Kaksa Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 hallo, har sett at nokon tar automatisk whoise på nokon når dei begynner å chatte, korleis får dei til det? har også sett at nokon får opp hosten når folk joiner kanalen, korleis? Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 de som har x nick kan få en av opene med over 400 access til å adde dem X sånn att de får whoise når de joiner.. eller andre personer med op kan adde dem i sitt script sånn att de får auto voice på den måten, eller i boter da.. det fungerer på samme måte som de som får @.. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Jeg antar du bruker mirc, så jeg vil anbefale deg å lese i manualen for scripting på mirc.. kort sagt bruker du: on 1:OPEN:?:/whois $nick (tror jeg, har ikke scripta i mirc på en stund) Legg dette inn i remote.. så skal den poppe opp med en whois hvergang noen åpner en private chat til deg. usikker på hvordan du får den til å poppe opp i det samme vinduet som vedkommende chatter med deg i.. du må nok styre den til current window.. men hvordan.. Men som sagt.. mirc help fila inneholder alt du trenger vite for å scripte dette:) Lenke til kommentar
Ybbe Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 i mIRC : file>options>IRC>ta på haka "Whois on query" ! regner med det var det du mente ??? Lenke til kommentar
DoffeY Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Hvorfor ikke bare gå i option og sette på begge tinga? Option kommer du på når du trykker alt + o.. så går du på "irc"-menyen og velger: Show Addresses og Whois on query Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 ved å scripte kan du få til det.. men det er mye stress.. ta heller å last ned et ferdig script.. ellers står det i manualen hvordan du gjør det Lenke til kommentar
Blib Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 ved å scripte kan du få til det.. men det er mye stress.. ta heller å last ned et ferdig script.. ellers står det i manualen hvordan du gjør det Hvorfor ikke bare gjøre som de ter ovenfor har sagt, og enable dette i IRC Options? Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2003 de som har x nick kan få en av opene med over 400 access til å adde dem X sånn att de får whoise når de joiner.. eller andre personer med op kan adde dem i sitt script sånn att de får auto voice på den måten, eller i boter da.. det fungerer på samme måte som de som får @.. eg sa whois, og ikkje voice, litt forskjell der.. kan det med X osv, var bare kvar eg fant valga, eg har no funnet dei.. takk alle sammen Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2003 no kjem svaret i statusen, går det an at den kjem der du snakker med personen, forstår dere? at eg slipper å gå inn på statusen for å sjå svaret på voicen. nei, eg har ikkje lest i manualen, nei eg vil ikkje bruke script, nei eg kan ikkje å scripte sjøl..har aldri gjort det heller. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 tenkte ikke over det før etterpå... att du sa whoise i stedet for voice Lenke til kommentar
Azton Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Hvorfor scripte noe når du bare velger krysser det av i menyen ? Lenke til kommentar
Gekko- Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 alt+o - IRC - Whois on query.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå