Gå til innhold

Siste veiledningstime gikk...rævva!

ATI vs GeForce

Anbefalte innlegg

...og når har jeg startet på trinn 4, hvor det ikke er noen by kjøring inkludert. Må vel spørre kjørelærer om extra timer fordi jeg føler meg absolutt ikke klar til november.

Idag overså jeg to stop skilt, og måtte rygge to ganger - klar stryk selfølgelig. I tillegg stresser jeg i kryss når jeg har biler mot meg, og bak meg.

Kan noen trøste meg? :cry:

Trenger bare litt tips.. :p

Endret av ATI vs GeForce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er opp til deg om du skal videre på neste trinn, ikke læreren. Men læreren kan nekte veilede om han/hun føler du ikke er flink nok.

Det blir jo helt feil om man selv skal insistere på å gå videre om kjørelæreren ikke mener du er flink nok, det må bli enten eller.

Lenke til kommentar

Jeg tror hovudproblemet ditt er at du ikke følger godt nok med når du kjører. Tipper du stresser for mye, og bryr deg litt mye om hva kjørelærer synest om kjøringen din. Dessuten er det nok gjerne traffikbildet ditt som er problemet. Du blir stresset av for mye traffikk. Jeg tror du kan klare det veldig bra dersom du er opplagt og fokusert på kjøringen neste gang. Er du klar på trafikkreglene og ikke glemmer de pga. alt stresset når du kjører, går det nok veldig bra ;)

Endret av Sluven
Lenke til kommentar
Her må du nok gå til kjøreskolen og si at du ikke vil kjøre opp siden du anser deg selv som en fare i trafikken.

Var det ironisk ment eller? Fare i trafikken er jeg nok ikke. Suger bare i å lese skilt...og da tenker jeg på stopp og felt skilt.

En fører som ikke klarer å følge skiltingen er en veldig stor fare i trafikken.

Hvis dette er noe du ikke forstår, så vil jeg anbefale at du slutter med kjøreopplæringen og kjøper deg en sykkel.

Og nei, det er ikke ironisk ment.

Endret av Dragen
Lenke til kommentar

Jeg forstår jo all skilting, men når jeg er kommet ut fra et knapt kryss er jeg dårlig til å legge merke til nye skilt, skilt som f.eks varsler om STOPP. Det er jo så mye annet man må passe på. Siden gaten er smal kan jo alt mulig skje, hvordan skal jeg da få med meg meterhøye skilt i tillegg? (Går sikkert helt fint, er bare jeg som ikke er helt krute god i det endå)

Lenke til kommentar

Tror nok kjørelæreren din har rett i at det er lett å rette på, men du kommer selvsagt til å trenge noen ekstra timer i by. Bare be kjørelæreren din om å få det så ordner nok han det for deg. Det tar ikke veldig lang tid å venne seg til trafikken i en norsk by om du trener intensivt på det. Få med noe privat øvelseskjøring i tillegg så skal du nok klare deg fint. Hvis ikke er det jo ikke værre enn å vente med å kjøre opp til du føler at du er klar.

EDIT: Husk å hold lav fart når du er usikker. Da har du mye bedre tid på å oppfatte trafikkbilde.

Endret av southparkman
Lenke til kommentar

Ja, det siste du sier der er faktisk utrolig viktig, og gjør alt så veldig mye lettere. Når jeg kjørte opp kjørte jeg som en drosesjåfør på speed, og det gikk generelt dårlig - når jeg sakte, men sikkert fikk roet ned ble alt så mye bedre, så når jeg endelig kom til oppkjøringen gikk det smertefritt :)

Lenke til kommentar

Vel, da kan jeg et tips: De bak deg skal du drite i :)

Du skal ha 90% fokus på det som skjer foran deg, bilen kan tross alt ikke plutselig gå i revers og rygge på noen. Det sagt, det er selvsagt viktig å skjekke speilet slik at du for orientert deg (særlig fokus på lastebiler ol.), men dette er noe som kommer av seg selv etterhvert.

Lenke til kommentar

Som ordtaket sier: øve øve øve øve øve øve

Du må bare si til den du øvelsekjører med at du må øve på det og det, og siden det er såpass kort tid til oppkjøringen må dere øve ekstra mye. Det er selvsagt mulig å utsette oppkjøringen også, i verste fall (forutsatt at det ikke er milelang kø).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...