Gå til innhold

Søke stilling på Statoil - Hvordan bør søknaden se ut?

Anbefalte innlegg

Hallo..

Det har seg sånn at Statoil her søker deltidsansatte.

Jeg vil derfor levere inn en skriftlig søknad i håp om og få jobben.

Hvordan bør søknaden se ut? Hva bør jeg skrive? Hva burde jeg få med, og evt. ikke få med?

Er 16 så har ikke mye erfaring, verken i arbeidslivet eller med søknader.

Alderen min tror jeg ikke er noe problem, da jeg kjenner 2-3 på samme alder som jobber der.

Og når søknaden er ferdig, hvordan gå frem? Vil føle meg litt dum om jeg går inn og spør etter Daglig leder eller noe, da stasjonen er ganske liten, og ofte er det kun de som står i kassa som er der. Altså ikke mye kontorer eller bakrom etc..

Takk for all hjelp!

Endret av na1ts
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er et eksempel på søknad på jobb:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Ola Nordmann

Nisseveien 012

1234 ØVREBYEN 21.august 1984

Tlf 12345678

TUSSILAGO HAGESENTER as

Fiolveien 12

2211 LUKEBY

SØKNAD TIL STILLINGEN SOM GARTNERASSISTENT

Jeg har sett annonsen Deres i Lukeby Borgerblad, og derfor tillater jeg og kammeraten min oss å søke på de to ledige stillingene som gartnerassistenter.

Vi er begge femten år, og har akkurat fullført ungdomsskolen. For oss passer det best å jobbe hos Dem fra og med 15. september til og med 30. oktober fordi det passer inn med feriene våre.

Vedlagt følger kopier av karakterene våre, samt attestene våre fra MIX-kiosken, der vi også arbeidet sammen sist sommer.

I tilfelle Dere skulle trenge mer informasjon, så kan Dere ta kontakt med rådgiveren ved Lukeby skole, Herr Rå D. Giver.

Med vennlig hilsen

________________________ _________________________

Ola Nordmann Per Svenske

Tror jeg bare ville gått inn og spurt hvem som har ansvaret her, eller hvem som er daglig leder, det pleier jeg å gjøre (har gjort det noen ganger)... :)

EDIT: Formateringen på det brevet ble litt dårlig siden jeg klipte ut fra Word. Men du tar sikkert poenget.

Endret av Arne
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar!

Okay, søknaden ser nå slik ut:

Hans Hansen Nordpolen 20.10.08

Bogata 22

6547 Nordpolen

Statoil Kongensgate

Kongensgt. 39

8514 Narvik

Søknad på stilling som Stasjonsmedarbeider deltid

Sikter til «annonsen» hengende på døra deres.

Har ikke mye tidligere erfaring verken i arbeidslivet, eller søknader. Men prøver mitt beste.

Er en gutt på 16 som er interesert i og komme i arbeid. Har som sagt ikke tidligere erfaring, men har ståpåvilje og er villig til og lære.

Kan tiltre så snart som overhodet mulig hvis jeg skulle bli tilbudt stillingen.

Er smilende, blid, og serviceinstilt og kommer lett i kontakt med andre mennesker.

Grunnen til at jeg søker akkurat denne jobben, er fordi jeg ser på meg selv som en god kandidat. Jeg ser for meg at jeg kan klare jobben uten komplikasjoner, og yte det beste for bedriften. Etter en opplæring i bedriften, såklart.

Jeg vil kunne jobbe på ettermiddager, kvelder, helger og ferier grunnet skolegang.

Går per idag på VK1 Teknikk og industriell produksjon på Oscarsborg VGS. Planen er og bli bilmekaniker.

Har lite fravær på skolen, og ville fortsatt slik i en eventuell jobb.

Er det ellers noe mer, er jeg disponibel på telefon og E-post døgnet rundt.

Om ønskelig, møter jeg gjerne til intervju.

Tlf. 12345678

[email protected]

Med vennlig hilsen

Hans Hansen

___________________ _________________

Ser det bra ut eller? Hva bør jeg droppe, eller eventuelt legge til?

Takk.

edit: oppsettet ble mongo, men dere fatter poenget :)

Endret av na1ts
Lenke til kommentar

Du bør luke ut skrivefeil og dårlige formuleringer. Her er hovedteksten, revidert:

Har ikke mye tidligere erfaring verken i arbeidslivet, men prøver mitt beste.

Jeg en gutt på 16 som er interessert i å komme i arbeid. Har som sagt ikke tidligere erfaring, men har ståpåvilje og er villig til å lære.

Jeg tiltre så snart som overhodet mulig hvis jeg skulle bli tilbudt stillingen.

Er smilende, blid, og serviceinstilt og kommer lett i kontakt med andre mennesker.

Grunnen til at jeg søker akkurat denne jobben, er fordi jeg ser på meg selv som en god kandidat. Jeg ser for meg at jeg kan klare jobben uten komplikasjoner, og yte det beste for bedriften.

Jeg vil kunne jobbe på ettermiddager, kvelder, helger og ferier grunnet skolegang.

Går per idag på VK1 Teknikk og industriell produksjon på Oscarsborg VGS. Planen er å bli bilmekaniker.

Jeg lite fravær på skolen, og ville fortsatt slik i en eventuell jobb.

Er det ellers noe mer, er jeg disponibel på telefon og e-post døgnet rundt.

EDIT: Her tok jeg ut de verste skrivefeilene.

Endret av Arne
Lenke til kommentar

Hardware.no har selv en guide om akkurat dette.

Guide: Veien til jobb - del 1

Guide: Veien til jobb - del 2

Av personlig erfaring så fungerte de som et skudd. ;)

Å skrive alder i introduksjonen blir som regel litt smør på flesk.

Edit: Er "ståpåvilje" et ord som en kan bruke?

Ville det ikke blitt bedre formulert med så å si "vilje til å stå på", eller noe i den duren.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jeg antar da du skal ha med CV, og her skal dette stå i klartekst. :)

Så informasjon som alder, sivilstatus og Tlf nr. blir jo derfor unødvendig.

Og alt som er unødvendig burde ikke stå i søknaden. "Kort" og konsist. .)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Har prøvd og fikse de fleste skrivefeil, og endret littt på søknaden. Den ser nå slik ut:

Kong Harald Narvik 20.10.08

Kongegata 51

8544 Narvik

Statoil Kongensgate

Kongensgt. 39

8514 Narvik

Har ikke mye tidligere erfaring hverken i arbeidslivet, eller med søknader. Men prøver mitt beste.

Jeg er en gutt på 16 som er interesert i og komme i arbeid. Har som sagt ikke tidligere erfaring, men er villig til og lære.

Er serviceinstilt og kommer lett i kontakt med andre mennesker.

Grunnen til at jeg søker akkurat denne jobben, er fordi jeg ser på meg selv som en god kandidat. Jeg ser for meg at jeg kan klare jobben uten komplikasjoner, og yte det beste for bedriften. Etter en opplæring, såklart.

Jeg vil kunne jobbe ettermiddager, kvelder, i helger og i ferier grunnet skolegang.

Går førsteåret på videregående. Planen er og bli bilmekaniker.

Tlf. 22225555

[email protected]

Med vennlig hilsen

Kong Harald

___________________ _________________

Det jeg lurer på er hvordan jeg skal få frem dette:

Jeg vil kunne jobbe ettermiddager, kvelder, i helger og i ferier ?

Jeg vil kunne jobbe ettermiddagen, om kvelden, i helger og i ferier ?

Takk for svar alle sammen.

Endret av na1ts
Lenke til kommentar

Jeg hadde oppgitt en tredjepart som referanse.

Tidligere arbeidsgivere - dersom ingen; - lærer, leder i ett lag/forening du er aktiv medlem i e.l som kan gi et bilde på hvordan du er som person.

Jeg brukte en lærer fra VGS første gang jeg søkte og fikk gode referanser derfra :)

Lenke til kommentar

Jeg ville skrevet det slik: Jeg vil ha anledning til å jobbe om ettermiddagen, kvelden samt i helger og ferier.

Lenke til kommentar
Jeg hadde oppgitt en tredjepart som referanse.

Tidligere arbeidsgivere - dersom ingen; - lærer, leder i ett lag/forening du er aktiv medlem i e.l som kan gi et bilde på hvordan du er som person.

Jeg brukte en lærer fra VGS første gang jeg søkte og fikk gode referanser derfra :)

Hmm.. Kunne kanskje gjort det, men føler det blir litt teit? Har kanskje ikke så mye sammenheng med jobben. Eller? :S

Her er et par tips til oppsett på jobbsøknad: http://www.dagbladet.no/dinside/2001/05/30/260944.html

Takker. Har faktisk brukt den der litt! :)

Jeg ville skrevet det slik: Jeg vil ha anledning til å jobbe om ettermiddagen, kvelden samt i helger og ferier.

Haha, lurt. Hvorfor tenkte jeg ikke på det!? :p

Takk ;)

Lenke til kommentar

Har gjort en siste finpuss..

Carl I Hagen Narvik 20.10.08

Daskdoajsdoaskd 55

8517 Narvik

Statoil Kongensgate

Kongensgt. 39

8514 Narvik

Søknad på stilling som Stasjonsmedarbeider

Sikter til «annonsen» hengende på døra deres samt samtale med en av deres ansatte.

Har ikke mye tidligere erfaring hverken i arbeidslivet, eller med søknader. Men prøver mitt beste.

Jeg er en gutt på 16 som er interesert i og komme i arbeid. Har som sagt ikke tidligere erfaring, men er villig til og lære.

Er serviceinstilt og kommer lett i kontakt med andre mennesker.

Grunnen til at jeg søker akkurat denne jobben, er fordi jeg ser på meg selv som en god kandidat. Jeg ser for meg at jeg kan klare jobben uten komplikasjoner, og yte det beste for bedriften. Etter en kjapp innføring, såklart.

Jeg vil ha anledning til å jobbe om ettermiddagen, kvelden samt i helger og ferier grunnet skolegang.

Går førsteåret på videregående. Planen er og bli bilmekaniker.

Tlf. 66666666

[email protected]

Med vennlig hilsen

Carl I. Hagen

Ser ikke noe mer jeg kan endre. Alt som kommer til og bli levert, er dette ene arket med teksten over. Ingen CV eller noe..

Tips til endringer? Hva mer bør jeg legge til, evt. fjerne? Søknaden vil bli levert i morgen :)

Endret av na1ts
Lenke til kommentar

Xxxx

Xxxxxx

Xxxxx

Søknad på stilling som Stasjonsmedarbeider.

Viser til stillingsannonsen på inngangsdøren og ønsker med dette og søke på stillingen som stasjonsmedarbeider.

Jeg har ikke mye erfaring fra arbeidslivet på grunn av min unge alder, men føler jeg kan bidra med pågangsvilje, min serviceinnstilte holdning samt min vilje og ønske til og jobbe. Har muligheten til og tiltre i stillingen øyeblikkelig, siden jeg ikke har noen jobb i dag.

Som person er jeg en ung og hyggelig person som trives med andre mennesker. Kommer lett i kontakt med nye mennesker og går godt overens med de fleste. Er høflig og dannet bland folk, og er opptatt av og gjøre min jobb godt.

Ønsker og søke på stillingen siden jeg føler jeg kan bidra med noe positivt, samt ønske om erfaring fra arbeidslivet. Har et ønske om og lære meg service yrket, samt få erfaring fra et hektisk og utfordrende arbeid.

Jeg vil ha anledning til og jobbe ettermiddag, kveld, helger, ferie og andre helligdager grunnet min skolegang. Går vg1 Teknikk og industriell produksjon der jeg kan vise til svært lite fravær.

Skulle det være noe du lurer på er jeg og treffes på mail og telefon.

Stemmer mine kvalifikasjoner overens med ditt ønske og krav ser jeg frem til og høre mer fra dag, og stiller med glede til jobb intervju .

Med vennlig hilsen

Xxxx xxxxxxx

Et veldig kjapt forslag fra min side. Er sent no så orket ikke og gå så nøye tilværks. Har tatt utgangspunkt i det du skrev og blandet det med min måte og skrive søknader på. Så det blir jo ikke noe opptimal søknad. Har en del erfaring fra og skrive søknader samt kurs i skrive søknader. hehe. Men denne burde fungere fint på en bensinstasjon som en 16 åring. Anbefaler og skrive en CV. Der du tar med det du har gjort.

Feks

Arbeid hjemme.

Spillt fotbell feks

Hobby

Skole

Har du lett mc lappen?

Ja fyll på alt du har, har gjort og deltat på.

Du har ikke noe lang CV i din alder, og det forventer ingen heller. Men mye lettere og ta person opplysninger i en CV og holde søknaden mer ren.

Lykke til

Lenke til kommentar

Da var søknaden levert til en nokså hyggelig daglig leder! Han skulle ta kontakt i løpet av neste uke..

Håper på det beste, selv om jeg har en vond følelse av at jeg IKKE blir og få jobben.. Menmen!:)

Tusen takk for svar, folkens. Mange lange og utdypende svar her, det setter jeg pris på :)

Kan oppdatere her når jeg får svar :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...