Sandsvei Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Heiluuu, Saken er den at ganske ofte drar dama mi på fest uten meg. Det er greit nok, for jeg vil rett å slett ikke på fest. Jeg har et strikt kosthold, trening og jobb syklus som jeg følger og syns det er helt greit at dama er på fest i ny og ne. Noe moro må hun jo får ha! Men tingen er den at hun har vært på fest hver helg nå i ca 1 mnd. Og jeg har sagt i fra seinest forrige uke til hun at jeg ikke har noen interesse av å være sammen med noen som fest er hver helg. For det passer utrolig dårlig i forhold til min livsstil. Men likevel virker det ikke som at hun tar det seriøst. I hvertfall ikke i det siste. Så jeg ringte henne i dag og sa at jeg ikke skulle på jobb, og da sa hun at hun skulle bort en plass med ei venninne Men hun viste ikke helt hva de skulle gjøre der da så klart. Men jeg er jo ikke dum, så jeg vet jo at det er fest det er snakk. Jeg blei så forbanna at hun prøvde å lure det vekk at jeg ikke sa noe som helst. Så sa hun at hun gjerne kunne komme til meg å finne på noe om jeg ville det. Men hvorfor skal jeg forlange at hun gjør noe jeg vil om hun i bunn og grunn ikke vil det selv? Slikt forhold vil jeg ikke ha. Men uansett, jeg sa at det finner vi ut av og der etter sa jeg hade osv. Siden har jeg ikke hørt noe og venter fortsatt på at hun skal ringe meg og spørre om det er faktisk greit at hun drar. Syns dere jeg skal ringe henne og si at jeg ikke vil at hun skal dra og at jeg vil ta en alvors prat med henne, eller skal jeg bare la kvelden gå og vente til i morgen? I så fall skal hun få høre det noe jævlig. Dobbelt moral er noe jeg rett å slett ikke takler. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Ikke vær slik en dreper. Om hun elsker å feste vær helg, så kan du vel tvinge deg til å bli med henne i ny og ne? Kosthold? What the? Drikk vann. Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Jeg er på fest med henne i ny og ned, men i fest sammenheng kommer det flere problemer. Altså hun fest røyker, noe som jeg sprekker av sinne av når jeg opplever. Spesielt i nærheten av meg. Altså, hun røyker ikke daglig, men fest røyking? Okei, jeg kan virke skikkelig drittsekk. Men for meg er det dobbelt moral og tegn på svakhet. Jeg har ikke sagt i fra om det med røyk for jeg vil ikke virke som en "dreper". Så bare ignorert det hittil og gått en annen plass om hun hadde kommet. Men jeg skjønner helt hva du mener, men jeg er nok ikke den alminnelige ola nordmann i gata som akseptere hvordan samfunnet er bygd opp i dag. Jeg filosoferer og tenker altfor mye. Men nå er det snakk om at hun er på fest vær jævla helg selv om hun sier at hun ikke skal gjøre det Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Og du sitter her og klager over det? Hvis hun er en fest-løve og du ikke liker verken å feste eller at hun gjør det for mye,tror jeg ikke dere har så mye felles i livsstil og det kan bare gå en vei. Det kommer til å ende med sjalusi og mistroisk mangel på tillit og sånne ting som ikke hører hjemme i et forhold. Finn deg en som passer livstilen din litt bedre. Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Ja er det jeg har tenkt på. Vi har vært sammen 12mnd 26 oktober. Gir henne en kjangse til og fungerer det ikke er det bare å dra hver sin vei Om hun lever for parti har hun rett å slett valgt feil type. Og det trodde jeg hun var klar over Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Lite konstruktiv, men må si det: Festbrems! Hvorfor kan du ikke ta deg en øl eller to sammen med henne? Er jo ikke akkurat sånn at man må drikke seg sørpe fordi man er på fest, eller har du et for strengt kosthold? Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Jeg har jo skrevet at jeg er da på fest med henne i ny og ned! Og jeg drikker med aldri sørpe full og det gjør heller ikke henne. Men det er heller ikke problemet her. Problemet er at hun er på fest hver jævla helg selv om hun har lovet noe annet. at jeg er festbrems tar jeg som et kompliment! uten tvil Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hun var ikke en slik partygirl når du ble sammen med henne? Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hun var ikke en slik partygirl når du ble sammen med henne? Akuratt det tenkte jeg også på. For hvis hun var slik da dere ble kjent, så burde du kanskje tenkt på at livsstilene deres var veldig forskjellige? Jeg synest uansett dere burde ta en skikkelig samtale om dette, før dere gir opp forholdet. Her må begge være villige til å tilpasse seg litt, for at det skal gå. Du må bli med henne ut av og til, og hun burde kunne begrense denne festingen sin litt. Menere jeg da. Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Hun var vell en del verre før jeg ble sammen med henne Men etter at vi ble sammen ble det veldig lite. Og vi festa kun sammen de få gangene vi dro ut. Men i de siste månedene virker det som at hun har tatt litt av. Og det er ikke noe jeg finner meg i og da blir det konsekvenser. Jeg vil ikke ha det slik og da reagerer jeg. Er det egoistisk? Ja det er det. Hadde det vært opp til meg så hadde hun ikke festa noe i det hele tatt. Men jeg er da litt menneskelig og lar henne dra å feste engang i blant. Men ikke hver helg liksom Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Man må gi og ta i et forhold. Noen ganger må du bli med ut, andre ganger må hun holde seg hjemme. Det virker ikke som om forholdet deres er spesielt godt gjennomtenkt siden dere har så vidt forskjellig syn på moro. Jeg må bare si at du ikke har noe med å hisse deg opp over at dama di tar seg en røyk på fest. Av det korte du har skrevet her så, unnskyld meg, virker du som en psykopat. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Sprekker av sinne av festrøyk? Du minner meg om ei fra russeturen som begynte å gråte når kjæresten tok seg en blås: "Jammen... det bryte jo mot alle idretsprinsippane me har lært!". You give a little, you take a little. Sier meg enig med Nikka her. Lenke til kommentar
Chaalex Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Psykopat...!? Fordi han ikke vil at dama hans skal fest røyke? Røyking er veldig helsefarlig og jeg skjønner absolutt hva Sandsvei mener med dobbelt moral. Jeg hadde ikke godtatt det om min kjæreste skulle begynt å fest røyke, men det er klart at du må jo godta at hun går ut en gang i blant. Slik jeg forstod det hadde dere blitt enige om å bytte litt på, så da kan du jo forvente at hun holder sin del av avtalen og slapper av hjemme med deg noen helger også^^ Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Altså, prinsipp! At hun selv påstår at hun ikke røyker, røyk er bad og andre diverse negative ting om røyk, så er jo plutselig alt dette irrelevant når hun er på fest? Det er jo dobbelt moral i lange baner. "Men hun må da få ha det moro" Hallo? Går det ikke ant å ha det moro uten røyk altså? Om man virkelig må røyke for å ha det moro på fest har men virkelig store problemer enten med det sosiale eller å tenke selv. Kall meg gjerne psykopat, men da funderer jeg på hva du definerer som psykopat. Selv om andre ikke deler like synspunkt som deg og resten av ola nordmann så er jeg ikke en psykopat for det "Sprekker av sinne av festrøyk? Du minner meg om ei fra russeturen som begynte å gråte når kjæresten tok seg en blås: "Jammen... det bryte jo mot alle idretsprinsippane me har lært!"." Okei, jeg sprekker da ikke. Det var litt å ta i, men jeg missliker det svært og syns det er svakt av henne. Folk i verden har forskjellig ting de vil leve opp til, og er man seriøs så er man seriøs. En røyk kan være en røyk for mye. Får man et avslappet forhold til det så kan man lett være på kjøret "You give a little, you take a little. Sier meg enig med Nikka her. " Er jo nettopp det jeg har gjort hele tiden. Men hun gir veldig lite eller ingen ting tilbake når hun bryter det hun har lovt Psykopat...!? Fordi han ikke vil at dama hans skal fest røyke? Røyking er veldig helsefarlig og jeg skjønner absolutt hva Sandsvei mener med dobbelt moral. Jeg hadde ikke godtatt det om min kjæreste skulle begynt å fest røyke, men det er klart at du må jo godta at hun går ut en gang i blant. Slik jeg forstod det hadde dere blitt enige om å bytte litt på, så da kan du jo forvente at hun holder sin del av avtalen og slapper av hjemme med deg noen helger også^^ Nettopp dette jeg prøver å få frem. Hun har brutt sin del av avtalen og derfor reagerer jeg. Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Finnes bedre måter å handtere slike situasjoner på enn sinne. Jeg mener at du er for streng. Om hun liker å feste i helgene så må hun nesten få lov til, man lever bare en gang Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Jeg mener at du er for streng. Om hun liker å feste i helgene så må hun nesten få lov til, man lever bare en gang Man lever bare engang, nettopp. Så hvordan skal det rettferdiggjøre prinsippet at man kan feste, pule så mye man vil? Er ikke dette veeeeldig individuelt? Dette handler ikke om hva hun vil men hva vi har blitt enige om. Dette er sikkert strengt i dine øyne men da burde du flytte øya dine til midt-østen og se hva som skjer der. Lenke til kommentar
Chaalex Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Man lever bare en gang ja... Derfor burde det være naturlig å ville tilbringe flertallet av helgene med kjæresten sin. Hivs ikke så har man kanskje feil kjæreste...? Lenke til kommentar
thrice Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Hvorfor i alle dager skal hun føye seg etter deg bare fordi du er kjip og kontrollerende? Hun har tydeligvis aldri vært typen som har sittet inne i en helg, og du skriver selv at hun har roet seg. Det virker som om hun gir, men får fint lite tilbake. Festrøykingen handler ikke om dobbeltmoral, men om at det er digg. At du lar henne gå på fest, er ganske sykt. Som om hun ikke kan gå på fest om hun vil. Du skriver: Jeg filosoferer og tenker altfor mye. Selv om du liker å tro noe annet virker du som en usikker, ureflektert sutrekopp. Endret 17. oktober 2008 av thrice Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Psykopat...!? Fordi han ikke vil at dama hans skal fest røyke? Nei, fordi at han LAR henne dra på fest. Han prater om dama som om at hun er en eiendel og sprekker av sinne når hun tar seg en blås, han ser helst at hun holder seg hjemme og ikke drar ut av huset. Typiske psykopatiske trekk. Red.: Trådstarter fornekter seg ikke. Dette er sikkert strengt i dine øyne men da burde du flytte øya dine til midt-østen og se hva som skjer der. Strengt? Snakker faen meg om dama som om hun er en unge og du er pappa. Hadde jeg kjent dama di hadde jeg rådet henne til å komme seg unna forholdet fortere enn svint. Endret 17. oktober 2008 av NikkaYoichi Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Hvorfor i alle dager skal hun føye seg etter deg bare fordi du er kjip og kontrollerende? Hun har tydeligvis aldri vært typen som har sittet inne i en helg, og du skriver selv at hun har roet seg. Det virker som om hun gir, men får fint lite tilbake. Festrøykingen handler ikke om dobbeltmoral, men om at det er digg. At du lar henne gå på fest, er ganske sykt. Som om hun ikke kan gå på fest om hun vil. Javel javel. Jeg har aldri tvinga henne til å være sammen med meg. Hun kan forlate meg når som helst, men det har hun da altså ikke gjort. Jeg gir veldig mye Jeg lar henne gjøre alt det hun har lyst til, men det må da gå ant å dempe festinga? Jeg lar henne også festrøyke men i mine øyne er det dobbelt moral. Så uansett hvor digg det er så er det fortsatt dobbelt moral utifra hennes mening om røyk. Men jeg nekter henne fortsatt ikke å gjøre det! At du lar henne gå på fest, er ganske sykt. Som om hun ikke kan gå på fest om hun vil. Javel, jeg må være den sykeste og mest psykotiske mannen i hele Norge utifra hva folk skriver her. Jeg har da for faen restriksjoner og KRAV jeg også som alle andre i forhold! Så nei, det er ikke greit for meg at hun drar på fest hver helg for jeg har ikke en slik livs stil og det går det ikke! Derfor forklarte jeg henne om dette tidlig i forholdet slik at hun kunne forholde seg til det eller droppe meg. Og hun valgte å forholde seg til det. Men nå i det siste har hun ikke gjort det og da er hun totalt uinteressant for meg med mindre det forandrer seg. Jeg kan ikke leve slik enkelt å greit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå