Gå til innhold

Jobb og lønn i TNS Gallup som telefonintervjuer hjemmefra?

TehG

Anbefalte innlegg

Hei noen som jobber hjemmefra som telefonintervjuer hos TNS Gallup her ? Har blitt tilbudt en jobb der men er nødt til å gjennomgå et 5 timers kurs i Oslo først. Jeg bor et par timer unna Oslo og har ikke lyst å dra dit for å gå på kurset visst jeg finner ut av at det ikke er noe bra. Derfor spør jeg her.

Erfaringer og lønn kunne jeg godt tenkt meg å få vite noe om.

ps: grunnen til at jeg ikke har spurt tns gallup selv om lønnen er fordi jeg ikke har blitt offisielt tilbudt jobben enda eller skrevet noe form for kontrakt, men fikk beskjed på telefon at visst man ble tilbudt å komme på kurs så var man i realiteten tilbudt jobben.

Takk for hjelp fra noen snille sjeler :)

Endret av TehG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 6 år senere...

Er TNS samme som Norsk Gallup? Jeg vet at sistnevnte betaler 140,- i timen, hvertfall det jeg har blitt fortalt av en som nylig fikk jobben. Flere som sitter i utlandet og jobber med dette.

Ja, det er det samme. TNS kjøpte opp Norsk Gallup for en del år siden men beholdt merkenavnet her i Norge.

*snip*

Jeg har jobbet 3 år som telefonintervjuer hos Norsk gallup. Det var veldig stort gjennomtrekk der og det var mange som hadde gitt seg etter tre måneder. Jeg likte jobben veldig godt men jeg synes likevel du bær tenke igjennom om dette er noe for deg. Det er mange som sier de er villige til å svare fordi man ringer fra Norsk gallup så folk er stort sett greie når man ringer.

Lenke til kommentar

Som ilpostino sier, du må tenke gjennom om dette er noe du vil gjøre.

Jeg jobbet deltid for TNS Gallup i ca. 1 år, før jeg ga meg. Dette er dog nesten 10 år siden eller noe. Den gangen satt vi på gammelt utstyr, sjefene var litt "så som så" og lønnen var ikke noe å skryte av. Gjennom hele den tiden mistrivdes jeg egentlig, spesielt de siste 6 månedene. Jeg la etthvert merke til at omtrent alle jeg hadde gått på kurs med før jeg ble ansatt sluttet i løpet av de første 3-6 månedene. Arbeidsmiljøet var heller ikke det helt store, men sånn blir det jo med mye gjennomtrekk og lite fokus på trivsel blant de ansatte fra ledelsen sin side.

Jeg fikk egentlig stort sett gode tilbakemeldinger fra mine overordnede, men fant ut at dette ikke var noe blivende sted.

Godt mulig tingene har forandret seg til det bedre, det kan man jo håpe.

Vær klar over at supervisor'ne kan finne på å "spionere" litt på deg når du snakker med folk på telefonen, for å høre hvordan du fungerer overfor de du ringer. Det finnes jo gode grunner til dette, sånn egentlig, men av natur liker jeg ikke den type oppførsel overfor de ansatte. Men klart, det er vel muligens vanlige i jobber hvor man skal intervjue og/eller selge noe over telefon.

Lenke til kommentar

Vær klar over at supervisor'ne kan finne på å "spionere" litt på deg når du snakker med folk på telefonen, for å høre hvordan du fungerer overfor de du ringer. Det finnes jo gode grunner til dette, sånn egentlig, men av natur liker jeg ikke den type oppførsel overfor de ansatte. Men klart, det er vel muligens vanlige i jobber hvor man skal intervjue og/eller selge noe over telefon.

Det er vel 8 eller 9 år siden jeg sluttet der også (måtte regne litt og lurer egentlig på hvor årene ble av) men slike firmaer er stort sett avhengige av at folk oppfører seg når de ringer fra Norsk Gallup eller tilsvarende. Siden jeg var der så lenge så var det et par ansikter som stakk seg ut som jeg ble kjent med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...