansespill sånn sett, uten garanti for å noensinne vinne.

 

Det viktigeste er ikke gear, men gear er litt viktig for det. Morro å få noe nytt, uansett hvem du er og hva du gjør :)

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med Skurupu. Raider man en del ganger i uka får en gear. Det er ikke sikkert at en får den en helst vil ha, men second best gear er ofte ikke så dumt det heller. Det er kun når man kommer til det nivået at man farmer tidens end-game instancer at folk virkelig kan skaffe seg det de vil ha, og det er ikke så mange som er på det nivået.

 

Systemet med badges ble delvis innført for å bøte på at en kan ha perioder med bad luck eller at en ikke kunne raide når guildet tok en instance/en boss, og har gått videre. For eksempel er det fortsatt flere i guildet mitt som vil tilbake til SSC og TK fordi det er gear der som er bedre enn MH/BT drops for deres rolle.

 

I mine øyne er badges en mer fornuftig måte å gi folk welfare epics enn achivements. Badges er også garantert gear med litt innsats/grinding.

 

Og for the record, å slå bossene er det som er morsomt. Gear er bare et verktøy for å nå dette målet. Achivements er bare enda en epeen, kanskje mer enn gear for tiden.

Lenke til kommentar
I mine øyne er badges en mer fornuftig måte å gi folk welfare epics enn achivements. Badges er også garantert gear med litt innsats/grinding.

Hva legger du i welfare epics? Jeg vet at noen superduperhardcore folk mener alt under SWP er welfare, mens andre mener honor gear er. Dette uttrykket har etterhvert mistet all sin mening imho.

 

Badges er jo i og for seg greit, men kunne godt vært en "enklere" måte og for de som ikke raider seriøst, f.eks. pga lite stabile spilletider som følge av RL forpliktelser. Når en bukse koster 100 badger tar dette lang tid, dersom man kun kjører en og annen heroic nå og da. Men det er jo sykt høy ilevel på dette og da, på linje med T5+ i mange tilfeller. Er vel mere ment som et supplement til de som raider, enn et alternativ for dem som ikke gjør det.

 

Man kunne vært "sikret" dungeon 3 settet igjennom grinding eller whatnot. Så oppgradert hver enkelt del gjennom questing. Jeg vet sannelig ikke. Blei litt OT det her, men spørsmålet var : Om man bruker like lang tid som en raider, på noe annet enn å raide, (grinde/gnu) bør man ikke være sikret gear til slutt? Raiding skal selvfølgelig gi best gear, så ingen epeen konkurranse her, alle ta det med ro :)

 

Mitt eksempel : Jeg er exalted med Lower City (pga Shadow Labs), og har aldri sett Bold (Dungeon 3 set) skuldrene droppe der. (jeg trenger dem ikke nå lengre, men det er ikke poenget)

Mitt forslag : Når jeg er exalted, la meg kjøpe den delen av dungeon settet som skulle droppet der, for en slant med gull. Så la meg oppgradere denne delen til Tier 3,5, gjennom en syk questline som tar meg rundt hele verden. (dette har blitt gjort før)

 

Err.. liten avsporing det her. For å hente inn : Achievements er morro! La det fortsette med det, la det bare være for morro. Det burde finnes andre måter å grinde seg til gear på :)

Endret av Purplehaze
Lenke til kommentar

Achievments er valgfrie og ikke påtvunget noen, og gir fun-rewards som titler og mounts. Syns det er en helt riktig ordning.

Igjen, hvorfor skal folk syns det er teit å kaste bort tid på dette hvis man ikke vil ha achievmenten gjort? Alle vet jo at det ikke gir noen items, så å si at det er bortkasta grinding blir feil. For det er ikke derfor achievments er implantert. Man skal ikke få syke rewards for disse achievmentene alle kan gjøre. Det er for at folk kan se tilbake på noe og ha "bevis" på at det er gjort. Achievmentene med raidbosser trenger ikke å gi rewards, fordi man får loot fra disse bossene.

 

Skal jeg være ærlig er dette achievmentssystemet en helt sinnsykt bra markedsføring av Blizzard for å ta vare på kundene sine. Graits epics får man jo igjennom pvp ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...